Asus A7M266 temperatuur afwijking ???

Pagina: 1
Acties:

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

KneoK

Not in a million lightyears

Topicstarter
Naar aanleiding van deze topic wilde ik eens weten of de A7[b]M[/b]266 ook deze temperatuur afwijkingen heeft.

Ik heb namelijk een XP1800+ en wilde deze gaan overclocken. Op 1600 krijg ik 'm stabiel maar op 1667 loopt 'ie vaak vast (tenminste, 3dMark2000 en de Burn-in test van SiSoft Sandra). Daarom wilde ik het voltage wat opschroeven maar met 4 casefans en een CoolerMaster HHC-001 CPU cooler wordt 'ie niet-OC'ed al 56 graden stressed.

Als de temperatuur nou eigenlijk lager is dan dat 'ie aangeeft dan weet ik of ik gewoon me voltage wat kan verhogen (en onder de 55 graden blijf) voor stabiliteit.

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
vanaf een bepaalde biosversie is de cpu temp ongeveer 10graden hoger!!!(iig de indicatie) ik weet effe niet welke versie (zit op de zaak) maar ik zal straks thuis effe checken voor je.

• KneoK

KneoK

Topicstarter
Bedoel je daarmee dat de temperatuur 10 graden hoger wordt uitgelezen of dat ik bij me huidige temperatuur nog eens 10 graden bij moet optellen.

Dan zou ik dus in eerste instantie met mijn oude cooler op 85 graden hebben gezeten, terwijl íe wel superstabiel draaide (2 uur SoF2 had Žie in ieder geval geen enkel probleem mee)

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:03
Mijn laatste ervaringen zijn dat met de nieuwere biosversies de temp te hoog wordt weergegeven. Toen ik een nieuwee bios erop had gezet ging de temp ineens van ong 45 naar 55 graden Celsius. Ik weet alleen niet welke ik moet geloven....

Mijn Flickr; Sony A7iii

• KneoK

KneoK

Topicstarter
Welke BIOS had je en naar welke revisie heb j'm geflashed ???

Ik heb nu revisie 1005...

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 13:43 schreef BioWEB het volgende:
Naar aanleiding van deze topic wilde ik eens weten of de A7[b]M[/b]266 ook deze temperatuur afwijkingen heeft.

Ik heb namelijk een XP1800+ en wilde deze gaan overclocken. Op 1600 krijg ik 'm stabiel maar op 1667 loopt 'ie vaak vast (tenminste, 3dMark2000 en de Burn-in test van SiSoft Sandra). Daarom wilde ik het voltage wat opschroeven maar met 4 casefans en een CoolerMaster HHC-001 CPU cooler wordt 'ie niet-OC'ed al 56 graden stressed.

Als de temperatuur nou eigenlijk lager is dan dat 'ie aangeeft dan weet ik of ik gewoon me voltage wat kan verhogen (en onder de 55 graden blijf) voor stabiliteit.
Mischien kan dit je helpen om de afwijking te bepalen.

[topic=504472/1/25]

• KneoK

KneoK

Topicstarter
Kijk, ik heb me temperatuur nu al teruggebracht naar 49 graden stressed (ja, echt stressed).
Dus in principe kan ik er dus nu vanuit gaan dat me processor niet warmer wordt dan 45 graden ???

En weten jullie (behalve de eerste reply) zeker dat de temperatuur te HOOG wordt gemeten ???

Niet dat ik er straks WEL 10 graden bij moet optellen...

Verwijderd

Ik wist niet dat je op een a7m266 ook 512MB DDR PC2700 kan zetten. Ik heb pc2100 ipv pc2700. Merk je enig verschil?

• KneoK

KneoK

Topicstarter
Of ik verschil merk ??? Weet ik niet, ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Sowieso met overclocken zal je het verschil wel merken denk ik, aangezien PC2700 een hogere FSB aankan (toch ?)...

Maar het werkt prima, superstabiel, lekker snel...

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 20:33 schreef BioWEB het volgende:
Of ik verschil merk ??? Weet ik niet, ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Sowieso met overclocken zal je het verschil wel merken denk ik, aangezien PC2700 een hogere FSB aankan (toch ?)...

Maar het werkt prima, superstabiel, lekker snel...
Ik heb zelf ook een a7m266....wat voor een merk geheugen heb jij er in? Ik heb namelijk gehoord dat asus vrij selectief is met geheugen
En ja....wat je zegt klinkt logisch voor het geval dat je de boel gaat overclocken andres hebben die hogere fsb snelheden totaal geen nut

• KneoK

KneoK

Topicstarter
Ik heb 512 MB TwinMOS PC2700 geheugen. Maar zitten Winbond geheugenchips op...
Loopt superstabiel en snel op CAS 2-2-2

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:03
ik heb vandaag even de proef op de som genomen, en heb de temp elke 30 sec gemeten, en daarna dit alles in een grafiekje gezet, en zo 'geschat' bij welke temperatuur hij zat op T=0. Ik kwam dus meer dan 10 graden hoger uit dan de kamertemperatuur......

Mijn Flickr; Sony A7iii

Pagina: 1