ik heb een php script die een random string moet genereren van een variabele lengte.
Mijn code is alsvolgt:
Nu is het probleem dus dat dit script af en toe een lege waarde terug geeft. Ik heb echt geen idee waardoor dit komt. Het is de bedoeling dat op den duur de string niet meer gecontroleerd wordt, dus een verkeerde waarde is eigenlijk uit de boze..
Wat doe ik verkeerd, waardoor het neit goed werkt??
Mijn code is alsvolgt:
PHP:
1
| <?function CalculateLengte(){ $letters = array('15','16','18','22','17','21','20','19'); srand((double) microtime() * 1000000); $password .= $letters[rand(0,count($letters))]; return $password;}function GenerateSTRING($length){ $letters = array('A','B','C','D','E','F','G','H','I','H','K','L','M','N','O','P','Q','R','S','T','U','V','W','X','Y','Z','a','b','c','d','e','f','g','h','i','j','k','l','m','n','o','p','q','r','s','t','u','v','w','x','y','z','1','2','3','4','5','6','7','8','9','0','dfyu','56gsdg','sDYUdz','56fgn567q','t57ua','Gjstgh5','28yicvbuid','asSDTR5Xfh','6erTHDFJ554','rbgr5Grghdt','padfx','XDt67uxcv','et6ux','SexxgfjSs','xec','tRR','37Dq','p3gfuGT','sdTY5fy','ggC5','dfj346sdgh','fjF54','568sdSSssh','zxfDoq6','QmksfgjsdfghHJcghn','trSDHcg','568dfhSGDH45','edfgh65cfCV','DF','55','xfGH','4Wdh54w7','DSGH456g','HJe55','TRSYg6xgf','sgrXFGh5','ert7ghSE','CGHdr57FGH','cfgth476','tusrYSTRY','457ghSSer53','7ioPioHJO','90BNm'); srand((double) microtime() * 1000000); for ($c = 0; $c < $length; $c++) { $password .= $letters[rand(0,count($letters))]; } return $password;}//string aanmakeN$lengte=CalculateLengte();$string=GenerateSTRING($lengte);?> |
Nu is het probleem dus dat dit script af en toe een lege waarde terug geeft. Ik heb echt geen idee waardoor dit komt. Het is de bedoeling dat op den duur de string niet meer gecontroleerd wordt, dus een verkeerde waarde is eigenlijk uit de boze..
Wat doe ik verkeerd, waardoor het neit goed werkt??