Toon posts:

Matrox G450 schokt met DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik thuis een computer bij de TV staan de specs van de computer zijn:

AMD k-6 500
512 mb
20Gig HD
Jamicon 566- AT moederbord
Lite on 16x/48x dvd-speler
Creative awe 32 ISA soundblaster

Maar als ik een dvdtje wil kijken op de TV schokt ie enorm
maar op mijn monitor loopt ie weer perfect? erg vreemd! en vervelend. Weet iemand hier een oplossing voor? ik draai win 98Se en die computer is volgens mij snel genoeg voor dvd's of ligt het aan me video drivers?
Heb de nieuwste drvers van de matrox site afgehaald!
Wie kan me helpen!

Verwijderd

Staan je instellingen van bijvoorbeeld je DVD-progje wel op PAL ? Als die op NTSC staan krijg je inderdaad dit soort verschijnselen.

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 14:10
Ik heb dit ook met mijn G550, maar ik kan met geen mogelijkheid die PAL instelling vinden.

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Je kunt het geheugen van de Matrox verdelen tussen de twee beeldschermen. Ik had het probleem dat m'n main scherm alles perfect deed, maar DivX kijken op 'n rechter scherm ging erg stotteren. Toen heb ik die video uitgang wat meer geheugen gegeven en toen was het goed. Misschien dat dit ook helpt met TV out, want die sluit je ook aan op de 2e monitor uitgang.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 14:03 schreef Fatamorgana het volgende:
Je kunt het geheugen van de Matrox verdelen tussen de twee beeldschermen. Ik had het probleem dat m'n main scherm alles perfect deed, maar DivX kijken op 'n rechter scherm ging erg stotteren. Toen heb ik die video uitgang wat meer geheugen gegeven en toen was het goed. Misschien dat dit ook helpt met TV out, want die sluit je ook aan op de 2e monitor uitgang.
Hoe stel je dat in? ben ik wel erg benieuwd naar?

En mijn Tv staat ingesteld als PAL

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op maandag 27 mei 2002 14:12 schreef Wellerpv het volgende:

[..]

Hoe stel je dat in? ben ik wel erg benieuwd naar?

En mijn Tv staat ingesteld als PAL
Bij je Display Properties -> Advanced -> Dual head -> Display Capabilities -> Change settings en dan max mem voor 2e display kun je daar instellen. Staat bij mij op 16MB.

Toen ik de G450 installeerde in W2K toen ik hem net had stond dit erg laag. Nu na een fresh install staat ie automatisch op 16MB.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 14:15 schreef Fatamorgana het volgende:

[..]

Bij je Display Properties -> Advanced -> Dual head -> Display Capabilities -> Change settings en dan max mem voor 2e display kun je daar instellen. Staat bij mij op 16MB.

Toen ik de G450 installeerde in W2K toen ik hem net had stond dit erg laag. Nu na een fresh install staat ie automatisch op 16MB.
Vreemd ik heb deze optie niet :( welke driver gebruik je?

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op maandag 27 mei 2002 18:38 schreef Wellerpv het volgende:

[..]

Vreemd ik heb deze optie niet :( welke driver gebruik je?
Ik heb als het goed is de laatste Matrox drivers er op staan, de versie is: 5.82.14.0 en ze zijn van Matrox zelf.

De naam van de installer is: w2k_582beta

Verwijderd

Er zijn sinds gisteren nieuwe beta drivers uit, de 5.84.

Te vinden op http://www.matrox.com/mga/support/drivers/latest/home.cfm

Deze zijn wel voor XP, ik had er over gelezen dat je 98se gebruikt. Voor 98(se) zijn het de 6.82.016 .

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog steeds last van het schokken :(

en ik kan DMA niet aanzetten wat ik ook doe terwijl mijn moederbord+dvd speler dit ondersteund weet iemand hoe dit kan??

en kan het ook komen doordat ik een awe64 soundblaster(ISA) erin heb zitten dat deze te langzaam is??

wie kan me helpen of ligt het ergens anders aan? heb alle drivers up to date

Verwijderd

Ik heb ook een g450 en een awe 64. Geen problemen.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:05
gebruik je nu de dvdmax feature, of doe je het primary beeldscherm via TVout op je tv?

de 2de 'head' kan geen hardware overlay namelijk.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 20:09 schreef alfabetje het volgende:
Ik heb ook een g450 en een awe 64. Geen problemen.
dan ligt het ergens anders aan :(
en ik gebruik de dvdmax feature.

Ik denk dat het aan de DMA instelling ligt maar wat ik ook probeer die wil hij niet gebruiken mijn dvd -speler

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Wat voor chipset heeft je mobo ?

Concrete Loop Watercooling

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:05
is die G450 PCI trouwens? en hoeveel onboard ram?

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
het is een ali chipset (m1541-m1543)
en het is een matrox g450 Agp met 32 MB

• Chris10
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 11:07
Ik heb dezelfde Matrox kaart en had een Toshiba DVD speler die ook met geen mogelijkheid op DMA wilde. het resultaat was ook zwaar schokkend beeld op de TV-out.
Mijn DVD speler begon meer kuren te vertonen en heb toen een nieuwe gekocht die wel meteen op DMA werkte.

Sindsdien kijk ik vanuit m'n bed naar perfect vloeiend beeld, en dat kijkt een stuk prettiger! :P

Ik zou zeker eens navragen of jouw DVD speler wel op DMA kan, en anders een uitkijken naar een andere. Want aan je videokaart of geluidskaart ligt het zeker niet!
Suc6 ermee! ;)

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Op vrijdag 21 juni 2002 20:56 schreef Wellerpv het volgende:
het is een ali chipset (m1541-m1543)
en het is een matrox g450 Agp met 32 MB
Ik denk dat het super socket 7 platform niet helemaal snel genoeg is om alles uit je kaart te halen. Matrox G450 kaarten zijn dacht ik ook enigszins processorafhankelijk, en uitgekomen toen het 4X AGP platform al standaard was. Niet dat 2x vs. 4x AGP veel uitmaakt, maar het is meer ontworpen op en voor nieuwere systemen. Misschien is het de generatiekloof die je parten speelt ;)

Concrete Loop Watercooling

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik had dit probleem ook. fps komt waarschijnlijk niet overeen.

-----> Oplossing <------

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Pagina: 1