Hotmail adressen controleren in script?

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-09 20:05
Ongeveer 80% van de mensen die zich op mijn forum registreren doen dat via een hotmail adres. Alleen komt het regelmatig voor dat de mailbox vol zit of dat het account inactief is gemaakt door microsoft.

Ik krijg dat te zien omdat ik de rejectmailtjes in mijn mailbox krijg. Weten jullie of het mogelijk is via een script (PHP/Java) een controle uit te voeren zodat ik eventueel een melding naar de user terug kan geven dat zijn mailbox vol zit of zoiets dergelijks?

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Owkay nou weet ik het van hotmail niet 100% zeker, maar normaal krijg je toch een mailtje als hij niet te bezorgen is?

Wat je dus zou kunnen doen op een linuxdoos is de mail van de user, die hem sende, gaan checken dmv een regexp. Echter dit zal niet simpel zijn.

Eigenlijk zou ik de moeite niet nemen, te veel onzin en het is de user zijn verantwoordelijkheid toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op mijn site gebruik ik perl scriptje die alle gebounce-te mailtjes checkt of een emailaccount gedisables of niet bestaat. Die removed ze uit de DB

handig he :D

dat kun je dus maken bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulh
ik krijg dat mailtje idd wel. Maar ik wil gewoon voordat ik het mailtje verstuur via een url of socket connectie bij hotmail controleren of die mailbox wel email kan ontvangen. (Zal wel niet kunnen maar als je het niet vraagt weet je het ook niet;))

Wachten op het terugkerende mailtje duurt te lang om in een script te hangen.

Het is misschien ook wel de verantwoordelijkheid van de user. Maar ik help ze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 12:47

killercow

eth0

je kunt toch gewoon een cron job laten draaien en dan kijken of je je in de bounced mailtjes een bekend email adres of tekst (username, userid) tegen komt die je dan uit te dbase kan gooien, zoals ik het zie wordt dan met enige vertraging de database verschoont, je zult namenlijk ook bij hotmail gewoon alleen een yup dat account bestaat kunnen opvragen.

als die dan toch vol zit zul je dan alsnog een bounce mail halen. en die bounce mails kun je dan eens per 6 uur inlezen en parsen, zodat je weet voor welke users ze waren.

beetje wazige text maar toch.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:15
Wat jij wil, kan in principe wel, door vanuit je applicatie het mailtje direct af te leveren bij de ontvanger. Die kan dan aangeven of 'ie 't mailtje accepteert of niet. Het kan nog steeds zo zijn dat het mailtje wordt geaccepteert maar niet bij de gebruiker terecht komt (dat hangt een beetje van de betreffende mailserver af), maar mail voor niet-bestaande adressen vallen meestal wel af.

Ik zou je trouwens afraden die zelf te maken, tenzij je vrij veel tijd over hebt en het een leuk projectje vind. Het is echter niet zo makkelijk om aan alle eisen te voldoen die aan mailservers gesteld worden. Daarbij is het, zoals al gezegd werd, de verantwoordelijkheid van de gebruiker dat z'n emailadres werkt. Als je wilt dat dit zeker is, kun je natuurlijk een mailtje met een wachtwoord naar het adres sturen. Dan kan de gebruiker niet verder totdat 'ie een geldig email adres doorgegeven heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een mailserver stuurt altijd een mail terug als ie iets niet af kan leveren.... de vraag is alleen in welke tijdsperiode hij/zij (jaja misschien vrouwelijke servers ;)) dit doet.

betrouwbaar realtime checken kan iig niet. Maar via het checken van gebounce-te mailtjes kan het wel. Ik had het aardigsnel voor elkaar zo ingewikkeld is t nie.

Zorgen dat delivery-errors in aparte pop-box komen. Die mails regexen op foutmeldingen als die overeenkomen met meldingen die jij stelt om te verwijderen gooi je ze eruit. Als je scrptje het mailtje niet snapt stuurt hij het door naar jou.

