Toon posts:

[Java] Negatieve fotos met ToneAdjustmentOp?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensuh,

Ik ben eerste jaar HI student en ben niet echt een kei in Java, maar ik moet met me projectgroep Get the picture schrijven. Nu heb IK een probleem:

Ik moet er voor zorgen dat ik delen van fotos negatief kan weergeven hoe je delen van fotos kan weergeven heb ik al uitgezocht, namelijk:
code:
1
2
g.drawImage(deelplaatje , xPos , yPos , xPos+xVanPlaatje , yPos+yVanPlaatje ,
xDeelLinksBoven , yDeelLinksBoven , xDeelRechtsOnder , yDeelRechtsOnder , deelplaatjeObserver);

Dus dat is geen probleem. Maar nu moet ik ook nog een deel van een plaatje in negatief rood en blauw kunnen weergeven. Ik heb gezocht en heb dit gevonden. Daar staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Color tones[] = {Color.black, 
             shadowColor, 
             midtoneColor, 
             highlightColor, 
             Color.white };

float toneIntervals[] = {1, 1, 1, 1};

ToneAdjustmentOp toneAdjustment 
   = new ToneAdjustmentOp(tones,   
//Colors used to tint image
      toneIntervals, true);
      // Use source ColorModel

Ik heb vanalles geprobeerd maar het lukt me maar niet, ik weet helemaal niet hoe de class ToneAdjestmentOp werkt. HOE MOET IK PLAATJES NEGATIEF WEERGEVEN?????

Bij voorbaat dank,

Kamil

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het is niet negatief, maar geinverteerd.

Als er geen methode voor bestaat kun je waarschijnlijk beter met een (Writable)Raster werken (zie javadoc). Neem de grijswaarde van een pixel uit het orginele beeld, inverteer dit en plaatst vervolgens een rode of blauwe pixel met die intenisiteit.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 20:53
Hmm.. je bent geloof ik niet de eerste die met een "Get the picture" noodkreet hier binnenloopt.. :)

Misschien / waarschijnlijk heb je hier wat aan