[html] style sheet voor a.hover

Pagina: 1
Acties:

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem:

Ik wil dat een link als je er met de muis overheen gaat, rood wordt.

Dat werkt met de onderstaande code alleen voor links die je nog NIET bezocht hebt.

Is dat normaal en hoe kan ik dit werkende maken voor ALLE links?

<STYLE TYPE="text/css">
a:hover{color: red}
</STYLE>

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
<style TYPE="text/css">
a:visited{color: red}
a:active{color: red}
</style>

zoiets :)

• Galoptic
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:55
A:visited { color: black }
A:hover { color: red }
In dit voorbeeldje is een gewone EN bezochte link zwart en bij de hover wordt-ie rood. Alsje... Zoals devv05 al be-aamt hierboven mij...

edit:
even erkennen dat devv05 mij meerdere is ;)

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 16:09
Op maandag 27 mei 2002 16:40 schreef devv05 het volgende:
<style TYPE="text/css">
a:link{color: red}
a:visited{color: red}
a:active{color: red}
</style>

zoiets :)
wat heb je aan a:link ?!?!?
a staat al voor link

Verwijderd

Om eerlijk te zijn, geloof ik niet dat dit alles is dat in je stylesheet staat. Ik neem nu even aan dat je ook nog ergens a:visited ná dit punt in je stylesheet hebt.

Mocht dat niet zo zijn, dan doet de browser iets verkeerd. En dat gebeurt echt niet zo gauw.

De volgorde van de regels in je stylesheet is belangrijk, een nieuwe regel override alle daarvoor gedefinieerde waarden voor zover de regel op een element van toepassing is. Als deze regel als laatste in je stylesheet staat, dan mag dit niet fout kunnen gaan, en wordt een link waar de cursor boven hangt altijd rood, óók als je die link al bezocht hebt.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

<nutteloze post>
Joepie, ik ben niet meer de enige die zo snugger was om a.hover in zn topic title te zetten :+
</nutteloze post>

ennuh, cheatah... denk ook aan wat teacher mij toen uitgelegd heeft, ik moest uit de a:active de kleur weghalen ofzo... weet niet meer precies. maar bij mij wilde hij een visited link ook niet meer hoveren...werkt nu wel btw omdat ik wat overbodige css enzo heb weggehaald.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:20

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 27 mei 2002 16:48 schreef Dark Blue het volgende:
visited link ook niet meer hoveren...
Visited link hoveren?
code:
1
2
3
4
/* kleur visited link */
a:visited:hover {
    color: #ff0000;
}

:)

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
Op maandag 27 mei 2002 16:41 schreef TRiLoXiGeN het volgende:

[..]

a staat al voor link
Is overbodig idd, heb al ge-edit :)

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 16:41 schreef TRiLoXiGeN het volgende:

a staat al voor link
Niet alle <a> tags zijn links. Denk bijvoorbeeld aan anchors. :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op maandag 27 mei 2002 16:59 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Niet alle <a> tags zijn links. Denk bijvoorbeeld aan anchors. :)
En das geen link? :)

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 17:05 schreef Bosmonster het volgende:

En das geen link? :)
Hmm, ik weet de precieze definitie van 'link' niet. Maar een <a href="uri"> wordt meestal link genoemd, en een <a name="label"> een anchor. :)

http://www.w3.org/TR/html4/struct/links.html#h-12.1.3
When the A element's href attribute is set, the element defines a source anchor for a link that may be activated by the user to retrieve a Web resource. The source anchor is the location of the A instance and the destination anchor is the Web resource.

[..]

When the name or id attributes of the A element are set, the element defines an anchor that may be the destination of other links.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

[knip]

laat maar ;)

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 17:16 schreef Bosmonster het volgende:
Maar een anchor heeft geen 'content' en het zetten van lettertype/kleur whatever heeft toch geen zin dan toch? Mogelijk neemt ie wel mee wat er tussen de <a></a> staat, maar das in principe niet van belang, aangezien je de </a> bij een anchor nooit gebruikt.
Om eerlijk te zijn geloof ik niet dat er ergens is gedefinieerd dat een anchor geen content bevat. Ik gebruik het eigenlijk maar zelden, maar als ik het gebruik, dan zet ik meestal de paragraaftitel tussen anchor tags.

Dat doen ze op de pagina achter de link die ik zojuist postte trouwens ook. Als je dat wilt, kun je gerust die <a name="anchor"> tags om een hele paragraaf met tekst heen zetten (voor zover deze alleen toegestane elementen bevat), dan is het anchor die volledige paragraaf. Dat vind ik echter geen handige methode.

Ook mag je een <a> tag een name èn een href attribute meegeven, dat wijst er dus op dat een anchor tag niet per se leeg hoeft te zijn.

Maar ik heb het weleens getest met Internet Explorer 6, als je a:link gebruikt, dan wordt de style níét toegepast op anchors, maar wèl op links, en daarvoor is die :link selector dus :)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

sjit.. in die 30 seconden dat die post er stond heb je erop gereageerd.. volgens mij moet je een anchor officieel zo definieren en niet zonder </a>?

<a name="bla"></a>

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 17:26 schreef Bosmonster het volgende:
sjit.. in die 30 seconden dat die post er stond heb je erop gereageerd.. volgens mij moet je een anchor officieel zo definieren en niet zonder </a>?

<a name="bla"></a>
Correct, zoals ook blijkt uit de DTD van de HTML 4.01 specificatie, is de afsluitende </a> tag verplicht:

Start tag: required, End tag: required

Maar ook staat er niet aangegeven dat het element 'leeg' moet zijn, het mag alle inline elementen bevatten behalve de a element zelf:
code:
1
<!ELEMENT A - - (%inline;)* -(A)     -- anchor -->

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 16:43 schreef Cheatah het volgende:
(...)
De volgorde van de regels in je stylesheet is belangrijk, een nieuwe regel override alle daarvoor gedefinieerde waarden voor zover de regel op een element van toepassing is. Als deze regel als laatste in je stylesheet staat, dan mag dit niet fout kunnen gaan, en wordt een link waar de cursor boven hangt altijd rood, óók als je die link al bezocht hebt.(...)
Inderdaad, dat deed ik dus fout:
ik definieerde eerst a:hover en toen pas a:visited.

De goede volgorde is dus:

1: a:link
2: a:visited
3: a:hover
4: a:active

Bedankt...
Pagina: 1