Toon posts:

[ASUS TR-DLS] 2 tonige piep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben, ik heb hem net gekocht en krijg hem niet goed aan de gang.

Het gaat om een MB van asus, de TR-DLS. Het betreft een Server MB met daarop geintegreerd Lan, Scsi en Vid. Hiernaast heb ik 2 PIII's (1133 Mhz -Tualatins - 256 Kb chache) die er op moeten.

Symptomen:
* Als ik er 2 processoren op doe en zet hem aan loop de pc vast als een een toest van het keyboard indrukt, hij ziet slecht 1 processor en geeft een continue HOOG-LAAG pieptoon.
* Als ik er 1 processor in doe (en de tweede terminate) dan loop de pc niet vast, en geeft tevens de HOOG-LAAG pieptoon.

Ik ben inmiddels het geheugen en de 2 processors omgewisseld en er hangt niets aan de ide/scsi/pci etc. Weet iemand wat je nog mee kan proberen of wat het kan zijn?

En ik heb inmiddels het gerucht gehoord dat de TR-DLS alleen PIII's tualatin met 512 Kb cache kan omgaan, wie kan dat bevestigen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee ?! :(

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

Heb zelf niet veel verstand van post-codes (piepjes) maar daar kun je altijd naar zoeken via www.google.nl ofzo. Maar je hebt kans dat 1 van de processoren het niet naar behoren doet. Daarom moet je wel zeker weten dat ze het allebei doen.

Tevens bestaat de optie dat er mischien Jumpers omgezet moeten worden. Lees de gebruiksaanwijzing aandachtig door en zet alles exact zoals het zou moeten. Test eerst met 1 Processor dan (weer jumpers goed zetten) en dan met de andere.

Zonder (een goede/werkend) Processor of geheugen krijg je geen beeld en hoor je alleen piepjes

Kijk hier eens: http://www.computerhope.com/beep.htm

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 19:23 schreef vegterb het volgende:
Heb zelf niet veel verstand van post-codes (piepjes) maar daar kun je altijd naar zoeken via www.google.nl ofzo.
Heb ik tuurlijk al gedaan. Ik beepjesland zijn is er een hoop onduidelijkheid over.
Maar je hebt kans dat 1 van de processoren het niet naar behoren doet. Daarom moet je wel zeker weten dat ze het allebei doen.
Ik heb er gewoon 2 bij gekocht dus ik weet zeker dat ze goed zijn.
Tevens bestaat de optie dat er mischien Jumpers omgezet moeten worden. Lees de gebruiksaanwijzing aandachtig door en zet alles exact zoals het zou moeten. Test eerst met 1 Processor dan (weer jumpers goed zetten) en dan met de andere.
Ben er inmiddels al 2 dagen mee bezig en kan het boekje inmiddels achterstevoren opdreunen.
Zonder (een goede/werkend) Processor of geheugen krijg je geen beeld en hoor je alleen piepjes
Krijg wel beeld, en heb geheugen ook vervangen

Maar ThnX anyway

Verwijderd

werkt idd alleen maar met 2x p3s (512kb cache de 256 heeft geen dual support)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 19:59 schreef gpvelzen het volgende:
werkt idd alleen maar met 2x p3s (512kb cache de 256 heeft geen dual support)
Bedankt, dat was het idd. Ik heb mij 4 processoren omgewisseld en alles werkt nu prima!
Pagina: 1