Distro voor beginners

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Hallo,

ik zit al een tijdje na te denken om linux te gaan installeren. (als er een forum met 150k+ posts bestaat, moet het haast wel iets betekenen ;) ), en daarnaast, in de IT wereld kom je er vroeg of laat toch wel mee in aanraking.

ik weet alleen niet welke distro ik moet pakken.
ik heb al gesearched, en verschillende treads gelezen over beginner distro's.
Het probleem is alleen dat ieder topic een andere favo distro heeft.
het schijnt dat de distro een beetje persoonsgebonden is.

op zich maakt het mij nie zoveel uit welke distro ik heb,
maar ik wil er graag eentje die ik kan snappen.

ennuh, qua interface ben ik XP nogal gewent, dus volgens de FAQ moest ik dan maar KDE pakken. Kan KDE gewoon op elke distro, of moet je daar ook nog speciale distro's voor hebben?

Hoe zit het het met driversupport? kan ik aannemen dat veel van mijn apparatuur werkt? (bv, SB live 5.1, USB ed?)

Wat zijn systeemeisen voor een beetje installatie?
P3-600 met 256 mb voldoende?

als ik een bevredingend antwoord krig op deze vragen, begin ik vandaag nog :D

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:09
Misschien hier ff vragen :?
[topic=152316/1/25]

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 12:41

Scharnout

Meuk

Ik ben zelf ook pas begonnen en vond Mandrake 8.2 makkelijker dan Red Hat. Zeker als je met XP kan lezen en schrijven (of win2k) dan is Mandrake makkelijk. Die mount namelijk gelijk je windowsdrives. Verder heb ik heeeeeel veeeeel gehad aan de installatiereview die hier in de FAQ staat.

Ben zelf nog een vreselijke nono maar na een paar uurtjes uitgevonden hoe ik mijn flashplayer aan de praat moest krijgen :) Maar het is zo leuk!

Succes!

And Bob's your uncle ...

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Jah, misschien wel... sorry. wist ik niet.
ik kom niet zo vaak hier... ;)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 14:07 schreef Scharnout het volgende:
Ik ben zelf ook pas begonnen en vond Mandrake 8.2 makkelijker dan Red Hat. Zeker als je met XP kan lezen en schrijven (of win2k) dan is Mandrake makkelijk. Die mount namelijk gelijk je windowsdrives. Verder heb ik heeeeeel veeeeel gehad aan de installatiereview die hier in de FAQ staat.

Ben zelf nog een vreselijke nono maar na een paar uurtjes uitgevonden hoe ik mijn flashplayer aan de praat moest krijgen :) Maar het is zo leuk!

Succes!
had je genoeg aan die FAQ, of heb je ook een mandrake boek gekocht?

Verwijderd

Deze mag inderdaad in [topic=152316] gesteld worden ;)

Dergelijke vragen komen hier dagelijks voorbij, vandaar dat er 1 specifiek topic is, waar je vragen in kwijt kunt. Om je even gerust te stellen....Ja alles wat jij wil kan, met zo'n beetje elke GNU/Linux distributie :)

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.