[Dreamcast] VCD's spelen, kan dit? met welk prog?

Pagina: 1
Acties:

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09-2025

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
zal eraan te denken een Sega Dreamcast te kopen o.a. omdat je er VCD mee zou kunnen afspelen. Dat had ik gehoord, maar weer anderen beweren dat dit niet mogelijk is. Het gaat me dus om VCD en *niet* om DivX movies

Wie heeft hier ervaring mee?
aub geen reacties ala "het schijnt dat.." of "ik heb gehoord dat.."

- Kan je nou wel of niet VCD's op een DC afspelen?
- Met welk programma zou dit kunnen? (dreamVCDplayer of ander, naam/uitgever graag)
- moet je die cd's dan speciaal branden (aanpassen voor dreamcast video formaat) of neemtie 'echte' VCD's?
- en hoe zit het met SVCD's kan je die ook spelen

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

• Creepy
  • Laatst online: 22:24

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat 2 seconden googlen al niet op kan leveren (zoeken op DC + VCD)

http://www.dcemulation.com/soft-gyplay.htm

Dreamcast movie player that allows you to play movies you have downloaded on the net. These include the following formats:
.mpg (MPEG-1 only)
.mpeg (MPEG-1 only)
.dat (MPEG-1 only)
.avi (no odd codecs!)
.m1v (MPEG-1 video, no audio)
.sfd (v1.01 SFD format works, but no audio. Newer SFDs not supported.)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 14:51 schreef Creepy het volgende:
Wat 2 seconden googlen al niet op kan leveren (zoeken op DC + VCD)

http://www.dcemulation.com/soft-gyplay.htm

Dreamcast movie player that allows you to play movies you have downloaded on the net. These include the following formats:
.mpg (MPEG-1 only)
.mpeg (MPEG-1 only)
.dat (MPEG-1 only)
.avi (no odd codecs!)
.m1v (MPEG-1 video, no audio)
.sfd (v1.01 SFD format works, but no audio. Newer SFDs not supported.)
jaaah.. *sugt* ik zei nog 'eigen ervaring'

google en dcemulation en boob etc. die kan ik ook zo vinden. Maar of die VCD spelers ook echt werken.. dat is de vraag.

Ik hoor berichten "ja het werkt" en "nee werkt slecht, haperend beeld etc" dus -> eigen ervaring met VCD speler op DC? heb je et geprobeerd? welke? etc.

• neggix
  • Laatst online: 18-12-2025
Op maandag 27 mei 2002 15:02 schreef BdR het volgende:

[..]

google en dcemulation en boob etc. die kan ik ook zo vinden. Maar of die VCD spelers ook echt werken.. dat is de vraag.

Ik hoor berichten "ja het werkt" en "nee werkt slecht, haperend beeld etc" dus -> eigen ervaring met VCD speler op DC? heb je et geprobeerd? welke? etc.
JAA.. het is mogelijk. Tis mij ook gelukt. Je moet ff een VCD boot cd downloaden ergens en die eerst erin douwen en dan je VCD erin :)
welke boot cd ik had weet ik niet meer. Zal nog wel ff kijken als ik weer thuis ben...

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• Creepy

Creepy

Op maandag 27 mei 2002 15:02 schreef BdR het volgende:

[..]

Een CD'tje kost nagenoeg niks meer, dus waarom niet ff downloaden, branden en testen?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 15:40 schreef neggix het volgende:
JAA.. het is mogelijk. Tis mij ook gelukt. Je moet ff een VCD boot cd downloaden ergens en die eerst erin douwen en dan je VCD erin :)
welke boot cd ik had weet ik niet meer. Zal nog wel ff kijken als ik weer thuis ben...
btw met VCD's bedoel ik dus 'echte' VCD's (niet cd-roms met MPG'jes dr op), die vcd's kan je o.a. met nero branden en kunnen in de meeste standalone DVD-spelers worden af gespeeld.
Op maandag 27 mei 2002 15:48 schreef Creepy het volgende:
Een CD'tje kost nagenoeg niks meer, dus waarom niet ff downloaden, branden en testen?
true, maar ik vroeg dit omdat ik erover denk een DC te kopen. mogelijkheid om VCD's te kunnen afspelen zou groot pluspunt zijn. Ik heb dus (nog) geen dreamcast

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

SVCDS's kan de dc iig niet =)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• Creepy

Creepy

De verschillende players wil ik wel downloaden en proberen. Heb alleen zelf geen VCD's o.i.d. (een paar div'xjes wel, meer niet), dus kan het ook niet testen...

• neggix
  • Laatst online: 18-12-2025
Op maandag 27 mei 2002 15:55 schreef BdR het volgende:

[..]

btw met VCD's bedoel ik dus 'echte' VCD's (niet cd-roms met MPG'jes dr op), die vcd's kan je o.a. met nero branden en kunnen in de meeste standalone DVD-spelers worden af gespeeld.
[..]

true, maar ik vroeg dit omdat ik erover denk een DC te kopen. mogelijkheid om VCD's te kunnen afspelen zou groot pluspunt zijn. Ik heb dus (nog) geen dreamcast
jaa,.. ik weet wat een VCD is hoor. :P
Maar k heb gekeken maar kon hem niet meer vinden. Na m'n vakantie zou ik hem misschien wel uit spanje meenemen weer.
En je kan beter een DC kopen voor de games dan voor de VCD. Als je dat graag wil ken je beter een stand-alone DVD speler kopen.

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:26
Op maandag 03 juni 2002 16:34 schreef neggix het volgende:

[..]

jaa,.. ik weet wat een VCD is hoor. :P
Maar k heb gekeken maar kon hem niet meer vinden. Na m'n vakantie zou ik hem misschien wel uit spanje meenemen weer.
En je kan beter een DC kopen voor de games dan voor de VCD. Als je dat graag wil ken je beter een stand-alone DVD speler kopen.
Of een Xbox, nadat je hem omgebouwd hebt dan.

What a fine day for Science! | Specs

Pagina: 1