Op woensdag 29 mei 2002 09:30 schreef kaasie het volgende:
[..]
precies, en het antwoord dat ik me wachtwoord moet veranderen slaat natuurlijk helemaal nergens op.. dat was me vraag niet..
Ik wilde net op school inloggen op me router toen stond het wachtwoord al ingevuld, met ****** dat wel maar als je op logon drukt logt ie ook gewoon in... dus mijn vraag is dus is het strafbaar wanneer iemand dan naar binnen gaat en instellingen gaat zitten veranderen van mijn router??
Ik zou vermoeden dat het strafbaar is, wel om het volgende: het is verboden om een computer te hacken, dan wel gegevens ongevraagd te wijzigen zonder toestemming van buitenaf (okay, je hebt Windows...

). Nu hebben wij thuis ook een router en die kun je aanzetten om van afstand te laten wijzigen (staat wel uit hoor!!). Het feit dat deze is beveiligd met een wachtwoord, wil al zeggen dat het iets privé is.
Lijkt me een kant en klaar gevalletje. Nu alleen het aantonen van misbruik zal moeilijker zijn. Op een router inbreken lijkt me moeilijk aan te tonen (nOOb), maar met een computer, die erachter zit en misbruikt wordt voor andere doeleinden, moet het makkelijker zijn. Tot die tijd je wachtwoord van je router regelmatig wijzigen lijkt me.