Philips P3230 vraagie

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wouter185
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-03-2023

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Hey

Toen ik gisteren mijn zakkies afval naar de container bracht, zag ik hem staan, helemaal verlaten en alleen, een beetje kou te vatten. Het is een Philips P3230 kast. Ik heb dat ding mee naar huis genomen en hem aangesloten, en tot mijn grote verbasing ging ie ook nog aan :D Het blijft een 12,5Mhz te zijn met 1024kb geheugen, w00000t :P :P

Maar nu het probleem. Als ik het ding aanzet, krijg ik op een gegeven moment *** DISK CONTROLLER ERROR *** in beeld.

Ik keek in de kast, en zag tot mijn (tijdelijke) opluchting dat er geen kabel tussen de HD en het mobo zat. Dus ik gooi er een kabel tussen, en wederom ***DISK CONTROLLER ERROR***. Dat was het dus niet.

Maaruh... wat is het nu wel? Anybody?

Skoltns - Advies, Ontwerp, Ontwikkeling

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Nou, de ***DISK CONTROLLER ERROR*** is inmiddels verholpen. Maar nu een ander probleem. Dat ding heeft door dat er geen keyboard is aangesloten, en nu moet ik op F1 drukken om door te gaan met booten. Maar ik heb dus geen keyboard met een oude aansluiting, alleen maar ps/2 en dus ook geen converter. Hoe kan ik dit oplossen? Of moet ik toch gewoon aan een oud keyboard zien te komen?

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ff naar de grabbelton van een oude computerzooi winkel of kringlooopwinkel. Of ff bij kennissen rondvragen.

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Ja, da's misschien wel de meest eenvoudige oplossing ;) Maaruh, op zo'n 12,5Mhz bakkie, kun je daar uberhaupt wel een OS op draaien, behalve dos? Zoja, welke?

Verwijderd

win 3.1 en die kun je overclocken in de bios tot 16 mhz.
die dingen hadden we op school maar dan met 1.6 mb.

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
En nu eigenlijk de belangrijkste vraag, wat KAN je nog met dat bakkie :?

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 15:59 schreef Climaximizer het volgende:
En nu eigenlijk de belangrijkste vraag, wat KAN je nog met dat bakkie :?
Hmmm....genieten van pure nostalgie? Nintendo jeugd van nu uitleggen dat dit eens zo'n kleine 10.000 gulden gekost heeft! Ja kinderen, dat is ehh... 4537,80 euro! ;)

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Ja, daarom heb ik het ding ook mee me huis ingesleept, om gewoon dat ding aan de praat te krijgen. Maar ik vind wel dat ie, nu ie het weer doet, een nuttig taakje moet krijgen ;) Maargoed, als ik het ding nu voor 4,5 duizend euro kon verkopen, was ie gisteren al weg >:)

Verwijderd

Je kunt er natuurlijk je oude dosspellen, die in windows niet meer draaien, opzetten.

Ik heb zelluf afgelopen koninginnedag een 486dx2 voor 5 euro op de kop weten te tikken. Draait als een tierelier, en ik kan er lekker mijn classics op draaien :Y)

D'r zijn genoeg sites waar je die ouwe meuk van kunt downloaden (ik denk alleen dat ik die hier niet mag noemen :P)
Pagina: 1