Toon posts:

Win XP installeren op RAID bij 7VRXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is vrij eenvoudig maar ik kom er niet uit (waarschijnlijk omdat ik nog nooit een Raid controller had) :?

Ik heb sinds kort een Gigabyte 7VRXP en ben er heel, heel erg tevreden mee...alleen wou ik nu Win XP op mn vers geformatteerde HD installeren die op de eerste RAID poort zit aangesloten...

Nu heb ik het probleem, als ik van de XP cd opstart, dat hij mijn HD op die RAID poort niet kan vinden.

Hoe kan ik dat oplossen?of moet ik eerst de HD op de 'gewone'IDE poort zetten, XP installeren en dan pas aan de RAID poort hangen?

Help please

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:49

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Tijdens installatie komt er een melding voorbij (Press F6 2 add alternate drivers of zo) en dat is helemaal in het begin van de installatie.
Die moet je gebruiken en dan een flop met de goede drivers voor je raid controller bij de hand houden en die erin doen als erom gevraagt wordt.

Die raid drivers zitten nml niet standaard in XP en moeten dus extra (zelf) worden toegevoegt.

Oh ja, ik neem aan dat je de raid controller ge-enabled heb in je bios

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Als je maar 1 HD hebt, heb je geen RAID 0... daar heb je er 2 voor nodig... je moet dus je jumper op je mobo van RAID naar ATA zetten (zie boekje) óf een 2e (identieke) HD aanschaffen en daar 1 (of meerdere) volume(s) op aanmaken... die kun je dan formateren en daarop kun je XP zetten (eerst wel ff een RAID-driver-diskje maken natuurlijk ;))

edit: Jippie! 500ste post!! *TeknoGecko is blij!

• Xenoborg73
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04-2014
1. Schakel de RAID controller in in je bios
2. Geef in je bios de RAID controller aan als boot device
3. In de bios van de RAID-controller aangeven van welke schijf er geboot moet worden
4. WinXP cd starten
5. Wanneer aangegeven op F6 rammen en de flop met RAID-drivers erin gooien
6. gaan met die banaan

Zo werkte het in ieder geval met m'n KR7A RAID (Highpoint 372 controller) , succes!

• Xenofoob392
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 21:23
Dit probleempje heb ik ook. Ik heb 2 maxtor 40gb in raid 0 opstelling staan. Bios gecheckt en goed gezet, op f6 gedrukt, driver geladen en nog kan hij mijn schijven niet vinden. Niet bij Win2K Pro en niet bij WinXP Pro. Alleen met Win98 lukt het, behalve als ik hier de driver installeer, want dan start Win98 niet meer op.

Iemand help aub?

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem. Ik heb een Raid-0 config (2*80Gb Maxtor). Bij install van Win2k geef ik de Raid driver mee en op het moment dat 'Setup is starting Windows' wordt de compu gereset. Ik heb alle standaard dingen (raid inschakelen, booten van raid etc.) allemaal aanstaan. Wie weet hier iets op???

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-04 21:20
I/O Controller verhaal :) Move PMG -> Opslagmedia & I/O Controllers.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1