Deze V&A betrouwbaar of dubieus?

Pagina: 1
Acties:

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Kijk ff in de volgende twee ads:

http://www.tweakers.net/aanbod/49897
en:
http://www.tweakers.net/aanbod/50104

Ik heb zo mijn twijfels over de goede bedoelingen van deze perso(o)n(en) omdat er vooruit betaald moet worden, en dan aangetekend en verzekerd verstuurd wordt. De reden is opmerkelijk: Problemen (aard wordt niet over uitgeweid) bij rembours-zendingen. Dat heb ik even nagezocht, maar dat lijkt me sterk, tenzij de postbode fraudeert:
mijn voorkeur gaat naar vooral betalen en dan de laptop aangetekend en verzekerd versturen ivm eerdere problemen met rembours.
en :
vooruit betaling gewenst
wegens regelmatig problemen rembous versturingen ik hoop hiervoor uw begrip graag een snelle reactie
Is dit te vertrouwen volgens jullie???

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Die eerste is er niet meer :? of heb je een verkeerde link?

Maar hoe kunnen wij nu zeggen of iets te vertrouwen is of niet :?
Ik vrees dat je zelf met de aanbieder goede afspraken moet maken, we kunnen niet zien namelijk of iemand te vertrouwen is of niet :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• leonardo1504
  • Niet online
Die eerste is net verdwenen, toevallig vlak nadat ik daar mail naar toe had gestuurd met de vraag of deze persoon een die van de andere ad hetzelfde waren. Dat hoeft uiteraard niets te zeggen.

Ik wil alleen een mening omdat ik eigenlijk nooit heb gehoord van rembourszendingen met problemen, maar wel (helaas zeer vaak) van oplichtingspraktijken bij vooruitbetaling.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ook met rembours kan het fout gaan :{
Als ik me goed herinner is er ergens hier op GoT nog wel een draadje te vinden.
Stel je het volgende voor:
Je koopt van mij een naar ik zeg overtollige cpu :)
wie zegt dat je bij ontvangst inderdaad die gekregen hebt :?
Je kunt ook met rembours zendingen de ontvanger benadelen.
De PTT staat normaal (99% van de gevallen) niet toe dat je een rembours zending openmaakt voor je betaald hebt.
Kortom je kunt niet checken wat je ontvangen hebt voor je betaald hebt...

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Grote bedragen op de rekening van een vreemde storten zonder ook maar iets gehad te hebben is IMHO nooit verstandig.

de betaler vervuilt

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op maandag 27 mei 2002 12:59 schreef GiLeX het volgende:
Ook met rembours kan het fout gaan :{
Als ik me goed herinner is er ergens hier op GoT nog wel een draadje te vinden.
Stel je het volgende voor:
Je koopt van mij een naar ik zeg overtollige cpu :)
wie zegt dat je bij ontvangst inderdaad die gekregen hebt :?
Je kunt ook met rembours zendingen de ontvanger benadelen.
De PTT staat normaal (99% van de gevallen) niet toe dat je een rembours zending openmaakt voor je betaald hebt.
Kortom je kunt niet checken wat je ontvangen hebt voor je betaald hebt...
Ja, maar in dit geval is het de zender en kan er dus niks fout gaan.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• leonardo1504
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 13:51 schreef ErectionJackson het volgende:

[..]

Ja, maar in dit geval is het de zender en kan er dus niks fout gaan.
Percies, voor de verkoper is er geen risico zou ik zeggen, en de risico's voor de ontvanger zijn zelfs grote bij de voorgestelde constructie... Denk dat ik het maar niet doe

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Op zich loopt de zender ook een aardig risico: Rembours-verzendingen zijn niet goedkoop, en als de ontvanger z'n pakketje laat liggen / niet aanneemt, ben je de verzendkosten kwijt, +je moet vaak weken wachten op terugzending door de PTT, voordat je 'm aan een andere 'klant' kunt sturen.

Een kleine vooruitbetaling van een particulier zou je dus kunnen vragen (bijvoorbeeld de verzendkosten zelf), maar het hele bedrag lijkt inderdaad verdacht.

Verwijderd

was laatst ook iets over bij Peter R. de Vries. Ik zou zelf nooit van te voren betalen.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:00

St@m

@ Your Service

je kan ook ergens met hem afspreken, weet je zeker dat je goed zit, als hij/zij weigert is het faute boel

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

afspreken op station en cash betalen on the spot..

• leonardo1504
  • Niet online
Er stond ook op Marktplaats zo een gast. Die bood Pentium 4 laptops met 16,1 inch schermen en alles er op en er aan, en met garantie, voor 1200 Euro aan (nieuwprijs vanaf 3800 Euro). Ook nog korting als je er 5 of tien tegelijk bestelde. Je kon niet langskomen, niet afhalen en niet cash betalen. De bestelprocedure was als volgt: betaal driekwart van het bedrag vooruit. Na ontvangst wordt je laptop opgestuurd. Als je hem binnen hebt kan je de rest betalen. Deze gast opereerde onder de naam Jamy Audio. Het heeft toch nog een tijd geduurd voordat Marktplaats die ad heeft verwijderd. Hoewel het stom is als je hier in trapt, zouden ze zulke gasten eens goed aan moeten pakken. Het is of oplichterij, of heling (en dan ook oplichterij, want dat kan niet met garantie).

• leonardo1504
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 15:04 schreef leonardo1504 het volgende:
Er stond ook op Marktplaats zo een gast....etc
Ik heb hem ff een mailtje gestuurd met een vraag om meer gegevens. Hij heeft intussen een nieuwe ad geplaatst waarin niet driekwart maar de helft vooruit betaald moet worden (zeker niet genoeg reacties gehad). Het KvK nummer dat hij via de mail opgeeft is van een (bouw???) bedrijf uit den Bosch. Hij zegt zelf in Waalwijk te zitten. De naam "Jamy Audio" is onbekend bij de KvK. Allen zijn bij deze gewaarschuwd.
Pagina: 1