Wat je dus zou kunnen doen op een linuxdoos is de mail van de user, die hem sende, gaan checken dmv een regexp. Echter dit zal niet simpel zijn.
Eigenlijk zou ik de moeite niet nemen, te veel onzin en het is de user zijn verantwoordelijkheid toch?
Verwijderd
handig he
dat kun je dus maken bijvoorbeeld
Wachten op het terugkerende mailtje duurt te lang om in een script te hangen.
Het is misschien ook wel de verantwoordelijkheid van de user. Maar ik help ze graag.
als die dan toch vol zit zul je dan alsnog een bounce mail halen. en die bounce mails kun je dan eens per 6 uur inlezen en parsen, zodat je weet voor welke users ze waren.
beetje wazige text maar toch.
openkat.nl al gezien?
Ik zou je trouwens afraden die zelf te maken, tenzij je vrij veel tijd over hebt en het een leuk projectje vind. Het is echter niet zo makkelijk om aan alle eisen te voldoen die aan mailservers gesteld worden. Daarbij is het, zoals al gezegd werd, de verantwoordelijkheid van de gebruiker dat z'n emailadres werkt. Als je wilt dat dit zeker is, kun je natuurlijk een mailtje met een wachtwoord naar het adres sturen. Dan kan de gebruiker niet verder totdat 'ie een geldig email adres doorgegeven heeft.
Verwijderd
betrouwbaar realtime checken kan iig niet. Maar via het checken van gebounce-te mailtjes kan het wel. Ik had het aardigsnel voor elkaar zo ingewikkeld is t nie.
Zorgen dat delivery-errors in aparte pop-box komen. Die mails regexen op foutmeldingen als die overeenkomen met meldingen die jij stelt om te verwijderen gooi je ze eruit. Als je scrptje het mailtje niet snapt stuurt hij het door naar jou.
Verwijderd
Die doen daar zeker geen uitspraken over, aangezien spam dan een probleem zou wordenOp maandag 27 mei 2002 18:55 schreef vanDee het volgende:
Heb je MS al een meel gestuurd? Die hebben er vast wel een service voor. Zekers nu het .NET verhaal zo populair aan het worden is (login is gebaseerd op je hotmail.com/msn.com account)
Verwijderd
Zie http://www.faqs.org/rfcs/rfc821.html voor de specificatitie van het SMTP protocol.
HTH
Hier staat overigens een uitgewerkt voorbeeld van email validatie op 3 manieren: format, DNS MX record en SMTP. Het is wel ASP (JScript), maar de concepten zijn natuurlijk makkelijk over te dragen naar PHP / Java.
http://coveryourasp.com/ShowSource.asp?page=ValidateEmail
Enjoy:)
ik las dit draadje en ben ff met telnet gaan kl*ten... en het kan idd.Op dinsdag 28 mei 2002 00:22 schreef MrX het volgende:
Je kunt een TCP/IP connectie maken naar een van de Hotmail SMTP servers, en vragen of hij mail wil aannemen voor een bepaald adres (met RECIPIENT). Zo ja, dan zal volgens mij ook het email adres moeten bestaan (tenzij de SMTP host alleen mail relayed, ik weet niet hoe Hotmail werkt).
Zie http://www.faqs.org/rfcs/rfc821.html voor de specificatitie van het SMTP protocol.
HTH
edit:
Hier staat overigens een uitgewerkt voorbeeld van email validatie op 3 manieren: format, DNS MX record en SMTP. Het is wel ASP (JScript), maar de concepten zijn natuurlijk makkelijk over te dragen naar PHP / Java.
http://coveryourasp.com/ShowSource.asp?page=ValidateEmail
Enjoy:)
Als je de volgende smtp cmds stuurt:
helo
mail from:doeterniettoe
rcpt to:hatsbestaatdit@hotmail.com
geeft hij een 550 error (user unknown) als het adres niet bestaat
.edit: de mailserver die ik heb gebruikt is cpimssmtpa23.msn.com (op poort 25 natuurlijk)
Verwijderd
En ik probeer het met een bestaand hotmail-adres, en ik krijg dezelfde foutmelding... Hoe kan dat nou weer?? (toch niet de goede smtp-server te pakken ofzo?Op dinsdag 28 mei 2002 11:14 schreef Limhes het volgende:
[..]
ik las dit draadje en ben ff met telnet gaan kl*ten... en het kan idd.
