[HD] Consistentie

Pagina: 1
Acties:

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-04 06:55
Iedere keer als mijn pc vastloopt en dan opnieuw opstart, krijg ik een melding de schijven dienen geschekt te worden op Consistentie. Is dit nu schadelijk voor mijn HD, HD is een WD40BB en met de WD-Diag tool voor dos worden totaal geen fouten gevonden.
Wat moet ik nu doen?
Bednakt

Verwijderd

Dit is scandisk en word altijd gestart als win niet normaal word afgesloten. Dit kun je ook uitzetten in MSconfig. *D

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-04 06:55
Op maandag 27 mei 2002 12:01 schreef questa.unigame het volgende:
Dit is scandisk en word altijd gestart als win niet normaal word afgesloten. Dit kun je ook uitzetten in MSconfig. *D
HD is dus niet stuk?

Verwijderd

Het bestandssysteem wordt getetst (sic) op consistentie (dus of er nog losse files/stukken van files) rondzwerven.
Dit heeft niets met een hardware failure te maken (tenzij je compuyer gecrashed is agv. een heardcrash of als je HD(s) een "raar" geluid zijn gaan maken)

Low level fouten kun je met wd-diag opsporen, de high-level (FS) fouten repareer je met scandisk (vroeger chkdsk)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

De problemen die deze controle probeert te ondervangen zijn bestanden die niet goed afgesloten zijn geweest door het voortijdige einde van je operating system.

Het OS had op het moment van overlijden mogelijk nog data in buffers, die nog niet zijn weggeschreven. Of er zijn blokken gegevens die al op schijf stonden, maar waarvoor de directory of de FAT nog niet correct waren bijgewerkt.

Dit soort problemen heeft niets te maken met de levensduur van je harde schijf, maar het kost je in ieder geval ruimte op je harde schijf, en mogelijk crashes indien het OS verwacht dat een bestand X bytes lang is, en er maar X-1 blokken aan zijn toegekend.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

OH->OM
Pagina: 1