[HD] Hoge temperatuur!

Pagina: 1
Acties:

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 17:25
HDD temperature Pro geeft aan dat mijn maxtor 80 gig 7200 te warm word namelijk 60 graadjes. Met een externe thermometer heb ik ff de buitenkant gemeten en die word al 40 graadjes.

Na ff zoeken op google en maxtor site blijkt dat de 60 graden werkelijk te veel is.

Is dit een kapotte hd (of dood aan het gaan) of is dit een fout van de software.

Specs

Verwijderd

Of dit een fout is van de software, weet ik niet.

In mijn IBM tool wordt aangegeven dat binnenin de HD de termperatuur ca. 5 graden hoger is dan de omgevingstemperatuur. Het schijnt te kloppen: casetemp = 25 graden (gemeten met thermometer), terwijl de IBM tool schommelt tussen 29-31 graden.

Als jij dus al de buitenkant op 40 graden meet, dan is je HD binnenin misschien 45 of zo... da's hoog, maar haalbaar. Zet er een koeler op.

Als je HD ECHT 60 graden is, en hij is nog niet dood, dan gebeurt dat binnenkort waarschijnlijk wel. ;(

Verwijderd

zou zonde zijn als ie dood gaat bij mij geeft ie 39 graden aan en gen een seagte 20 gig 5400 rondjes per minuut

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 10:30
ik heb 2 ouwe (4GB@7200tpm) scsi schijven en die werden VET warm, ze hingen onderin me kast dus heb ik er een fan op pootjes onder gelegd, dat hielp heel veel en kostte bijna niks

gang is alles