Als je de volgende smtp cmds stuurt:
helo
mail from:doeterniettoe
rcpt to:hatsbestaatdit@hotmail.com
geeft hij een 550 error (user unknown) als het adres niet bestaat
.edit: de mailserver die ik heb gebruikt is cpimssmtpa23.msn.com (op poort 25 natuurlijk)
hmm ff proberenOp dinsdag 28 mei 2002 11:46 schreef Wazowski het volgende:
[..]
En ik probeer het met een bestaand hotmail-adres, en ik krijg dezelfde foutmelding... Hoe kan dat nou weer?? (toch niet de goede smtp-server te pakken ofzo?)
.edit:
het ligt aan de server... goede @msn.com adressen pakt ie wel, maar foute @msn.com adressen niet... hotmail pakt ie uberhaupt niet...
wie met een hotmail adres heeft zin om ff zijn emailheaders door te kijken???
* Limhes heeft nl. een @msn.com adres
* Glimi gaat ff SMTP RFC lezen
Received: from hotmail.com (f173.law11.hotmail.com [64.4.17.173])Op dinsdag 28 mei 2002 11:54 schreef Limhes het volgende:
emailheaders door te kijken???
Received: from hotmail.com (f23.law10.hotmail.com [64.4.15.23])
Received: from hotmail.com (f201.law9.hotmail.com [64.4.9.201])
Received: from hotmail.com (f104.law9.hotmail.com [64.4.9.104])
Received: from hotmail.com (f273.law12.hotmail.com [64.4.18.148])
Received: from hotmail.com (f6.law9.hotmail.com [64.4.9.6])
Received: from hotmail.com (f121.law7.hotmail.com [216.33.237.121])
(HlpDsK moest weer afwijken van de 64-reeks
Received: from hotmail.com (f138.law9.hotmail.com [64.4.9.138])
Received: from hotmail.com (f32.law12.hotmail.com [64.4.19.32])
Received: from hotmail.com (f265.law9.hotmail.com [64.4.8.140])
en zo kan ik nog wel ff doorgaan.....
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
daarop kun je niet verbinden met telnet (:25 en :110)Op dinsdag 28 mei 2002 12:22 typte SWINX een lijstje met wat hotmail servers
Verwijderd
Verwijderd
/me lolOp dinsdag 28 mei 2002 12:10 schreef Glimi het volgende:
Hiermee controleer je toch niet of de mailbox vol zit? Of zie ik dat fout?
* Glimi gaat ff SMTP RFC lezen
Ik vrees van niet, hoewel het op zich wel een handige feature zou zijn. Nu stuur je gewoon een te groot mailtje, en wordt het bruut afgekapt, denk ik (hoewel ik nog nooit hotmail code heb gezien natuurlijk), en dus worden talloze zinloze bytes verstuurd.
Overigens is er ook een ESMTP, met E voor Extended natuurlijk, maar weet niet of dat een veelgebruikt is.
ja je kunt nu bijvoorbeeld ipv HELO ook EHLO gebruiken, krijg je een zooi info terugOp woensdag 29 mei 2002 01:39 schreef MrX het volgende:
Overigens is er ook een ESMTP, met E voor Extended natuurlijk, maar weet niet of dat een veelgebruikt is.
Verwijderd
bij het vakje voor mail:
<input type="text" name="mail" onChange="checkMail(mail.value);">
En maak je deze functie aan in de header!:
<script>
functie checkMail(emailval) {
if (emailval==""|| emailadres.indexOf("hotmail.com") == -1){
alert("U mag geen Hotmail adres gebruiken op dit forum!");
mail.value="";
}else {
//Niets doen
}
}
</script>
Volgens mij zou dit moeten werken~!
And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble. from The Book of Mozilla, 3:31
Verder moet je natuurlijk de email-check aanzetten in je forum, zodat de gebruiker verplicht wordt een geldig email adres te sturen (Dan krijgt hij een email over dat ie z'n account moet activeren)
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd