I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
iemand???
post eens een pic.... dan kunnen we zien of het normaal is of niet.
Als je in schemer schiet, zal de iso wel wat omhoog moeten en daarmee zal je ook meer ruis krijgen... maar nogmaals... laat zien.
Als je in schemer schiet, zal de iso wel wat omhoog moeten en daarmee zal je ook meer ruis krijgen... maar nogmaals... laat zien.
ik heb ze ff uitgeknipt (wil niet met me eigen hoofd op de pic).. de eerste foto is dus zonder flits, moet je zien wat een ruis, das toch niet normaal of wel?
en op de tweede foto heb ik wel de flitser gebruikt, ruis weg, maar nu kloppen de kleuren niet meer

en op de tweede foto heb ik wel de flitser gebruikt, ruis weg, maar nu kloppen de kleuren niet meer

Eerste foto lekker bewogen... mgoedOp dinsdag 28 mei 2002 09:46 schreef Suffie het volgende:
ik heb ze ff uitgeknipt (wil niet met me eigen hoofd op de pic).. de eerste foto is dus zonder flits, moet je zien wat een ruis, das toch niet normaal of wel?
[afbeelding]
[afbeelding]
Die ruis die ik daar zie lijkt op de ruis van een vrij hoge iso-waarde (minimaal 200)
Ik kan niet beoordelen hoe donker het daar in die ruimte is, maar gezien de ruis en de bewogen foto (lijkt mij te duiden op een grotere sluitertijd om voldoende licht op het ccd te krijgen) EN het feit dattie zonder flits genomen is, denk ik dat dit inderdaad vrij normaal is (tenzij het een isowaarde van 100 of lager is)
Die 2e foto geeft een kruisje.
ben bezig met het "kruisje". ik had niet genoeg ruimte bij wanadoo... 2 pic, coming up
edit: taadaa ook de 2 pic geen kruisje meer
maar kan ik dan die tijd handmatig instellen?
hm... check your manual. Maar volgens mij kan het niet als ik de review van www.dpreview.com bekijk. Je kan wel de diafragma-opening regelen. Maar die zal in die foto vast maximaal staan....Op dinsdag 28 mei 2002 09:57 schreef Suffie het volgende:
ben bezig met het "kruisje". ik had niet genoeg ruimte bij wanadoo... 2 pic, coming up
Maar bij weinig licht moet je gewoon flitsen.
Ik zie trouwens weinig vreemde zaken als het gaat om kleur in de 2e foto (die ik nu inderdaad wel zie)
Okee, de foto is wat donker. Maar verwacht ook geen wonderen van zo'n klein intern flitsertje.
Volgens mij is wat ik zie in de 2 foto's, vrij normaal.
normaal doe ik dat ook maar dan schrikt dat beessie zich helemaal doodOp dinsdag 28 mei 2002 10:02 schreef wfvn het volgende:
Maar bij weinig licht moet je gewoon flitsen.
pr0mpt - It never hurts to help!
Hm... dan heb je een paar opties:Op dinsdag 28 mei 2002 10:23 schreef pr0mpt het volgende:
[..]
normaal doe ik dat ook maar dan schrikt dat beessie zich helemaal dood
1) een hele vracht licht op dat diertje richten
2) diafragma sowiezo zo groot mogelijk maken (getal zo klein mogelijk)
3) zorgen dat de camera en te schieten voorwerp volledig stil zitten
4) om de ruis weg te krijgen: iso op een lagere waarde zetten (indien dat mogelijk is met jouw camera)
Pagina: 1