Nieuwe monitor! Zie door de bomen het bos niet!

Pagina: 1
Acties:

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Hoi,

Ik ben door mijn vader de taak opgelegd om een nieuwe pc aan te schaffen (pc prive). Bij die pc moet ook een nieuwe monitor, maar ja wat voor monitor gaan we nemen. Ik heb al verschillende reviews en postings doorgeworsteld maar ik ben nog niet overtuigd.

Het beeldscherm wordt gebruikt voor veel games en dvd/divx gebruik. En natuurlijk de gebruikelijke huis, tuin en keuken handelingen. Het beeldscherm moet een 19" inch zijn, en hoeft niet(mag wel) voorzien te zijn van extra functies zoals een usb poort. Een flatscreen was ook wel leuk. om voledig te zijn, er komt in de nieuwe pc een GeForce4 Ti4400 128MB TV-Out.

Na een aantal weken op het net te hebben rondgedwaald ben ik tot een aantal beeldschermen gekomen die mij de moeite waard leken:

De Vision Master Pro452 (Liyama) €399
Specificaties: http://www.iiyama.nl/1024x768/php/showmonitor-crt.php?monitorid=11

SyncMaster 959 NF (Samsung)€497
Specificaties:
http://www.samsung.nl/cgi-bin/samsung/0/Producten/detailpagina?id=15T6Y7-4Nw-0

Ex950F (CTX) €389
Specificaties:
http://www.ctx.nl/nl/product_centre/specifications3.asp?Product=CRT&Model=EX950F

Nu is aan jullie de vraag welke ik het beste kan nemen en of er misschien betere opties zijn? Aangezien ik niet zo veel (lees: geen) verstand heb van monitoren.
Jullie zouden me erg helpen.
Alvast bedankt voor de moeite.

Hollie

Apple en Joppiesaus all the way

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Lees [topic=307896/1/25] deze ff dan ben je stuk wijzer.

Verwijderd

De niet 19" iiyama 22" 512 kwam als beste uit de test. Eizo scoorde belachelijk slecht.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Ik zou gewoon eens 'live' naar wat monitoren gaan kijken.. Dan kun je een beetje merken wat jij gewoon het fijnst vind kijken!

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 15:12 schreef Twynn het volgende:
Ik zou gewoon eens 'live' naar wat monitoren gaan kijken.. Dan kun je een beetje merken wat jij gewoon het fijnst vind kijken!
Wel makkelijk gezegd, maar er de shops die een groot aanbod monitoren heeft staan om te bekijken is op 1 hand te tellen.

Ik heb nog steeds geen zaak in mijn buurt kunnen vinden welke de iiyama 22" 512 heeft staan :)

• Hollie
Op maandag 27 mei 2002 15:12 schreef Gordijnstok het volgende:
De niet 19" iiyama 22" 512 kwam als beste uit de test. Eizo scoorde belachelijk slecht.
Waar kan ik die test vinden?

Verwijderd

Sony is ook erg relaxt... wel ietsjes duurder, Eizo is ook leuk alleen heeeeeeeeeeel duur.

Verwijderd

ik koop zelf binnenkort die Vision Master PRO454 want dat is de enige die bij hoge resoluties nog een beetje vette refresh rate heeft. En dat voor de prijs van een gemiddelde 19".

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Ik ben heel tevreden met mijn samsung 1200NF (22inch).
Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is dat samsung laaste tijd hele goede monitoren maakt en ook nog eens niet zo duur.

Verder ziet qua spec. de CTX er wat beter uit dan de iiyama. (betere refresh op bep. resoluties, meer videobandbreedte) maar in afmetingen is de CTX ook groter (hoger, breder en dieper).

Verwijderd

Wellicht is ook service van belang, toen mijn Ilyama gek begon (A901HT 19inch) te doen, kwamen ze hem netjes bij mij thuis ophalen en kreeg ik een identiek vervang exemplaar tot de mijne weer gefixed was!

