[Scanner UMAX Astra 1220U] Kapot?

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een UMAX Astra 1220U scanner gekregen. Of er wat mis mee is, is niet bekend.

De voeding was in ieder geval kaduuk. Ik er een andere voeding aan (12V zoals voorgeschreven), het lampje gaat branden. Voor de rest gebeurt er niks. Ik heb het ding even open gehad, en de scan-kop naar het midden verschoven. Als ik de scanner aansluit, beweegt die kop niet meer naar het begin toe.
Is dat normaal, of is het ding gewoon stuk?

USB kabel heb ik er niet bij. Is de aansluiting op die scanner standaard?

Voordat ik zo'n kabel koop, wil ik natuurlijk wel zeker weten dat het ding niet stuk is. Is het normaal dat er alleen een lampje gaat branden en verder niks beweegt?

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

zitten er geen andere knoppen op die je kan proberen? zoals versturen via email,...?
Kan je niet proberen met een USB kabel van een printer (desnoods geleend) of zit er geen parallele interface op?

Als je lampje gaat branden zal hij iig stroom krijgen.

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

• SvMp
  • Niet online
Ik heb een USB kabel, scanner ingeplugd en dan maar kijken wat er gaat gebeuren :)
Dus ik drivers downloaden. UMax site geeft aan dat de drivers niet beschikbaar zijn "wegens onderhoud". Op de ftp server zijn alle drivers verwijderd. Ik via de Amerikaanse site naar de downloads, zegt dat kreng dat ik 32 Dollar voor een CD-tje met drivers moet betalen.

UMax :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

Nooit kopen die troep..betalen voor drivers, hoe verzinnen ze het |:(

Dus wie een UMax scanner heeft... Vooral de Mac drivers zoek ik

• SvMp
  • Niet online
UPDATE: Scanner is kaduuk! Van een Japanse site drivers geplukt, scanner wordt totaal niet gedetecteerd en scanner doet niks. Zelfs het OS heeft niet door dat er uberhaupt iets aan een USB poort hangt. Zowel onder Windows als Mac OS. Helaas, enkele reis vuilnisbak }:O