Cd- Rom speler, welke snelheid?

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:58

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Moijn bror zegt dat het vanaf 48 niet echt uitmaakt, is dat zo?

Hij zegt dat ze vaaf die snelheid (52x) meer fouten kunnen maken, hetgeen weer goed wordt gemaakt door de snelheid, maar hij raad me aan om een 48 speed cd-rom te komen. Heeft hij gelijk, want ik heb ook geld om een 52 te kopen, maar als ik kan besparen, tja.....:+ (misschien wat scsi onderdelen erin :))

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
zijn we niet in helping mood?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

[helping mood]

Ik denk dat het verschil tussen 48x en 52x nauwelijks merkbaar is en volgens mij zijn cd-roms vanaf 2x al begonnen met leesfouten maken ;)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Persoonlijk denk ik dat ook een 32 speed ruim
snel genoeg is, je gebruikt de cd immers aleen voor installeren enzo. Hoe sneller de cdrom, hoe meer lawaai!

PS: vandaag me 12x speed vervangen, puur aleen omdat ie writables niet meer kon lezen
en moeite kreeg met normale CD's (Aopen 48x, langzamer is zo langzamerhand errug lastig te krijgen)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• RealCato
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik krijg een creative 52x, met turboknopje voor minder lawaai ( en langzamer duz). weet iemand hoe deze het doet op DAE (mijn al eerdere post had geen rpelies :( )

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• Horus
  • Laatst online: 02-07 22:25
Tja het ligt eraan wat je ermee wil doen, voor data zijn bijna alle cdroms snel zat, maar als je bijvoorbeeld audio wilt branden op 12 speed, dan vallen toch een hoop drives af, persoonljik raad ik mensen altijd de utraplex 40 tsi van plextor aan (ja ja, dat is SCSI en dus iets duurder, maar je bent me dankbaar als je gaat branden)
succes met je keuze

Verwijderd

die kenwoods zijn snel maar wat misschien wel belangrijker is dat ze muisstil zijn

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
en het verschil tussen een SCSI cd-rom en IDE cd-rom?

maakt dat wel veel uit?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Da's een verschil tussen dag en nacht

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Je kunt zelf al wel bedenken dat het verschil tussen 7200 KB/s en 7800 nauwelijks merkbaar is. Bovendien werk je vaak onder de maximale snelheid.
Ik heb zelf een AOpen 40x en daar ben ik dik tevreden mee. Nog sneller voegt niets meer toe.
Een sterk punt van die AOpen is dat hij CDs heel snel herkent. Bij sommige spelers moet je bijna een halve minuut wachten voordat ze klaar zijn maar bij deze is het in een paar seconden gepiept.
Hij leest ook slechte CDs goed. En hij is lekker stil. Mijn Creative 8x maakte veel meer herrie.
En verder zijn AOpen spelers lekker goedkoop. Als je voor IDE gaat neem je gewoon een AOpen 48x.
(Sorry, ik heb geen ervaring met andere merken, misschien zijn er nog wel meer die net zo goed zijn)

Verwijderd

TJA IK ZAL HET JE NOG STERKER VERTELLEN VANAF 24X MAAKT HET NIET MEER UIT BYNA GEEN EEN CDROM SPELER DIE SNELLER DRAAID DEN 24X HAALDT DAT CONSTANT 24X OF 32 LOOP HET STABIELSTE VAN ALLES DIE SNELLE DINGEN GEVEN ALLEEN VEEL LEESFOUTEN

Verwijderd

Hoe Sneller hoe Beter !!
Lekker pompen met die hap

:):):)I LOVE OVERKILLLL :):):)

Verwijderd

Als je voor IDE gaat neem je gewoon een AOpen 48x.
(Sorry, ik heb geen ervaring met andere merken, misschien zijn er nog wel meer die net zo goed zijn)
-quote irrelevant-

Ik kan de 52speed IDE van A-open ook aanraden
die heeft een 7 versnellingsbak en in z'n 7 zuigt hij harder de DATA er uit dan Monica Lewinski :):)

• RRX
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

als die 48 maar 24 haalt is dat bij die 24 ook zo, die zou volgens jou dan 12 draaien, maar dat is niet zo, aan de buitenkant van de cd haalt ie 48 maar hoe verder je naar binnen gaat, hoe minder data d'r voorbij komt, en op de cdromspelers staat altijd/bijna de MAX. snelheid