Verwijderd

voor de PRO454 > http://www.iiyama.nl/800x600/php/showmonitor-crt.php?monitorid=23

Deze monitor is ook in vergelijking met andere 19"en niet zo lomp groot. Ergonomische Resolutie 1280 x 1024 @ 121Hz, dat vindt je nergens anders. oja deze monitor kost wel ongeveer 500 euro > kweet niet of dat in je budget past?

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
Wat ga je eigenlijk allemaal met die pc doen? Want de .24 gaatjesmaker is wel leuk maar als het niet hoeft zou ik gewoon voor die Ilyama gaan. Stuk goedkoper en een zeer mooi beeld. Ook ziet hij er een stuk gelikter uit, wat bij mij een beetje doorslag geeft is de rand om het beeldscherm heen. Die is bij de Ilyama een stuk minder dan bij de Samsung, ik heb mijn monitor namelijk in een kamer staan waar het dak schuin loopt, een te grote monitor en ik moet een eigen bureau voor dat ding kopen :P. Maar mijn vooroordeel, omdat ik er ook nog nooit(persoonlijk) slechte dingen over gehoord heb. Ik heb hier trouwens de 19" Medion van de Aldi. Mij hoor je niet klagen.. :9. Stukken goedkoper...

• Hollie
Op maandag 27 mei 2002 15:28 schreef vip32 het volgende:
voor de PRO454 > http://www.iiyama.nl/800x600/php/showmonitor-crt.php?monitorid=23

Deze monitor is ook in vergelijking met andere 19"en niet zo lomp groot. Ergonomische Resolutie 1280 x 1024 @ 121Hz, dat vindt je nergens anders. oja deze monitor kost wel ongeveer 500 euro > kweet niet of dat in je budget past?
Het budget ligt op zo'n 2500 euro - en ik heb de luxe van een pa die dat betaald:). Dus dat is het probleem niet.
Ik heb wel even de specificaties gelezen en de speakers die erin zitten hoeft van mij niet. Aangezien toch alles via de versterker gaat. Voor de rest is het een leuk schermpie, ook de vorm is een pluspunt. De prijs vormt het minpuntje.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Heb je iets tegen de lijntjes van de ILiyama kun je ook eens naar LG kijken.

bv: Afbeeldingslocatie: http://www.eynstein.nl/ai/915ft.gif

En volgens noud:
LG SW915FT Plus. Dit is het absolute topmodel van LG! 19 Flattron (plat) beeldscherm. Rastergrootte 0.24mm, hor. freq.: 30-107Khz (max res. 1600x1200@85Hz). Met ingebouwde USB hub!
Naar onze mening (en dat mag toch een keer gezegd) is dit veruit de beste monitor binnen deze prijsklasse en ver daarbuiten! Het beeld, de scherpte, helderheid, convergentie etc. is gewoon geweldig!

Meer info: check hier!.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 15:24 schreef InterCC het volgende:
Ik ben heel tevreden met mijn samsung 1200NF (22inch).
Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is dat samsung laaste tijd hele goede monitoren maakt en ook nog eens niet zo duur.

Verder ziet qua spec. de CTX er wat beter uit dan de iiyama. (betere refresh op bep. resoluties, meer videobandbreedte) maar in afmetingen is de CTX ook groter (hoger, breder en dieper).
Ik weet niet wat die CTX dan wel niet doet, maar mijn Iiyama 22" (de 512) doet 2048x1536x32 op 85Hz, dat doen de meesten hem niet na. :)

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 15:35 schreef hjs het volgende:

bv: [afbeelding]

En volgens noud:
[..]
mmm, ziet er leuk uit > maar ik kan nergens vinden wat de resoluties en bijbehorende refresh rates zijn....

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 15:34 schreef Hollie het volgende:

[..]

Het budget ligt op zo'n 2500 euro - en ik heb de luxe van een pa die dat betaald:). Dus dat is het probleem niet.
Ik heb wel even de specificaties gelezen en de speakers die erin zitten hoeft van mij niet. Aangezien toch alles via de versterker gaat. Voor de rest is het een leuk schermpie, ook de vorm is een pluspunt. De prijs vormt het minpuntje.
je moet die speakers ook niet gebruiken, die klinken toch niet! Maar voor je koopt moet je toch echt ff gaan kijken naar de verschillende monitors, dan kan je pas echt oordelen en is het makkelijker beslissen of je 50 euro meer of minder uitgeeft, je kijkt er tenslotte toch de hele dag :) naar so it better be good!