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je MS al een meel gestuurd? Die hebben er vast wel een service voor. Zekers nu het .NET verhaal zo populair aan het worden is (login is gebaseerd op je hotmail.com/msn.com account)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 07:31

WOmBaT

Nyaaa!!!

Op maandag 27 mei 2002 18:55 schreef vanDee het volgende:
Heb je MS al een meel gestuurd? Die hebben er vast wel een service voor. Zekers nu het .NET verhaal zo populair aan het worden is (login is gebaseerd op je hotmail.com/msn.com account)
Die doen daar zeker geen uitspraken over, aangezien spam dan een probleem zou worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt een TCP/IP connectie maken naar een van de Hotmail SMTP servers, en vragen of hij mail wil aannemen voor een bepaald adres (met RECIPIENT). Zo ja, dan zal volgens mij ook het email adres moeten bestaan (tenzij de SMTP host alleen mail relayed, ik weet niet hoe Hotmail werkt).

Zie http://www.faqs.org/rfcs/rfc821.html voor de specificatitie van het SMTP protocol.

HTH :)

edit:

Hier staat overigens een uitgewerkt voorbeeld van email validatie op 3 manieren: format, DNS MX record en SMTP. Het is wel ASP (JScript), maar de concepten zijn natuurlijk makkelijk over te dragen naar PHP / Java.
http://coveryourasp.com/ShowSource.asp?page=ValidateEmail

Enjoy:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:51
Op dinsdag 28 mei 2002 00:22 schreef MrX het volgende:
Je kunt een TCP/IP connectie maken naar een van de Hotmail SMTP servers, en vragen of hij mail wil aannemen voor een bepaald adres (met RECIPIENT). Zo ja, dan zal volgens mij ook het email adres moeten bestaan (tenzij de SMTP host alleen mail relayed, ik weet niet hoe Hotmail werkt).

Zie http://www.faqs.org/rfcs/rfc821.html voor de specificatitie van het SMTP protocol.

HTH :)

edit:

Hier staat overigens een uitgewerkt voorbeeld van email validatie op 3 manieren: format, DNS MX record en SMTP. Het is wel ASP (JScript), maar de concepten zijn natuurlijk makkelijk over te dragen naar PHP / Java.
http://coveryourasp.com/ShowSource.asp?page=ValidateEmail

Enjoy:)
ik las dit draadje en ben ff met telnet gaan kl*ten... en het kan idd.
Als je de volgende smtp cmds stuurt:
helo
mail from:doeterniettoe
rcpt to:hatsbestaatdit@hotmail.com
geeft hij een 550 error (user unknown) als het adres niet bestaat

.edit: de mailserver die ik heb gebruikt is cpimssmtpa23.msn.com (op poort 25 natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 11:14 schreef Limhes het volgende:

[..]

ik las dit draadje en ben ff met telnet gaan kl*ten... en het kan idd.
Als je de volgende smtp cmds stuurt:
helo
mail from:doeterniettoe
rcpt to:hatsbestaatdit@hotmail.com
geeft hij een 550 error (user unknown) als het adres niet bestaat

.edit: de mailserver die ik heb gebruikt is cpimssmtpa23.msn.com (op poort 25 natuurlijk)
En ik probeer het met een bestaand hotmail-adres, en ik krijg dezelfde foutmelding... Hoe kan dat nou weer?? (toch niet de goede smtp-server te pakken ofzo? :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limhes
Op dinsdag 28 mei 2002 11:46 schreef Wazowski het volgende:

[..]

En ik probeer het met een bestaand hotmail-adres, en ik krijg dezelfde foutmelding... Hoe kan dat nou weer?? (toch niet de goede smtp-server te pakken ofzo? :) )
hmm ff proberen

.edit:
het ligt aan de server... goede @msn.com adressen pakt ie wel, maar foute @msn.com adressen niet... hotmail pakt ie uberhaupt niet...
wie met een hotmail adres heeft zin om ff zijn emailheaders door te kijken???
* Limhes heeft nl. een @msn.com adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Hiermee controleer je toch niet of de mailbox vol zit? Of zie ik dat fout?