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

nee hoor die 48 haalt de 48 never !!!
meschien per ongeluk 1 keertje maar meer ook echt niet ten eerste draaid een 24 speed een stuk stabieler dan een 48 speed en blijft ook netjes rond de 24 speed draaien maar een 48 speed die haalt de 48 speed byna nooi omdat alles cdrom speler de snelheid aan passen naar maten dat ze de cd goed of slecht kunne lezen
als ie hem op 48 speed niet kan lezen gaat ie hem automatische langzamer zetten en het dan nog 1x proberen

Verwijderd

REALCATO, je moet niet die Creative 52x met turboknop nemen. Heb ik ook gehad, en door die k*tknop ging dat ding dus kaduuk (kon niets meer lezen). Ik had hem bij NORROD gehaald, dus ik dat ding terugbrengen (zonder bonnetje!!!) werd gelijk omgewisseld voor een zonder turbo... Zeiden ze ook gelijk dat dat die knop gewoon kut was en dat ze er al heel veel klachten over hadden gehad.

Gewoon ff om een "gewone" 52x vragen...

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

als je puur voor speed gaat, is zon kenwood 72x ook wel een optie. dr was alleen iets met cdrw's lezen..

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• RealCato
zarrox>> hij is al verstuurd maar nog niet aangekomen. maar ehh, ontstaan deze problemen ook als je gewoon van dat knopje afblijft?

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Verwijderd

Weet ik niet, maar ik kan de verleiding van knopjes nooit weerstaan :)

Volgens mij had die turboknop ook niet echt veel zin, het lampje ging alleen een beetje oranje/rood-achtig knipperen en hij begon een teringherrie te maken, maar sneller neuhhh....
Ik zou er maar niet aankomen...

• RealCato
GAAF MAN, knopje om ledje van kleur te laten veranderen, als d'r iéts is wat ik altijd al wilde hebben......

misschien heb ik niet eens es zo'n knopje, maar aangezien comp nog steeds niet binnen is kan ik het niet uitzoeken :(((

Verwijderd

zelf heb ik een 72x kenwoord, zijn wel 350 piek maar wel muisstil, snel zijn ze zeker, af en toe een probleempje met cdr maar mijn 'oude' 52 x aopen leest ze dan wel. aopen is trouwens ook goed voor clonecd, kenwood helaas nog niet.....

• DarkHelmet
  • Laatst online: 12:02
Wat er wordt gezegt dat vanaf 24 speed niet meer uitmaakt in snelheid is BULSHIT!

Een 24x cd rom begint bij ca 10x en eindigt bij 24x. Een 50x gaat van ca 22x naar de ruim 30x, en piekt aan de rand van de CD bij de 48x. En dat is echt waar, met mijn ASUS 50x.
Check met CDspeed proggie de snelheid van je CD-ROM speler, das de enige die het juist meet.

Zoek op tweakers gewoon CD-ROM testen.
Komt Lite-On goed uit, en ook de Cyberdrive.
Koop daarvan de 48X en je zit goed.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

Sterker nog !!8-)
Ik heb gisteren mijn A-open 52speed naar 58 speed opgevoerd. Dit doormiddel van een bovenlangse PROMA|:( uitlaat...Nu blaast hij nog harder!!!:):)

• Jedi Master Ronald Vonk55
  • Niet online

Jedi Master Ronald Vonk55

3DMark 2000: 8454

Zeker een nieuw soort van smilie-gekte? :)

Tbird 1000@1133 (11.0 x 103), Zalman CNPS3100-G, 3D Prophet II GTS 64MB (246MHz core,401MHz mem), Asus A7V, 512MB Corsair CAS2-2-2, Philips 109P20, Seagate Cheetah 18XL, Adaptec 19160, Pioneer DVD 304S, Iomega Jaz 2GB, Supermicro SC-760-A (300W) (modded).

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Nu ga ik weer voor de bekende weg, hoor, maaaarrrreeeeeh.

Ben je een hardcore CD user? Ga dan beslist voor de Ultraplex. KOst je een behoorlijke duit + een SCSI controller, maar dat ding leest werkelijk alles, maar dan ook alles. Rw's vliegen lekker snel op de HD en zo.

Ik ben niet ontevreden met IDE speler, maar die geven gewoon meer gezeik en met cd branden, speciaal audio op 8 x of hoger is een Ultraplex the best, beebie! :)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Voor het branden wil ik ook een SCSI device, maar dat is toch niet nodig voor een cd-rom speler?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Wimo.
  • Laatst online: 17:23

Wimo.

Shake and Bake!

Nou het is eik wel een aanrader.. ik heb nu sindskort dus ook een plex40x.. hiervoor had ik een aopen 48x ide (gestorven :( ) maar de plextor bevalt me VEEL beter.. lekker snel on the fly kopieren en audio rippen doet ie als een gek :)
Pagina: 1