[PHP] Gd2 / TTF / Win2k

Pagina: 1
Acties:

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op het moment een probleem met freetypes and de GD onder windows 2000 ( php dus ) .

Het probleem is dat is een aantal functies uit GD2 nodig heb. Nu gebruik ik n.l. nog de GD1 library .

Onder de GD1 lib gaat het met TTF ( zoals imagettftext )
uitstekend . Ik heb ook al een heel werkend script ermee gemaakt.

Als ik de GD1 uitzet en GD2 aangooi begint dezelfde functie ineens the sputteren, die resulteert in een rij warnings zoals : Warning: Øš© in d:\inetpub\wwwroot\i-questionnaire\classes\i-w\graph.php on line 1133

Is dit een bug met de library of doe ik nou iets verkeerd ?

Dit zijn mijn specs :
Windows 2000
IIS 5.0.
Gd Library 2 ( en werkend )
Freetype library 2 (werkt)
PHP 4.11 ( dacht ik ).

Op google hadden een paar wel dezelfde problemen, maar niet de antwoorden, dus dat schoot ook niet op :{

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Changelogs lezen :?

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
Hmmm... Waar vind ik die precies ( niet op php.net of gd homesite ) . Ik gebruik trouwens de versie die met PHP is meegeleverd. Heb dus niets afzonderlijk gedownload.

Wat zou ik dan trouwens uit de changelog moeten halen ?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter

kick :'(

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 22:36
Post ook eens de rest van de warnings, want hier hebben we niet zoveel aan.
Probeer je toevallig gifjes te produceren? GD2 ondersteunt dit namelijk (gelukkig) niet meer.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:30
Op dinsdag 28 mei 2002 16:37 schreef kaandorp het volgende:
Probeer je toevallig gifjes te produceren? GD2 ondersteunt dit namelijk (gelukkig) niet meer.
Daar is (gelukkig) een hele mooie patch voor. PNGtjes laden in een browser met die brakke QuickTime plugin wil je NIET doen. :r Dus totdat De Wereld een fatsoenlijke browser draait, wil ik gewoon GIFjes outputten.

Ok, back on topic. 8-)

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 16:37 schreef kaandorp het volgende:
Post ook eens de rest van de warnings, want hier hebben we niet zoveel aan.
Nee zoals ik al zei gaat hij alleen over zijn nek bij TTF ( truetype font ) functies :{ .

• kaandorp
Op dinsdag 28 mei 2002 16:49 schreef Soultaker het volgende:

[..]

Daar is (gelukkig) een hele mooie patch voor. PNGtjes laden in een browser met die brakke QuickTime plugin wil je NIET doen. :r Dus totdat De Wereld een fatsoenlijke browser draait, wil ik gewoon GIFjes outputten.

Ok, back on topic. 8-)
Dat brakke quicktime heb ik ook helemaal niet geinstaleerd staan >:)

En een patch draaien gaat erg moeilijk als je bijvoorbeeld op de server van je provider draait.

Maaruh. Als je die foutmeldingen nou even post. Dan gaat het een stuk makkelijker denk.

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 08:30 schreef kaandorp het volgende:

[..]
Maaruh. Als je die foutmeldingen nou even post. Dan gaat het een stuk makkelijker denk.
Warning: Øš© in d:\inetpub\wwwroot\i-questionnaire\classes\i-w\graph.php on line 1133
Lees de draad voor je blaat :P

Verder komen er trouwens ook geen teksten terug ( maw hij voert geen TTF functies uit en geef een warning )

• kaandorp
Op maandag 27 mei 2002 13:43 schreef Basszje het volgende:
Als ik de GD1 uitzet en GD2 aangooi begint dezelfde functie ineens the sputteren, die resulteert in een rij warnings zoals : Warning: Øš© in d:\inetpub\wwwroot\i-questionnaire\classes\i-w\graph.php on line 1133
Op woensdag 29 mei 2002 10:41 schreef Basszje het volgende:
Lees de draad voor je blaat :P
Uh ik las de draad. En daar staat een rij warnings. En jij geeft er een waar we helemaal niks aan hebben. Daarom de vraag post ze allemaal eens. |:(

O ja.. En post ook ff een stukje code rond dat regelnummer.

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 11:14 schreef kaandorp het volgende:

[..]

[..]

Uh ik las de draad. En daar staat een rij warnings. En jij geeft er een waar we helemaal niks aan hebben. Daarom de vraag post ze allemaal eens. |:(
Ah op die fiets.
Nou heel simpel, het is gewoon 30x hetzelfde. Ik gebruik TTF n.l. op meerdere plaatsen. En dus op elke plaats die warning.

Kan ze wel allemaal posten, maar alleen het regelnummer is dan anders :P

Pagina: 1