* Glimi gaat ff SMTP RFC lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
Op dinsdag 28 mei 2002 11:54 schreef Limhes het volgende:

emailheaders door te kijken???
Received: from hotmail.com (f173.law11.hotmail.com [64.4.17.173])

Received: from hotmail.com (f23.law10.hotmail.com [64.4.15.23])

Received: from hotmail.com (f201.law9.hotmail.com [64.4.9.201])

Received: from hotmail.com (f104.law9.hotmail.com [64.4.9.104])

Received: from hotmail.com (f273.law12.hotmail.com [64.4.18.148])

Received: from hotmail.com (f6.law9.hotmail.com [64.4.9.6])

Received: from hotmail.com (f121.law7.hotmail.com [216.33.237.121])
(HlpDsK moest weer afwijken van de 64-reeks :P)

Received: from hotmail.com (f138.law9.hotmail.com [64.4.9.138])

Received: from hotmail.com (f32.law12.hotmail.com [64.4.19.32])

Received: from hotmail.com (f265.law9.hotmail.com [64.4.8.140])

en zo kan ik nog wel ff doorgaan..... ;)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limhes
Op dinsdag 28 mei 2002 12:22 typte SWINX een lijstje met wat hotmail servers
daarop kun je niet verbinden met telnet (:25 en :110)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je niet gewoon proberen via een php-scriptje dat bepaalde emailadres te registreren bij hotmail. Als die dan niet zegt dat het emailadres al bestaat, bestaatie gewoon >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 12:10 schreef Glimi het volgende:
Hiermee controleer je toch niet of de mailbox vol zit? Of zie ik dat fout?

* Glimi gaat ff SMTP RFC lezen :)
/me lol
Ik vrees van niet, hoewel het op zich wel een handige feature zou zijn. Nu stuur je gewoon een te groot mailtje, en wordt het bruut afgekapt, denk ik (hoewel ik nog nooit hotmail code heb gezien natuurlijk), en dus worden talloze zinloze bytes verstuurd.

Overigens is er ook een ESMTP, met E voor Extended natuurlijk, maar weet niet of dat een veelgebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limhes
Op woensdag 29 mei 2002 01:39 schreef MrX het volgende:
Overigens is er ook een ESMTP, met E voor Extended natuurlijk, maar weet niet of dat een veelgebruikt is.
ja je kunt nu bijvoorbeeld ipv HELO ook EHLO gebruiken, krijg je een zooi info terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet met behulp van een java scriptje op de page eerst laten checken of het adres hotmail.com bevat. Je zult dus onder ongeveer dit moeten doen:

bij het vakje voor mail:

<input type="text" name="mail" onChange="checkMail(mail.value);">

En maak je deze functie aan in de header!:

<script>
functie checkMail(emailval) {

if (emailval==""|| emailadres.indexOf("hotmail.com") == -1){
alert("U mag geen Hotmail adres gebruiken op dit forum!");
mail.value="";
}else {
//Niets doen
}
}
</script>

Volgens mij zou dit moeten werken~!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulh
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal er eens mee aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Sonja
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 11:42

Red Sonja

Linux: power to de wortel

Onder Perl gebruik ik Email::Valid. Controleert of adressen daadwerkelijk bestaan door een mail te proberen te versturen... er zijn nog meer mogelijkheden dus misschien is t wat voor jou ;)

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble. from The Book of Mozilla, 3:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

is het niet handiger om gewoon registreren met een *@(hotmain|msn).com adres niet toe te staan?
Verder moet je natuurlijk de email-check aanzetten in je forum, zodat de gebruiker verplicht wordt een geldig email adres te sturen (Dan krijgt hij een email over dat ie z'n account moet activeren)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of je er wat aan hebt. Maar Hotmail zegt meteen of een e-mail bestaat of niet.
Pagina: 1