Mail van Sony over Key2Audio

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Deze mail kreeg ik van Sony (waarschijnlijk omdat ik hun een maand geleden de mededeling heb gemaild nooit meer iets van hun te kopen wegens hun Key2Audio beveiliging op CD's)
Geachte heer/mevrouw,

De rechten van copyright eigenaren worden meer en meer aangetast door
piraterij en het illegaal uitwisselen van muziekbestanden via Internet. De
overkoepelende muziekindustrie organisatie IFPI geeft aan dat de verkoop
van muziek wereldwijd met 5% in waarde en 6.5% in stuks is afgenomen
door deze piraterij en de gratis muziek op internet. Het is duidelijk dat de
muziekindustrie actie moet ondernemen om haar rechten en die van haar
artiesten te beschermen.Het principe van de anti-kopieerbeveiliging is niets
nieuws, andere entertainment takken zoals de video industrie hebben deze
maatregelen al eerder genomen. Teneinde de rechten van alle betrokkenen
in de muziekindustrie te beschermen, is het belangrijk om deze beveiliging
uit te breiden naar de digitale muziek. Op basis van de Europese Richtlijn
Auteursrecht en Naburige rechten in de informatie maatschappij hebben
rechthebbenden, zoals platenmaatschappijen, het recht om beschermde
werken via technische maatregelen te beveiligen tegen het illegaal kopiëren.

In reactie op de Consumentenbond, kunnen we aangeven dat onze key2audio
producten voorzien zijn van de tekst "will not play on PC/Mac". Zelfs
wanneer deze tekst niet is opgemerkt en men probeert de disc in een PC of
Mac af te spelen, zal deze geen enkele schade aan de computer veroorzaken.
Wanneer de computer vast zou lopen , kan deze door een simpele "reboot"
weer worden opgestart.Tevens is het belangrijk om te weten dat het mogelijk
is om een kopie te maken van een key2audio drager voor eigen gebruik naar
MiniDisc, DAT-tape of op de conventionele CD-brander. Het is tevens
mogelijk om van een key2audio drager analoge kopiëen te maken. Mochten er
nog andere vragen zijn dan kunt u www.key2audio.com raadplegen.

Met vriendelijke groet,

Sony Music Entertainment (Holland) B.V.
Postbus 440
1200AK Hilversum
Email: key2audio@sonymusic.nl
Visit our website: http://www.sonymusic.nl
Lees het vetgedrukte gedeelte vooral even goed: Je kunt dus met key2audio kopieën maken voor eigen gebruik op oa. Minidisc en CD-brander, maar eh... waar dient dan die kopieëerbeveiliging voor :? :? :?

Ik heb die key2audio website bekeken, maar daar werd ik niks wijzer van.
Sukkels! :r

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:22
Op maandag 27 mei 2002 16:26 schreef svdmeer het volgende:
Deze mail kreeg ik van Sony (waarschijnlijk omdat ik hun een maand geleden de mededeling heb gemaild nooit meer iets van hun te kopen wegens hun Key2Audio beveiliging op CD's)
[..]

Lees het vetgedrukte gedeelte vooral even goed: Je kunt dus met key2audio kopieën maken voor eigen gebruik op oa. Minidisc en CD-brander, maar eh... waar dient dan die kopieëerbeveiliging voor :? :? :?
Die kopieer beveiliging is voor het tegen gaan van het 'rippen' van een cd: dmv een PC de audio data van de cd afhalen.

Je kunt natuurlijk nog steeds via de digitale uitgang van een normale cdspeler een kopietje maken op bv een MDspeler. Alleen heb je daar ook te maken met een andere kopieerbeveiliging: normaal gesproken kun je van de MD kopietje niet nog een (digitaal) kopietje maken.

Verwijderd

ik snap niet waarom alle tweakers zich zo druk maken om dit soort dingen ... laat de muziek industrie toch lekker klooien joh ... over 10 jaar is er geen CD meer te kopieren en staat nog alles op internet ... op een gegeven moment krijg je gewoon mensen die in een geluidsstudio met een microfoon wavjes op gaan zitten nemen en die dan weer als mp3 op het internet gooien ... en dat is dus echt niet tegen te gaan...

Verwijderd

Noueh, ik had van het weekend Shakira - Loundry Service liggen, met die kopieerbeveiliging.
Afspelen ging met geen mogelijkheid, rippen naar MP3 ook niet, maar een kopietje maken was geen probleem :?

Vervolgens is de kopie wel af te spelen en te rippen |:(

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 27 mei 2002 17:20 schreef NaamWasAlInGebruik het volgende:
Noueh, ik had van het weekend Shakira - Loundry Service liggen, met die kopieerbeveiliging.
Afspelen ging met geen mogelijkheid, rippen naar MP3 ook niet, maar een kopietje maken was geen probleem :?

Vervolgens is de kopie wel af te spelen en te rippen |:(
Das een beetje dom ja.. Maar het is dus wel een heleboel meer werk, misschien dat ontmoedigen ook een grote rol speelt in dit verhaal ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

die beveiliging is zichtbaar door een donkere baan op de onderkant van de cd (afspeelkant). door met een stift op deze baan een streep te trekken is de kopieer beveiliging weg. hoe je die streep precies moet zetten weet ik zo niet, maar staat op internet wel ergens beschreven. ook op www.tweakers.net was het een keer nieuws en stond het uitgelegd.

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

En wel op deze manier :)
Na het unlocken van processors met een potlood is het nu mogelijk een viltstift of Post-it briefje te gebruiken om een CD-beveiliging te omzeilen, zo meldt de Duitse website CHIP Online. In dit geval gaat het om de omstreden CD-beveiliging die Sony heeft toegepast op onder andere het nieuwste album van Celine Dion. De kopieerbeveiliging werkt door achter de audiotracks op de CD een datatrack met corrupte data te zetten. Een Audio-CD-speler negeert deze track en begint gewoon met afspelen, maar een CD-ROM-speler scant eerst de hele CD, komt de corrupte data tegen en zal weigeren de CD af te spelen. De oplossing van de Duitse mannen is even eenvoudig als effectief: de datatrack is eenvoudig te scheiden van het audiogedeelte door een duidelijke ring in de CD. Wanneer deze wordt afgeplakt met een sticker of, liever, doorgestreept met een viltstift is de CD gekraakt en klaar om afgespeeld te worden in computers:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1021462283.jpg

Voila!

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

• The_Holy_Jampot
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:45
uhm.....ik wil niet raar doen ofzow, maar ik heb net de nieuwe cd van green lizard gekocht die ook beveiligd is, maar ik kan m gewoon naar de pc rippen met cdex en mijn lite-on 32x12x10 cd-writer, terwijl er toch echt opstaat dat hij niet wil spelen op een cdrom of mac

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 10:57
da's mooi, dan mot je iets beter je best doen.

(er zijn zat manieren om dat te omzeilen te vinden. Meerdere sites zijn zelfs compleet gewijd aan het omzeilen van audio cd beveiligingen.)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.