Toon posts:

[ADSL] Werkt DHCP met getweaked modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Op het moment heb ik een ADSL verbinding (mxstream/planet internet)op mijn vaste PC. Ik wil graag ook op mijn laptop kunnen internetten en een VPN verbinding kunnen opzetten naar mijn werk over ADSL.

Ik onderzoek twee mogelijkheden:
A- Het tweaken van mijn speedtouch home naar pro en laptop met een hub/switch verbinden.

B- Het aanschaffen van een VIGOR 2200E router. Hier lees ik hele goede recensies over.

Wat is de beste weg? Mijn eisen zijn:
- gedeelde internet-toegang via ADSL;
- dynamische IP-adressen, want ik gebruik de laptop ook op mijn werk en anders moet ik iedere keer thuis statische IP-adressen invoeren;
- het opzetten van een VPN verbinding naar het LAN van mijn werk vanaf PC en laptop.
- eventuele uitbreiding naar wireless laptop-connectie.

Graag wat ervaringen en hulp...

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:23
Ik heb ook gekozen voor de VIGOR 2200E en ik ben hier zeer tevreden over :)

Want als je je modem gaat tweaken vervalt ook de garantie, en ik weet niet hoe het met die tweaks zit, het kan ook fout gaan...

Maar het nadeel is dat die VIGOR weer gekocht moet worden, en ik weet niet de huidige prijs...

Suc6 :)

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 16:05 schreef MaNDaRK het volgende:
Ik heb ook gekozen voor de VIGOR 2200E en ik ben hier zeer tevreden over :)

Want als je je modem gaat tweaken vervalt ook de garantie, en ik weet niet hoe het met die tweaks zit, het kan ook fout gaan...

Maar het nadeel is dat die VIGOR weer gekocht moet worden, en ik weet niet de huidige prijs...

Suc6 :)
Tweak werkt bij mij prima hoor incl DHCP.....en was 5 minuten werk...en bespaarde een hoop geld voor zo'n router

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Tweaken is goedkoper, maar kost je wel je garantie...verder zijn de mogelijkheden vrijwel gelijk....

iRacing Profiel

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 12:31 schreef kroegtijger het volgende:
Tweaken is goedkoper, maar kost je wel je garantie...verder zijn de mogelijkheden vrijwel gelijk....
hoezo garantie ....je kan toch ook onttweaken ?

• kroegtijger
Op dinsdag 28 mei 2002 13:09 schreef Cavedude het volgende:

[..]

hoezo garantie ....je kan toch ook onttweaken ?
Ja, dat kan...maar als je modem sneuvelt als hij nog getweakt is, ken je em niet meer onttweaken...als de leverancier daarna je software weer kan uitlezen ben je t zaadje

iRacing Profiel

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:50
Als je twijfelt tussen tweaken of een router kopen maakt die garantie ook niet meer uit...

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
Als je dhcp wil gaan gebruiken in je netwerk, zal je best die router aanschaffen hé, anders moet je een andere pc voor dhcp-server laten spelen !

Zorg dat je er wel zeker van bent, dat de door jouw gekozen router vpn over nat ondersteunt !

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 13:27 schreef G8KeePeR het volgende:
Als je dhcp wil gaan gebruiken in je netwerk, zal je best die router aanschaffen hé, anders moet je een andere pc voor dhcp-server laten spelen !

Zorg dat je er wel zeker van bent, dat de door jouw gekozen router vpn over nat ondersteunt !
getweakte alcatel is ook dhcp server

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
Ja, een getweakde modem werkt ook als DHCP server, voor exacte specs: zie de alcatel speedtouch pro specs (zelfde ;))

Verder vervalt de garantie NIET, KPN heeft verklaard geen problemen met tweaken te hebben op deze manier aangezien het alleen softwarematig is en verder geen problemen kan opleveren. :)

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:50
Is dit officieel? (Waar te vinden)
Of heb je dit van horen zeggen?

• kroegtijger
Op dinsdag 28 mei 2002 13:53 schreef caesartje het volgende:
Verder vervalt de garantie NIET, KPN heeft verklaard geen problemen met tweaken te hebben op deze manier aangezien het alleen softwarematig is en verder geen problemen kan opleveren. :)
Kijk, da's wel interessant....Heb tot nu toe alleen maar gelezen over het wel vervallen van de garantie....Als dat niet zo is, is er helemaal geen rede meer om niet te tweaken natuurlijk

iRacing Profiel

• SPee
  • Nu online
Ik heb dit weekend ook ADSL geinstalleerd. Ging tot een gegeven moment goed. Ik had een NIC niet goed geinstalleerd (WinNT4 SBS) en daarna weer wel. De verkeerde stond er wel tussen en daarom deed het normale inbellen het niet meer. Hulp ingeroepen van een bedrijfje. Vlak ervoor nog de oplossing van M$ toegepast, waardoor het weer normaal werkte, maar ik had het al teveel ge***. Collega en die andere waren met ADSL bezig, maar ik moest weg. Toen ik terug kwam hadden ze een router gekocht (Vigor 200 EUR 130). Daar waren ze mee bezig. Maar intern netwerk draait op 10.0.0.x en de modem ook. Dus de router had 2x 10.0.0.x erin staan (voor ADSL & netwerk). Het trieste was dat die "professional" niet eens wist dat dat niet werkt.:'( Na mijn opmerking ging hij het proberen en het bleek te werken.
(moest effe mijn verhaal kwijt :) )

Maar goed. Die router is makkelijk te configureren, ook als DHCP server, heeft 4 poorts switch. Dus als je er het geld over hebt, kun je wel daar gebruik van maken. Heeft ook een beetje een firewall ingebouwd. Je moet wel je huidige modem houden.

let the past be the past.

Pagina: 1