• Hollie
Op maandag 27 mei 2002 15:35 schreef hjs het volgende:

bv: [afbeelding]

En volgens noud:
[..]
Is ook het overdenken waard. Zet ik op mijn lijstje.

• Hollie
Op maandag 27 mei 2002 15:40 schreef vip32 het volgende:

[..]

je moet die speakers ook niet gebruiken, die klinken toch niet!
Dan betaal ik dus voor onnodige dingen? Of zie ik dat nu verkeerd?

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 15:42 schreef Hollie het volgende:

[..]

Dan betaal ik dus voor onnodige dingen? Of zie ik dat nu verkeerd?
neuh, die KRIJG je erbij, kijk maar naar de prijs van die pro454 > daar kan eigenlijk geen andere 19" tegenop.

• Hollie
Op maandag 27 mei 2002 15:43 schreef vip32 het volgende:

[..]

neuh, die KRIJG je erbij, kijk maar naar de prijs van die pro454 > daar kan eigenlijk geen andere 19" tegenop.
Als echte Nederlander KRIJG ik graag :)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op maandag 27 mei 2002 15:39 schreef vip32 het volgende:

[..]

mmm, ziet er leuk uit > maar ik kan nergens vinden wat de resoluties en bijbehorende refresh rates zijn....
Zegt toch genoeg:
Max. Resolution 1600 x 1200 @ 85 Hz (Nl)
H-Frequency 30 ~ 107 KHz
V-Frequency 50 ~ 200 Hz

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 15:24 schreef Vision-450 het volgende:
Wellicht is ook service van belang, toen mijn Ilyama gek begon (A901HT 19inch) te doen, kwamen ze hem netjes bij mij thuis ophalen en kreeg ik een identiek vervang exemplaar tot de mijne weer gefixed was!
De service van Iiyama is inderdaad goed ja :(
zie o.a. [topic=302501/1/25]
en
[topic=398576/1/25]

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 00:11 schreef Eizo het volgende:

[..]

De service van Iiyama is inderdaad goed ja :(
zie o.a. [topic=302501/1/25]
en
[topic=398576/1/25]
Hmm.. Dat zijn inderdaad geen beste ervaringen! Teleplan vraagt overigens wanneer je ze belt, welke monitor je hebt! Dat betekent dus dat Teleplan niet alleen voor Ilijama actief is maar ook voor andere merken. Het koste mij overigens ook wel wat moeite om goede afspraken met Teleplan te maken, maar dit resulteerde wel in een een goede verangende monitor en binnen 10 dagen mijn eigen monitor goed gerepareerd terug. Het topic waar jij me op wees maakt me duidelijk dat dit echter ook een stuk slechter kan!

Verwijderd

Als ik nu een monitor koop in de prijsklasse die je opgeeft en in de grootte van 19" kies ik voor deze:
http://www.tweakers.net/pricewatch/12784
of deze:
http://www.tweakers.net/pricewatch/4187

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:08
Ik heb nu al een anderhalf jaar een Iiyama Vision Master Pro 450.. Deze zijn in mijn ogen nog steeds beter als de nieuwe 451 en 452.. Ik heb er laatst voor 250 pleuro nog 1 bij gekocht.. Aangezien de bon erbij zat, en ik er nog anderhalf jaar garantie op heb leek me dit een koopje.. Misschien wel een idee..

Ps die garantie van Iiayama is opzich wel goed.. Afentoe krijg je een monitor terug die nog niet helemaal gefixt is, maar als je hem gewoon terug blijft sturen en een BOOS mailtje doet, dan komt die echt perfect terug.. :) Dat is tenminste mijn ervaring..

| I've got permission to color outside the lines |

Pagina: 1