Extra PC in netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Ik heb hier het volgende:

@Home komt binnen en gaat naar de HUB, vanaf de hub gaat @home verder naar 3 PC's met allen een eigen PC-naam (dus netjes betaald bij @Home *D)

nu heb ik er nog een win95 bak bij en die wil ik graag thuis in het netwerk erbij hangen zodat ik vanaf deze bak MP3's kan draaien vanaf alle andere 3 netwerk pc's.. maar dan wel zonder @Home

hoe ga ik dit doen? ik kan de win95 bak aan de hub koppelen, maar dan? welke ip instellingen moet ik invoeren etc.?

Verwijderd

Als je em aan de hub zet dan heb je geen verbinding met @ home omdat je voor die pc geen ip hebt van @ home. Maareh waarom zet je niet een pc als server en die andere aan de server? Spaart je toch geld van 2 ip adressen.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 11:21 schreef djcrossfire het volgende:
Als je em aan de hub zet dan heb je geen verbinding met @ home omdat je voor die pc geen ip hebt van @ home. Maareh waarom zet je niet een pc als server en die andere aan de server? Spaart je toch geld van 2 ip adressen.
geld zat hiero! :P
maar daar gaat het ook niet om, ik wil het gewoon doen door hem erbij aan te hangen, dus welk IP en welke werkgroep moet ik dan instellen zodat ik vanaf deze bak wel het hele netwerk kan zien (en zij mij) maar dat ik geen internet heb?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Wat ook kan, is op alle bakken IPX/SPX zetten en op de nieuwe bak gewoon geen TCP/IP. Kun je toch de bak vanaf 't net benaderen met IPX, maar @Home ziet em niet :)

NetBEUI kan ook.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Je kan em er dan toch gewoon aan dezelfde werkgroep bij hangen. Als je gewoon de internet verbinding niet shared, dan heb je ook gen inet *D. Hij heeft gewoon verbinding met die andere pc's via die hub, alleen hij heeft geen @home ip dus geen inet.

Verwijderd

Nix IP toekennen aan die machine. Je installeert gewoon op AL je pc`s NetBeui en op degene waar je internet op wil, daar hou je gewoon je TCP/IP instellingen.
NetBeui installeren is de allermakkelijkste oplossing volgens mij.

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 16:38
Koop nog een hub, zet in alle pc's een extra nic met een lokaal ip, hang aan die hub ook die Win95 pc.

Fysiek scheiden, zou ik doen.
Op maandag 27 mei 2002 11:24 schreef Sequence het volgende:

geld zat hiero! :P
Das dus ook geen probleem :-) >:)

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

je krijgt van @home geen static ip adressen dus kan je geen tcp/ip gebruiken (zullen elkaar niet vinden) je moet dan netbieu of ipx gebruiken of doen zoals mijn bovenbuurman verteld

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Pagina: 1