Toon posts:

[486] Processor verwisselen..... lach niet :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een stapeltje 486ertjes gekregen om wat te gaan klooien met m'n netwerkje. Nu heb ik er een nog grotere stapel processors bij gekregen en die wou ik eens gaan uitproberen.

Ik heb echt 1 probleem: hoe krijg ik die verrrekte prullen van het moederbord af???. Bij onze eigen ouwe trouwe 486 zit tenminste nog zo'n hendeltje waarmee je hem los kun maken, maar bij mijn nieuwe aanwinsten zit zoiets er helemaal niet op...

Om nou meteen met de schroevedraaier te beginnen leek me ietsjes te bruut geweld, dus ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft (en nee, uit het raam gooien werkte ook al niet ;))...

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 12:14
Tja, daar moet je een echte chip-wipper voor hebben. Is misschien bij de betere electronica handel nog wel te krijgen. Met een schroevedraaiertje en de nodige voorzichtigheid moet het toch ook wel kunnen. Hoekje voor hoekje een heel klein stukje wippen.......
Veel plezier...

Deze tekst niet lezen !

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
soms zitten ze ook vastgesoldeerd op het moederbord.. denk niet dat je er dan nog veel mee kan...

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:47

Exterazzo

Qeasy

Als je er nog wat over hebt (486s) dan wil ik er ook wel 1tje, ben al heel lang opzoek naar een 486.

Audentia

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ff aan het kijken wat het er allemaal nog aan doet, maar als ik nog genoeg onderdelen over heb dan wil ik je wel 1tje in elkaar duwen.

Trouwens, met een schroevendraaiertje en de nodige voorzichtigheid ging het prima. Ik heb er nu al eentje ge-upgrade naar 50 MHz!! ;)

/me is blij dat Linux bestaat

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Een schaar wil ook wel eens helpen!!
Moet je alleen niet teveel kracht zetten, anders wip je 'm over je mobo.. komt 'ie als een kat op z'n pootjes terecht :)
Kun je die allemaal weer rechtbuigen!

Suc6
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

En dat rechtbuigen is klotewerk :(

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 22:38
Als je nog een DX2 over heb, ik zie er graag eentje aangezien ik de mijne de lucht in gestuurd heb.. Zie deze topic

:( :) :( :) :( :) :( :) :( :)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Tja, daar moet je een echte chip-wipper voor hebben.[/quote]Big phat bullshit.....als er een heatsink op zit gewoon daar aan roppen, anders met een kleine schroevendraaier (geen ster) rondom de proc een beetje opwippen, totdat hij los zit. Met een chip wipper verneuk je alleen je proc maar omdat die dingen niet werken.

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 oktober 2000 17:38 schreef TB het volgende:
En dat rechtbuigen is klotewerk :([/quote]Idd, was laatst ook aan het klussen.
Wip de 486@50 Mhz er uit, floep, 20 pootjes zo krom als een banaan :( :( :(

And The Only One

Verwijderd

gewoon met een steek schroeven draaier.. maar wel voorzichtig

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik gebruik altijd zo'n afdekplaatje van je ISA/PCI sloten (je weet wel zo'n metalen plaatje wat je voor ongebruikte sloten schroeft omdat je ast anders vol stof komt en je fans valse lucht trekken ;))
Het voordeel is dat ze breder zijn dan een schroevendraaier en dus minder snel je proc slopen.
Gewoon eronder zetten even beetje prutsen en dan de volgende zijde van de proc nemen. Zorg ervoor dat de proc min of meer recht omhoog komt anders moet je inderdaad al die pootjes terug buigen en die willen nog wel eens afbreken (zo wilde ik ooit een DX33 naar een DX2-66 upgraden, maar ja als je DX2-66 een pootje mist doet ie het niet meer ...)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:42
Maxonic -->

Ik heb nog wel een 486dx2 80mhz....Interesse??....Heb ook nog wel 48 MB 72P geheugen... ( 2x16 2x8)

https://wren.co/join/Devian

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-07 19:27
Ik heb hier nog een chipwipper liggen van het installeren van Intel Overdrive processoren in Compaq PC's.

Kan ik wel opsturen, ik doe er niks mee.

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mmmmmmmmmmm, moi heeft wel belang bij die meuk

And The Only One

Pagina: 1