[Acces] Sommige functies werken niet op oude comp.

Pagina: 1
Acties:

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-07 17:23

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Kent iemand dit probleem ? Sommige functies (zoals now()) werken niet op oudere computers. Enig idee hoe dit kan komen ? Ik maak een database op een AMD 1 Ghz, en sommige functies werken niet op een Pentium II 233 Mhz. Toch wil ik heel graag dat dit wel gaat werken. :)
Suggesties ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
="Datum : " & Date(now())

geeft op mijn comp netjes:
Datum: 27 Mei

op oudere comp:
Datum: #Name? --> (Kent code niet, ik heb gezocht
 op de DLL maar die is aanwezig..)

-- Altijd blijven prutsen --

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-07 17:23

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Moet ik soms een library installeren ?
ik zit echt met mijn handen in het haar.. want als die functies niet werken, kan ik 9 weken werk uit het raam smijten.

:'(

-- Altijd blijven prutsen --

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Heel vreemd en heel vervelend. Ik heb op m'n oude Pentium 166 ook Access gebruikt en daar werkte alles. Misschien is er toch iets fout op die oude PC? Staat daar de zelfde versie van Access op?

Aanvulling: Misschien dat een verschil tussen Engelse en Nederlandse Access ook het probleem kan zijn. Ik kan me nog herineren dat Access er in het nederlands erg raar uitzag met functies enzo. Misschien is die functie in het nederlands wel nu()

Verwijderd

Volgens mij ehb je voor sommige functies inderdaad een aparte dll bestandje nodig. En dat heb jij ook in de help gevonden blijkbaar.

Pak dan op een computer waar ie het wel doet die dll bestandje en pleur het op die ander compi waar ie het niet doet. Dat zegt de access help toch ook?

Als dat niet helpt, misschien staat offcie anders geinstalleerd op die comp waar ie het niet doet, pas de installatie daar aan zodat je alle extras (niet word, excel, maar die andere) enzo geinstallerd hebt.

Anders nieuwste versie van visual basic misschiien installeren.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-09 18:12

Boss

+1 Overgewaardeerd

Bekend probleem met Access. Open eens een VBA module en klik op Extra -> Verwijzingen. Waarschijnlijk staan er een paar libraries met 'vermist' ervoor. Probeer ze eens allemaal uit te zetten (behalve de 1e twee, die kunnen niet uit) en kijk of het werkt.

Eventueel kan je (als je hem hebt) ietimer aanvinken.

Er zijn een paar libraries die nog wel eens verschillen. Ik heb het al vaak meegemaakt, en ben er nog niet helemaa uit waardoor het komt. Mijn vermoeden is dat het om verschillende versies van Internet Explorer gaat.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

k zou niet vergeten de nieuwste vbscript erop te instaleren :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• 3volution
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

3volution

tsja...

Op maandag 27 mei 2002 14:34 schreef Boss het volgende:
Bekend probleem met Access. Open eens een VBA module en klik op Extra -> Verwijzingen. Waarschijnlijk staan er een paar libraries met 'vermist' ervoor. Probeer ze eens allemaal uit te zetten (behalve de 1e twee, die kunnen niet uit) en kijk of het werkt.
Meestal is het een verschil in de versie van DAO. Zo kun je op een nieuwere computer bijvoorbeeld versie 3.6 hebben en op de oude 3.5. Als er dan op de oude computer bij DAO 3.6 'ONTBREEKT' staat, kun je deze uitvinken en de versie 3.5 aanvinken.
Pagina: 1