PCRW804, Philips CDRW houdt er ineens mee op

Pagina: 1
Acties:

• bertquist
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-03-2024
Wie kan mij helpen?

In m'n nwe pc heb ik m'n brander (PCRW804) uit m'n vorige pc gezet. Ik draai Windows 2000. Om snel wat te kunnen installeren heb ik m'n brander aan de kabel van de DVD speler gedaan die er ook in zit, die was dus tijdelijk offline. De brander deed het toen nog. Nadat ik alle kabels 'goed' had aangesloten en alle drivers had geïnstalleerd, leek alles goed te gaan (drives staan in verkenner etc.), alleen leest m'n brander geen CD's meer. Als ik in verkenner op eject klik gaat ie open, maar verder niets. Ik heb de laatste firmware geïnstalleerd, in de bios de schijven goed gezet, enz., maar hij doet het niet meer. De pc bevriest ook als ik een cd in de brander doe en vervolgens verkenner opstart. Pas als ik de la open doe gaat de pc weer verder.
Als ik in de veilige modus met command prompt opstart en de brander probeer te lezen, en vervolgens de la open doe met de knop op de kast komt ie draaiend naar buiten!
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Ik ben erg blij met tips!

BVD!

Bert

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Hoe zitten alle kabels nou aangesloten dan??

http://www.uitdehoogte.nl/bert

• bertquist
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-03-2024
Op IDE1 zitten m'n HD en DVDrom, op IDE2 m'n brander. HD is prim. master, DVDrom is prim. slave en brander is sec. master