Toon posts:

Breedband voor op de zaak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wat is een goede provider voor zakelijk breedband internet?
er moeten 75 man hun mail kunnen ophalen en kunnen internetten. Dus het moet wel een bieteke snel zijn. Wat raden jullie me aan? Oh ja, ik moet ook 5 publieke IP adressen??? hebben?? Hoe moet ik dat zien?

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-08 22:08
Waar heb je 5 publieke IP's voor nodig?
Voor wat betreft een aansluiting:
Cistron ADSL ;) 8Mbit/512kbit

Verwijderd

Topicstarter
Bij de aanvraag moeten minimaal 8 publieke IP-adressen besteld worden om de externe verbinding (eventueel met DMZ) goed te laten functioneren.

Dat is wat het bedrijf wat ons het intenet project beheert tegen me zegt, verder weet ik het ook niet precies

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
ik zou de sdsl versie van cistron nemen.

2mbit/2mbit

dat is echt voor bedrijven.

Verwijderd

Topicstarter
owk, ik heb ff naar cistron gekeken en nu heb ik de volgende vraag:

als ik kies voor een 1024/512 adsl verbinding en dan de 1:10 variant wat houdt dat dan precies in? Dat ik met 10 bedrijven mijn internet verbinding deel? En wat zou mijn snelheid dan zijn?

Nog een vraagje: Hoeveel dataverkeer wordt er gegenereerd door 75 gebruikers met mail en internet? En dan ook nog 10 gebruikers met citrix?

Ik heb dan nl. een max van 35 GB

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Hier waar ik zit wordt voor 100 mensen ofzo de e-mail opgehaald en er is maar een 128k lijntje voor beschikbaar. Er is een hele strenge internetpolicy en het grootste deel van het bedrijf kan helemaal niet internetten. Maar het is eigenlijk nog best wel goed te doen moet ik zeggen.\

En bij 75 mensen, kun je denk ik het beste gaan voor een echte goede verbinding. Dus een leased-line optie. erg prijzig maar ook zeer degelijk. Dat is misschien bij een ADSL verbinding weleens anders. (niet onaardig bedoelt, maar je moet wel zekerheid hebben denk ik)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
owk, dus dan zou ik wel goed zitten met 1024/512 maar wat doet die 1:10 verhouding met de snelheid? Dat weet je zeker nooit van te voren?

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Op maandag 27 mei 2002 15:52 schreef basil het volgende:
als ik kies voor een 1024/512 adsl verbinding en dan de 1:10 variant wat houdt dat dan precies in? Dat ik met 10 bedrijven mijn internet verbinding deel? En wat zou mijn snelheid dan zijn?
Dat wil zeggen: een overboeking van 1:10, wat inhoudt dat er maximaal 10 mensen zijn waarmee je de lijn moet delen. Je minimumsnelheid is dus 124/51.2 ;), maar niet iedereen is tegelijk online en niemand maakt 24/7 vol gebruik van zijn lijn (behalve tweakers dan misschien). Nee, dat weet je nooit van te voren - tenzij je een lijn met 1:1-overboeking neemt.

Wat betreft je vraag hoeveel je nodig hebt: dat hangt er helemaal van af hoeveel het gebruikt gaat worden. Gaat iedereen daadwerkelijk veel internetten, dan haal je het natuurlijk niet met 1024/512. Wordt er vooral veel gemaild, dan kun je het met 1024/1024 SDSL wel redden. Als je wat meer achtergrondinformatie post, kunnen we je daar misschien verder mee helpen :).

Verwijderd

Waar kan ik die adsl overboeking checken ?

Verwijderd

Topicstarter
Wat er gaat gebeuren is dat er 75 man gebruik gaan maken van e-mail. Van die 75 gebruikers zullen er misschien 40 extern mailen de rest alleen intern. Van die 75 zullen er 15 op internet surfen.

In het begin zal het vast zo zijn dat er meer man gebruik maken van het internet maar als ze erachter komen dat alle nonsense site's worden geblockt is die lol er ook snel vanaf.

Verder ligt het accent op de mail, d.w.z. mail moet goed werken, internet hoeft niet supersnel.

We hebben de mail server intern staan, kweet niet of dat iets uitmaakt maar toch!?

Verwijderd

Wij gebruiken Worldcom Office DSL.
Ze hebben 1024/512 of 2048/512 met 5 public ip's
De 1024 is 475 euro per maand en de 2048 610 euro

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:55

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hier zitten we momenteel met 500 man (gemiddeld 350 actieve internetters) op een 64k ISDN lijntje die vandaag ophoog genaait wordt naar 128k...

We hebben Versatel in de arm genomen, zij komen ons een directe glasvezel verbinding aan leggen (speciaal voor ons naar Venray :7 ) waarover onze telefonie en internet lijnen straks gaan... Internet wordt 1024 down en 512 up :7 met 1:1 :) >:) :) :9 :7 (dus dat gaat supersnel! *D)

We krijgen in ons gebouw een Versatel centrale voor Venray zodat hun netwerk ook hier uitgebreid kan worden...

Misschien gaan we naar verloop van tijd omhoog met ons abbo omdat we nu een ISDN30 en een ISDN10 (?) centrale hebben voor alle inbellers, dan willen ze evt naar 2048/1024 gaan ook 1:1 !!!!!!! :7

Da's lekker!

Hier was ook een zéér strikt internet beleid, maar sinds dat ik er werk is 't data verbruik hier mbt internet vervijf dubbeld :7 ;) (echt door mij en een andere stagair alleen hoor!)... Sinds 2 maanden is internet min of meer vrij om aan te vragen en dat hebben dus ook velen gedaan, met als gevolg dat de snelheid nu echt om te huilen is... Ik kan nog net GoT-ten! :'(

Door de hoge kosten van ISDN hebben ze nu besloten Versatel binnen te laten, en ik wacht met spanning af op 1024 1op1 :) zonder overboeking dus! Da's pas echt snel! :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Pagina: 1