Vaagheid op beeldscherm door ventilator

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Topicstarter
Ik heb hier bij de pjoeter zo'n tafelventilatortje staan (is op zolder dus word gauw warm hier) :Z . Als ik nou door die ventilator naar me beeldscherm kijk zie ik allemaal zwarte strepen lopen van boven naar beneden!!! :o Hoe kan dit? O ja als ik hem op een andere snelheid zet gaan de strepen sneller dan wel langzamer of zelfs de andere kant op lopen!

#StopBurningStuff

• BovenHond
  • Laatst online: 19-08 20:08
Kennelijk stoort je ventilator op het 240 Volt net. Wat je er aan kan doen is belangrijker.

1. Probeer die ventilator op een andere groep aan te sluiten (stroom uit een andere kamer)

2. Keer de stekker van je ventilator eens om

3. Misschien bestaan er onstoringsmodules voor in het 240 Volt netwerk (maar ik heb niet zo veel verstand daarvan)

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Op maandag 27 mei 2002 16:20 schreef Matsu_matsu het volgende:
Kennelijk stoort je ventilator op het 240 Volt net. Wat je er aan kan doen is belangrijker.

1. Probeer die ventilator op een andere groep aan te sluiten (stroom uit een andere kamer)

3. Misschien bestaan er onstoringsmodules voor in het 240 Volt netwerk (maar ik heb niet zo veel verstand daarvan)
Haha, heeft nix met storing te maken hoor!

Als je door die ventilator kijkt mis je beeldjes die je monitor weergeeft, daardoor komt het effect dat je ziet.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

De ventilator gaat werken als een soort shutter...
Zoals het achteruit zien draaien van een autowiel, als je daarnaar kijkt via een camera-TV...

Optisch bedrog... :)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

precies, het beeld wordt van boven naar benden getekend. Dus het kan zijn, dat als je door die ventilator één stukje van het beeld scherm ziet op et moment dat hij niet getekend wordt, dan zie je een zwarte streep. Kijk maaras je de refreshrate verandert, ziet het er anders uit. Wel grappig effect :)

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 16:20 schreef Matsu_matsu het volgende:

lezen is moeilijk he er staat als ik DOOR de fan kijk stoort het beeld.
maar dat komt omdat het ding als een soort sluiter werkt. heb je ook als je heen foto van je scherm probert te maken

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Topicstarter
Owja zoiets dacht ik al ik vond het wel grappig om te zien, is miesschien ooit nog is iets leuks mee uit te halen.

#StopBurningStuff

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Topicstarter
(maar ik heb niet zo veel verstand daarvan)
Ja dat hadden we al door :+
Toch een hele goede reply als dat inderdaad het probleem was geweest

#StopBurningStuff

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 16:25

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Op maandag 27 mei 2002 21:55 schreef Cookiemonstar het volgende:
Owja zoiets dacht ik al ik vond het wel grappig om te zien, is miesschien ooit nog is iets leuks mee uit te halen.
Jij moet nog eens uitvinder worden!! ;)

Paul Nipkow (1884) was de uitvinder van de hedendaagse film en tv. Met zijn zogeheten nipkow schijf (wie wonnen er afgelopen week ook al weer die tv-prijs?) liet hij de eerste bewegende film zien. :o

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Verwijderd

Heel leuk, dit topic..., maar het was niet helemaal wat ik zocht.
> Waarom reageer ik dan zul je vragen. Dat heeft de volgende reden:

Ook ik heb sinds kort zo'n lekkere waaier/propellor op m'n bureau staan: naast de monitor dus.

Wanneer ik de ventilator aanzet, begint mijn beeld hevig mee te trillen. Dit komt niet, door de trilling vanaf mijn ventilator, via het bureau de monitor in beweging brengt. Het beeld trilt namelijk ook wanneer ik de ventilator er lós bij houdt.

Hoe harder hij draait, des te vlugger trilt het beeld op m'n monitor. Houdt ik de ventilator en de monitor dichter bij elkaar, dan worden de trillingen nog sterker. Het lijkt dan wel alsof de ventilator het beeld door mekaar blaast.

>> Op den duur gaat dit trillende beeld een beetje storen. Dat is erg vervelend, want op die manier werk je gewoon niet fijn. Máár, als het zo warm(lees: benauwd) is als laatst kun je ook weer niet echt zonder ventilator doorwerken op mijn kamer. Ik heb niet een dusdanig groot bureau dat ik de afstand tussen ventilator en monitor groot genoeg kan houden om het beeld niet te laten trillen.

?) Weet iemand waar dit aan kan liggen? <of heb je leuke oplossingen?>. Dit kan toch niet te maken hebben met dat 240Volt. netwerk, lijkt mij...

Verwijderd

Je reply heeft absoluut niets met dit topic te maken, het is gewoon magnetische storing waar een paar dagen geleden nog een topic over is geweest.
Ik weet niet zeker of hij in V&B, SG of ergens anders staat. Maar bekijk de topics van de afgelopen week eens, daar staat hij zeker weten tussen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.