Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
Ik denk dat het verschil tussen 48x en 52x nauwelijks merkbaar is en volgens mij zijn cd-roms vanaf 2x al begonnen met leesfouten maken
snel genoeg is, je gebruikt de cd immers aleen voor installeren enzo. Hoe sneller de cdrom, hoe meer lawaai!
PS: vandaag me 12x speed vervangen, puur aleen omdat ie writables niet meer kon lezen
en moeite kreeg met normale CD's (Aopen 48x, langzamer is zo langzamerhand errug lastig te krijgen)
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
succes met je keuze
maakt dat wel veel uit?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Ik heb zelf een AOpen 40x en daar ben ik dik tevreden mee. Nog sneller voegt niets meer toe.
Een sterk punt van die AOpen is dat hij CDs heel snel herkent. Bij sommige spelers moet je bijna een halve minuut wachten voordat ze klaar zijn maar bij deze is het in een paar seconden gepiept.
Hij leest ook slechte CDs goed. En hij is lekker stil. Mijn Creative 8x maakte veel meer herrie.
En verder zijn AOpen spelers lekker goedkoop. Als je voor IDE gaat neem je gewoon een AOpen 48x.
(Sorry, ik heb geen ervaring met andere merken, misschien zijn er nog wel meer die net zo goed zijn)
Verwijderd
Verwijderd
(Sorry, ik heb geen ervaring met andere merken, misschien zijn er nog wel meer die net zo goed zijn)
-quote irrelevant-
Ik kan de 52speed IDE van A-open ook aanraden
die heeft een 7 versnellingsbak en in z'n 7 zuigt hij harder de DATA er uit dan Monica Lewinski :):)
Verwijderd
meschien per ongeluk 1 keertje maar meer ook echt niet ten eerste draaid een 24 speed een stuk stabieler dan een 48 speed en blijft ook netjes rond de 24 speed draaien maar een 48 speed die haalt de 48 speed byna nooi omdat alles cdrom speler de snelheid aan passen naar maten dat ze de cd goed of slecht kunne lezen
als ie hem op 48 speed niet kan lezen gaat ie hem automatische langzamer zetten en het dan nog 1x proberen
Verwijderd
Gewoon ff om een "gewone" 52x vragen...
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
Verwijderd
Volgens mij had die turboknop ook niet echt veel zin, het lampje ging alleen een beetje oranje/rood-achtig knipperen en hij begon een teringherrie te maken, maar sneller neuhhh....
Ik zou er maar niet aankomen...
misschien heb ik niet eens es zo'n knopje, maar aangezien comp nog steeds niet binnen is kan ik het niet uitzoeken :(((
Verwijderd
Een 24x cd rom begint bij ca 10x en eindigt bij 24x. Een 50x gaat van ca 22x naar de ruim 30x, en piekt aan de rand van de CD bij de 48x. En dat is echt waar, met mijn ASUS 50x.
Check met CDspeed proggie de snelheid van je CD-ROM speler, das de enige die het juist meet.
Zoek op tweakers gewoon CD-ROM testen.
Komt Lite-On goed uit, en ook de Cyberdrive.
Koop daarvan de 48X en je zit goed.
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Verwijderd
Ik heb gisteren mijn A-open 52speed naar 58 speed opgevoerd. Dit doormiddel van een bovenlangse PROMA|:( uitlaat...Nu blaast hij nog harder!!!:):)
Tbird 1000@1133 (11.0 x 103), Zalman CNPS3100-G, 3D Prophet II GTS 64MB (246MHz core,401MHz mem), Asus A7V, 512MB Corsair CAS2-2-2, Philips 109P20, Seagate Cheetah 18XL, Adaptec 19160, Pioneer DVD 304S, Iomega Jaz 2GB, Supermicro SC-760-A (300W) (modded).
Ben je een hardcore CD user? Ga dan beslist voor de Ultraplex. KOst je een behoorlijke duit + een SCSI controller, maar dat ding leest werkelijk alles, maar dan ook alles. Rw's vliegen lekker snel op de HD en zo.
Ik ben niet ontevreden met IDE speler, maar die geven gewoon meer gezeik en met cd branden, speciaal audio op 8 x of hoger is een Ultraplex the best, beebie!
Russian Blue Neji
Kate Bush