[ASP] Database updaten na een selectie

Pagina: 1
Acties:

• Kamikazi
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zit met het volgende probleem, waarbij de situatie als volgt is:

1) Uit de Access database wordt een selectie gemaakt welke records mee gewerkt gaat worden.
2) Aan de hand van een template pagina worden de geselecteerde records in deze template pagina opgenomen, waarna deze kan worden geprint (factuurpagina)
3) Indien de pagina goed is geprint, wordt de database geupdated.

Het probleem zit hem in het laatste stukje.

Ik kan de in de template pagina geen link opnemen waar men op moet klikken om de database te updaten, dit zou dan immers mee worden geprint, en dat is niet de bedoeling.

Ik had nu gedacht dat ik een frameset zou maken, met in de linkerkant een menu, en rechts de te printen paginas.

Probleem is echter, dat als ik op de link in het menu wil gaan klikken (om de database dus te updaten), dat ik dan de gegevens uit de eerste stap weer nodig heb (welke KlantIDs zijn er immers gekozen). Maar dat krijg ik niet voor elkaar, omdat de recordset niet altijd blijft bestaan.

Hoe kan ik dit dan wel oplossen?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Die klant ID kun je toch gewoon als var meegeven? Je hoeft hem helemaal niet opnieuw uit de DB te halen. Desnoods sla je hem op in een sessie (zou ik niet doen, maar dat is meer een persoonlijke keuze. Hier in PW schijnt 'sessie' een toverwoord te zijn)

Daarnaast vraag ik me af of dit wel de juiste aanpak is. Is het perse de bedoeling dat de factuurpagina bij de client wordt afgedrukt? Je zou dit mischien beter door de server kunnen laten doen. Dan ben je niet meer afhankelijk van de gebruikers die wel of niet op de 'bevestig'-link gedrukt hebben.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Kamikazi
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 11:46 schreef Janoz het volgende:
Die klant ID kun je toch gewoon als var meegeven? Je hoeft hem helemaal niet opnieuw uit de DB te halen. Desnoods sla je hem op in een sessie (zou ik niet doen, maar dat is meer een persoonlijke keuze. Hier in PW schijnt 'sessie' een toverwoord te zijn)
Okay, dat word even informatie opzoeken over var :-)
Is het perse de bedoeling dat de factuurpagina bij de client wordt afgedrukt? Je zou dit mischien beter door de server kunnen laten doen. Dan ben je niet meer afhankelijk van de gebruikers die wel of niet op de 'bevestig'-link gedrukt hebben.
Probleem is dan alleen dat als er bijvoorbeeld een printer probleem is, dat dan de database als is geupdated.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

je kan toch gewoon eerst alles printen en dan updaten :?

of is dat weer een probleem... anders maar je doormate van die template pagina een extra pop up pagina om alles mooi neer te zetten voor een mooie print. en daarna de pagina te updaten :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Kamikazi
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 12:16 schreef disjfa het volgende:
je kan toch gewoon eerst alles printen en dan updaten :?
Ja, dat is dus juist wat ik wil! Maar hoe?!
of is dat weer een probleem... anders maar je doormate van die template pagina een extra pop up pagina om alles mooi neer te zetten voor een mooie print. en daarna de pagina te updaten :)
Hoorde dat dat problemen kan opleveren met het doorgeven van data... (in Javascript dus)

• Kamikazi
  • Niet online
*schop*

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Je kunt toch ook een formulier gebruiken in het rechterframe.

En dan dat formulier vanuit het linkerframe late submitten.
En bij de submit roep je een asp-pagina aan, die de database update.

Simpel toch?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Of je doet gewoon <body onAfterPrint = 'updatedatabase();'> :)
Pagina: 1