[win98] automatische installatie cdrom

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:39
Ik ben bezig met het maken van een automatische installatie cdrom. Microsoft heeft daar MSBatch voor, die een inf bestand maakt.
Nu heb een opstartbare cd gemaakt, die op zich goed werkt. Alleen als de setup opnieuw opstart boot hij weer van die cdrom, en begint de installatie weer opnieuw. Nu heeft microsoft daar zelf iets op gevonden door op hun cdrom een eerste keuze te maken tussen harddisk en cdrom. Nu is dat ook handig in mijn situatie, alleen hoe hebben hun dat gemaakt? Het zit um niet in de config.sys. Weet iemand hoe je zoiets maakt?

Hier had uw advertentie kunnen staan!

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het zit hem niet in de config.sys, maar in een bepaald bestandje dat je aan je bootemulatie (meestal floppy, die je vervolgens weer op CD brand met de rest) moet toevoegen.

Dat bestandje is jo.sys, ik zal het even voor je opzoeken.

Gevonden: hier en hier.

De 1ste is een bestandje wat je 5 seconden de tijd geeft om van medium te wisselen. Als je op een toets drukt boot hij verder van de CD / diskette, als je niets doet start hij na die 5 seconden verder vanaf de harddisk.

Het 2e bestandje is de jo.sys die je op de originele bootable Windows 98 CD terugvind. Deze versie van jo.sys geeft het bootmenu, en dat is ook wat Aetje bedoeld. Het lijkt namelijk precies op het menu wat je in config.sys kunt aanmaken. Daarmee kun je echter niet van bootmedium wisselen, het menuutje in jo.sys komt nog vóór config.sys en autoexec.bat.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Dat zit um dus wel in de config.sys

Zoek eens op "Bootmenu maken in config.sys" oid... Menudefault en menuitems zijn wat je nodig hebt. Ook kun je de startfiles van de bootdisk/image van een willekeurig Win9x systeem napluizen als voorbeeld.

Forget your fears...
...and want to know more...

• EWS99
Op maandag 27 mei 2002 11:58 schreef JRTB het volgende:
Het zit hem niet in de config.sys, maar in een bepaald bestandje dat je aan je bootemulatie (meestal floppy, die je vervolgens weer op CD brand met de rest) moet toevoegen.

Dat bestandje is jo.sys, ik zal het even voor je opzoeken.

Gevonden: hier en hier.

De 1ste is een bestandje wat je 5 seconden de tijd geeft om van medium te wisselen. Als je op een toets drukt boot hij verder van de CD / diskette, als je niets doet start hij na die 5 seconden verder vanaf de harddisk.

Het 2e bestandje is de jo.sys die je op de originele bootable Windows 98 CD terugvind. Deze versie van jo.sys geeft het bootmenu, en dat is ook wat Aetje bedoeld. Het lijkt namelijk precies op het menu wat je in config.sys kunt aanmaken. Daarmee kun je echter niet van bootmedium wisselen, het menuutje in jo.sys komt nog vóór config.sys en autoexec.bat.
Tnx voor de informatie. De eerste link is dood, hier :(. Het 2e bestandje, jo.sys, kan ik dat gewoon op de opstartflop erbij zetten, die ik gebruik voor het maken van de bootemulatie?

• MaanBanaan
  • Niet online
Zie ook dit topic, ik zie ineens dat ik het als eens verteld had. Hier kun je je trouwens naar hartelust uitleven op alles wat maar met bootable CD's te maken heeft :).

• MaanBanaan
  • Niet online
Die eerste link werkt bij mij gewoon, en ja, die bestandjes kun je gewoon op je bootflop zetten. Je hoeft verder niets te wijzigen.

• EWS99
Ik dank iedereen hartelijk voor de informatie, en ik ga ff knutselen :P

• EWS99
Op maandag 27 mei 2002 12:20 schreef JRTB het volgende:
Die eerste link werkt bij mij gewoon, en ja, die bestandjes kun je gewoon op je bootflop zetten. Je hoeft verder niets te wijzigen.
Hmm, ook met een ander ISP account doetie ut niet :( Zou je die zip kunnen mailen?

• MaanBanaan
  • Niet online
Die eerste link verwijst nu naar een andere pagina, probeer het nog een keer :).

Verwijderd

Thnx voor de tip, maar......

Als uiteindelijk het menu dat jo.sys heeft, is geladen en ik kies voor het opstarten vanaf de cd-rom, dan verschijnt mn menu uit de config.sys niet.
Hij blijf hangen op de melding: Bezig met het starten van Windows 98.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

petmans,

Je hebt goed gezocht - dat moet ik je geven,
Echter het topic waar je nu in reageert (wat me ook nog eens niet helemaal duidelijk is waarop je nu reageert, is al meer dan anderhalf jaar oud), ik sluit het topic maar eventjes.

Open gerust een nieuw topic als je vraag die je hier wou stellen niet beantwoord is - let dan wel even op de Registratievoorwaarden en faq :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.