I-pac upgraden

Pagina: 1
Acties:

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 10:39
Een oom van me heeft momenteel een Compag I-Pacje staan die hij nu toch best wel traag begint te vinden, dus nou denkt hij eraan om te upgraden.

hij wil er 128 mb geheugen bijprikken (kan dat ook trouwens? ik hoorde dat comprak ook hiervoor weer aparte formaten gebruikt...) en hij wilt ook een 1300 mhz processor hebben (niet perse 1300 maar wel in die buurt) maar weet iemand misschien of dit kan? ik weet verder niet watvoor moederbord erin zit, alleen dat het een I-pac is en dat het een 700 of 750 mhz pc-tje is (als het goed is celeron) 128 mb geheugen en een 10 gig hdd... Weet iemand hier misschien wat meer over?...

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:17
Kijk eerst eens even op de compaq site, daar kun je de specs van de computer inkijken en vaak staat er ook upgrade advies bij.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 09:00

Tijntje

Hello?!

Voor zover ik weet ( ik heb er zelf een) Een I-paq een handheld :?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Oraijon
Op de site heeft hij al gekeken maar daar staat niet zijn I-pac bij alleen die hand-held geloof ik idd ja...

Verwijderd

Weet je zeker dat het om een iPaq gaat?

De iPaq pocket pc's hebben nl. een 206mhz Intel Strongarm processor en deze is volgens mij niet te upgraden.

In de oude iPaq Blackberry's zit een 386, volgens mij ook niet te upgraden.

Wat wel kan is inderdaad het geheugen / storage uitbreiden : Klik hier voor meer info

Verwijderd

Mensen, het gaat hier om de Ipaq desktop... Te vergelijken met de HP E-Pc en is een zakelijke computer ter grote van een woordenboek ofzo.

Zover ik weet kan je alleen (op normale wijze) het geheugen en de harde schijf uitbreiden/vervangen.

Mocht je oom een nieuwe pc willen aanschaffen, dan ben ik wel geinterreseerd in deze IPaq.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

compaq ipaq is naast en handheld ook een klein desktop pctje...
Afbeeldingslocatie: http://compaq.ca/Images/products/Commercial/ipaq/ipaq_desktop_side.gif
aangezien het waarschijnlijk een micro-ATX mobo is zal je wel weinig uitbreidingmogelijkheden hebben, dit natuurlijk omdat alles ind at sjieke kastje moet passen.

Ik had dit ding ook ff op mijn stage en ik weet dat er een PIII-450 in zit (tenminste in de eerste modellen weet nietw elke er nog meer zijn) dus een 1300mhz proc erin zetten wordt nog een hele klus, aangezien je dan aan een nieuw mobo moet beginnen.

ik denk dat je dus gewoon PC-100 geheigen aantreft.

kwa uitbreidingsmogelijkheden is dit apparaat te vergelijken met een niet draagbare laptop :+

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Oraijon
Dat zou op zich mooi zijn... maar het geheugen, moet hij daar speciale compaq modules voor hebben of kan er in principe elk gangbaar merk op? (oh ja, PC100 of PC133?)

• Oraijon
Daar lijkt hij idd wel op ja! het is niet dezelfde, die van mijn oom zal wel ouder zijn lijkt me maar het is idd wel hetzelfde idee...

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:17
Nou, zo moeilijk was het nou ook weer niet te vinden hoor.

PDFje voor de hele Ipaq familie (1.0, 1.2, 2.0):
ftp://ftp.compaq.com/pub/supportinformation/techpubs/technical_reference_guides/127m-0300b-wwen.pdf

Compaq website voor Ipaq:
http://wwss1pro.compaq.com/support/reference_library/viewreferencelibrary.asp?countrycode=1000&catid=698&famid=1997&prodid=456|iPAQ+Desktop

Zoek verder even je serial nummer op.
Voer het hier in en je krijgt een lijst met de aanwezige hardware:
http://wwss1pro.compaq.com/support/parts/index.asp

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-08 14:16
Geheugen kan je upgraden zonder problemen. Ook met niet Compaq geheugen.
Processor is een ander verhaal. Het betreft de "mobile" versie van de PIII of Celeron en voor zover ik weet zit die vastgesoldeerd op het moederbord. Het moederbord heeft overigens wel wat weg van een laptop moederbord.
Pagina: 1