Hee, ik heb hier voor de pa van mijn vriendin een oude kast staan en daar gaat een ALS100 (isa) geluidskaart in. Nu herkent windows 98 alleen de gameport en media shit niet apart maar noemt het allemaal als100 media audio controller. Ook herkent windhoos die bouterige drivers niet uit zichzelf dus ik moet gaan gokken welke hij het eerste detecteert. Nu mijn vraag is er een vaste volgorde in welke poorten of controllers windows ze detecteert?
Verwijderd
Zoek is naar drivers op internet. Typ `t p/n nummer in bij google.com en kijk wat je vind. 9 van de 10 keer zit de goede driver er wel bij. anders is drivergiude.com nog het proberen waard!!
Lees de readme van de driversOp maandag 27 mei 2002 12:02 schreef mssh het volgende:
Ik heb de goede drivers van internet maar windhoos erkent zeniet
Alles kan stuk.
heeft waarschijnlijk met IRQ's te maken.
Je ISA poort krijgt een ander IRQ-tje toegewezen dan je geluidskaart wil hebben. (Dit was bij mijn KA7 + AWE32) het geval. Is natuurlijk in het BIOS simpel op te lossen
Je ISA poort krijgt een ander IRQ-tje toegewezen dan je geluidskaart wil hebben. (Dit was bij mijn KA7 + AWE32) het geval. Is natuurlijk in het BIOS simpel op te lossen
Houdoe