Ik moet voor school een essay schrijven over het onderwerp "draadloos netwerk". Ze hebben hiervoor een casus gebruikt over een bedrijf dat gebruik hier van wil gaan maken.
Nu heb ik al wat rond gekeken op internet en hier al diverse site's over gevonden, maar het leek mij dat jullie hier ook wel een goede kijk erop hebben. En ik dacht als ik nou al mijn bevindingen hier in post. En jullie ook jullie informatie hier achterlaten, eventueel met goede site's. Kan deze topic later worden herschreven en gebruikt worden als "Wireless LAN FAQ".
Hironder volgt de casus:
Nu heb ik al wat rond gekeken op internet en hier al diverse site's over gevonden, maar het leek mij dat jullie hier ook wel een goede kijk erop hebben. En ik dacht als ik nou al mijn bevindingen hier in post. En jullie ook jullie informatie hier achterlaten, eventueel met goede site's. Kan deze topic later worden herschreven en gebruikt worden als "Wireless LAN FAQ".
Hironder volgt de casus:
In de volgende posts van mij zullen mijn bevindingen geplaatst worden, en als het helemaal klaar is mijn essay.Casus:
Assurantiebureau ?NoRisk? komt jou om advies vragen. Zij zullen over twee maanden verhuizen naar een nieuw pand en zullen een nieuw netwerk aan moeten leggen. Nu heeft een van de werknemers vernomen van een vriend dat er tegenwoordig draadloze netwerken te koop zijn en dat je dan in een klap van al je dradentroep af bent. Heel handig dus! Maar goed verder weten ze er zo goed als niks van. Een andere werknemer heeft tevens het spookverhaal gehoord dat er mensen zijn die op dergelijke draadloze netwerken inbreken, door simpelweg buiten op straat te gaan staan met een laptop en een antenne, binnen het bereik van het basisstation. Dat schrikt wel een beetje af.
Het bedrijfje is ook erg nieuwsgierig naar de mogelijkheden van draadloos internet. Het zou mogelijk zijn om lokale netwerken met elkaar te laten communiceren en op die manier een draadloos internet te vormen. Dat zou betekenen dat er helemaal geen abonement meer nodig is voor een internet-provider, omdat je zelf al een onderdeel bent van het internet.
Nogal wat vragen dus. Aan jou de opdracht om het bedrijf van advies te voorzien betreft de mogelijkheden/beperkingen, kosten, beveiliging e.d. van een draadloos netwerk. Schrijf in essay-vorm een kritisch advies-raport waarop het bedrijf makkelijk de keuze kan maken tussen draadloos of draad-netwerk (of mischien een combinatie?) Probeer ook een offerte op te stellen voor de apparatuur die ze zouden moeten aanschaffen, zodat er overzicht is over de kosten. Na het lezen van het essay (raport) moet het bedrijf helder antwoord hebben gekregen op hun vragen en voldoende geinformeerd zijn om tot overwogen keuze te komen voor de nieuwe netwerk-infrastructuur.
?NoRisk? bezit momenteel zelf:
9 pc?s met windows 2000
3 Apple G4 computers met OS X
5 laptops met windows 2000
Een verouderde server die hoog nodig aan vervanging toe is.
Er komen ook regelmatig klanten met laptops langs.