Toon posts:

Athlon 1,4 + A7V266: nieuwe cooler nodig, welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik heb de search gebruikt, dus niet weer 'fucking-searchen' ;)

Mijn huidige cooler is bagger (smartcooler sux) nu idle op 67 graden en dat accepteer ik niet!

Nu ga ik een nieuwe monitor (Iiyama HM704UTC VisionMaster, 17" Diamondtron ) bestellen, en ik denk dat ik er maar meteen een nwe cooler bij bestel.

Ik bestel het bij Salland, en dan heb ik de volgende coolers waar ik uit kan kiezen:

CoolerMaster Low Noise CPU Cooler tot 2000+ € 21,42
Spire 5E070B1H3R Copper King II € 17,52
Spire 5T208B1M3T WhisperRock € 10,41
ThermalTake Volcano 6-Cu, 4550rpm, AMD SocketA 2100+ € 15,58
ThermalTake Volcano 7, AMD SocketA 2100+ € 23,35

moet dus een goede compromis tussen koelling en stilte zijn.

De CoolerMaster zou herrie maken, volgens de search, dus die valt al af... voglens mij gaat het tussen de spire whisper en de volcano 7, maar aangezien die volcano 7 2x zo duur is, lijkt me dat een betere,

wie kan me helpen met mn keuze?

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
heb je al geprobeerd om je kast open te zetten? Dat helpt enorm, nadeel is alleen dat er wat meer herrie verspreid wordt...

Het scheelt je zo een paar graden + bouw wat casefans in je kast die de warme lucht van je cpu wegblazen en zuigen. Scheelt veel, believe me!

suc6!

Ik zou voor de volcano7 gaan, als je geld genoeg overhebt zelfs de volcano7+, die is beter dan de volcano7. Btw, volg deze link, die zou antwoord moeten geven op je vraag: http://dansdata.com/coolercomp.htm

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
er zit zelfs een prima suckhole (80mm)+ een dubbele 5 1/2" slot cooler aan de voorkant! Ook achterkant blaast goed, kabels netjes aan binnekant, dus luchtstroom is voldoende.

Ik denk dat de processorkoeler gewoon te min is, aangezien hij max 1500mhz gecertificeert is (geloof ik)!

Verwijderd

Zalman :P CPNS6000Cu who0p...! ;) try die maar, is stil, is niet duur, is goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vinnet goed! maar hij moet wel bij een winkel te krijgen zijn waar ik ook de Iiyama HM704UTC 17" voor rond de 325 euro kan kope!

• Powerpaultje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 16:52
Whoei ik heb vandaag net mijn spullen binnengehad en daar zat dus ook zo'n mooi Volcanotje 7 bij. En koelen dat dan dingetje doet!!! Maar let wel dat je wel genoeg ruimte hebt op je MoBo want hij is groooot. Ik heb een beetje moeten wrikken op mijn A7A266 maaaarrrrrrrrrr het resultaat mag er wezen. En de Volcano is bij Eynstein maar 24 euro

edit:

hmm zat niet goed de prijzen te lezen

Verwijderd

Topicstarter
Issie zwaar eigenlijk? niet dattie na een week onderin de kast ligt ofzo :P

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Al die HSF combo's die je post zijn redelijk bagger ;) Als je toch uit één van die moet kiezen neem dan die onderste, maar als je die verschrikkelijk warme TB1400 koel wilt houden én je wilt stilte, zul je wel iets beters nodig hebben. Een Alpha 8045 of een v/d 2 swiftechs kan ik je dan wel aanbevelen 8-) Met een Papst fan erop natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Overclocking & Cooling / Alpha PAL 8045T

Salland Automatisering € 11,36 € 44,- 27-05

zie ik op de pricewatch, maar ik zie hem dus nergens op hun site! Ben ik nou scheel :?

Verwijderd

Topicstarter
€44 is wel absolute max btw! Die Swiftecs zijn nog duurder zag ik! :P

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 21:51
Ik denk dat je toch wél had moeten 'fucking-searchen' ;)

Bekijk bijvoorbeeld maar eens de FAQ van P&M.

Verder had je ook gewoon met google ofzo kunnen zoeken naar reviews van de coolers die je hierboven hebt neergezet...

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Op maandag 27 mei 2002 17:01 schreef NickArts het volgende:
€44 is wel absolute max btw! Die Swiftecs zijn nog duurder zag ik! :P
Neem dan die Swiftech 370. Die is dacht ik wel goedkoper. Ik heb hem zelf en hij is echt erg goed. Het nadeel van die Alpha pal 8045 is nog dat je mobo eruit moet omdat die in de gaten van je mobo moet. (btw hij past ook niet op elk mobo)

En hier staat ook nog een enorm review: http://www.dansdata.com/coolercomp_p3.htm

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
Volcano 7+ :9~

Verwijderd

Topicstarter
net gemailt naar salland of ze die 7+ ook niet hadden! afw88 dus

ze hebben m wel bij alternate, maar daar is die monitor weer 340 euro en ik heb t persoonlijk niet zo met alternate

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
EEHM hey! ;)
Er is een inkoopactie gaande waar je onder andere die volcano 7+ kan krijgen, [topic=505380] Is zeker een mooie, ik koop hem ook bij die inkoopactie.
Inkoopactie is ook voor mem, HDD en gpu koeling...

Verwijderd

Topicstarter
YO,

hierbij wil ik zeggen dat SALLAND een EXTREEM goede service heeft.

Ze hadden vanmiddag geen Volcano 7+, maar na mijn mailtje hebben ze ze besteld en ze staan er nu op voor 29,50 euro, dat is zelfs goedkoper als bovenstaande inkoopaktie!

Ik denk dat ik hem wel ga bestellen zodrect

:)

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

704utc heb ik ook... ben zeer tevreden :D

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Op maandag 27 mei 2002 18:35 schreef NickArts het volgende:
YO,

hierbij wil ik zeggen dat SALLAND een EXTREEM goede service heeft.

Ze hadden vanmiddag geen Volcano 7+, maar na mijn mailtje hebben ze ze besteld en ze staan er nu op voor 29,50 euro, dat is zelfs goedkoper als bovenstaande inkoopaktie!

Ik denk dat ik hem wel ga bestellen zodrect

:)
valt opzich ook mee. Bij salland is hij toch 8 eurocent duurder dan bij de inkoopactie, inclusief verzendkosten... heb net gekekend dus :D

Verwijderd

Topicstarter
ja maar die vzk ben ik tog kwijt aan me monitor, en die inkoop actie weet ik niet hoe lang dat gaat duren! En met garantie enzo zit je tog beter bij een store
Pagina: 1