Toon posts:

[WC] WaterWetter = Schuim = Lucht in systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn wc zooi dit weekeinde in mijn systeem geinstalleerd en ik heb ook waterwetter in het systeem zitten, nu gaat dat spul alleen zover schuimen, dat ik nog steeds wat schuim in mijn systeem heb zitten. Moet ik dit er nog uithalen? De temps zijn redelijk met 32CPU idle en 36 full load.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

De temps vind ik wel ok, wat voor cpu heb je?
Maar schuim is volgens mij gewoon een zooi opgehoopte luchtbelletjes, als je dat eruit haalt word je koeling alleen maar beter, doen dus!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PIII 800EB die nu 960 loopt(kan nog wel hoger, maar zo is hij super stabiel).

Verder is het probleem dat mijn pomp laag in mijn kast staat en daar staat ook het resevoir, wanneer ik het schuim er dus wil uithalen, dan moet ik eerst wachten totdat bijna al het schuim weggetrokken is en daarna moet ik mijn pomp aanzetten en dan kan ik bijvullen. Alleen begint op dat moment het schuim al weer te komen. Volgens mij komt dit door de waterwetter en volgens mij gebruiken wel meer mensen waterwetter, dus ik zou graag willen weten of die hier ook last van hebben.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op maandag 27 mei 2002 11:12 schreef Cra5hKrE8OR het volgende:
Ik heb een PIII 800EB die nu 960 loopt(kan nog wel hoger, maar zo is hij super stabiel).

Verder is het probleem dat mijn pomp laag in mijn kast staat en daar staat ook het resevoir, wanneer ik het schuim er dus wil uithalen, dan moet ik eerst wachten totdat bijna al het schuim weggetrokken is en daarna moet ik mijn pomp aanzetten en dan kan ik bijvullen. Alleen begint op dat moment het schuim al weer te komen. Volgens mij komt dit door de waterwetter en volgens mij gebruiken wel meer mensen waterwetter, dus ik zou graag willen weten of die hier ook last van hebben.
Ik gebruik het ook, maar heb geen last van schuim. Heb nog nooit last van schuim gehad. Ik gebruik het in combinatie met demiwater, wat heb jij? Kraanwater, demi water of iets anders?

Verder over je temps, ik vond ze nogal laag, ging een beetje van AMD uit, voor een P3 is dat een hele normale temperatuur.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit ligt niet aan het Water Wetter, maar idd dat er gewoon nog lucht in je systeem zit. Kwestie van pomp laten doordraaien met T-stukje aan de top van je slangensysteem om de lucht eruit te laten lopen. Kost meestal een uurtje draaien.

Ik heb het gedaan door de pomp ff te laten draaien, weer uit en aanzetten, zodat de bellen de kans krijgen om naar het T stukje te drijven.

W.W. vindt ik overigens top spul: ik heb mn systeem nu bijna een half jaar draaien en nog helemaal helder.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Waarom koopt iedereen tog dat superdure waterwatter? Een scheut koelvloeistof doet precies hetzelfde, zit anti schuim zooi in, anti alg/beestjes, anti corrosie en het kost maar €2 per liter. Je moet niet je hele systeem afvullen met koelvloeistof, want het koelt slechter dan water. Maar gewoon een fikse scheut door je water heen. Mijn water zit er nu een maand of 2 in en is ook nog steeds helemaal helder en het stinkt niet en het heeft een stoer blauw kleurtje :+

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Op maandag 27 mei 2002 11:49 schreef The_Cook het volgende:
Dit ligt niet aan het Water Wetter, maar idd dat er gewoon nog lucht in je systeem zit. Kwestie van pomp laten doordraaien met T-stukje aan de top van je slangensysteem om de lucht eruit te laten lopen. Kost meestal een uurtje draaien.

Ik heb het gedaan door de pomp ff te laten draaien, weer uit en aanzetten, zodat de bellen de kans krijgen om naar het T stukje te drijven.

W.W. vindt ik overigens top spul: ik heb mn systeem nu bijna een half jaar draaien en nog helemaal helder.
mijn bak draait ergens van december zonder verversen, met alleen 100% h2o maar ook nog helemaal helder :)

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op maandag 27 mei 2002 11:49 schreef The_Cook het volgende:

Mijn systeem is na een jaar ook nog helder met waterwetter.
Op maandag 27 mei 2002 11:58 schreef Devil het volgende:
Waarom koopt iedereen tog dat superdure waterwatter? Een scheut koelvloeistof doet precies hetzelfde, zit anti schuim zooi in, anti alg/beestjes, anti corrosie en het kost maar €2 per liter. Je moet niet je hele systeem afvullen met koelvloeistof, want het koelt slechter dan water. Maar gewoon een fikse scheut door je water heen. Mijn water zit er nu een maand of 2 in en is ook nog steeds helemaal helder en het stinkt niet en het heeft een stoer blauw kleurtje :+
Omdat waterwetter ook nogeens beter koelt en het heeft een stoer rood kleurtje.
Op maandag 27 mei 2002 11:59 schreef _Dennizz_ het volgende:

[..]

mijn bak draait ergens van december zonder verversen, met alleen 100% h2o maar ook nog helemaal helder :)
Dan wil ik toch echt de binnenkant van jou waterblok niet zien. Je kan zo echt onwijs last krijgen van algen enzo.

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Misschien houdt hij van waterplantjes :+

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:46

Epsilon

Op maandag 27 mei 2002 11:58 schreef Devil het volgende:
is niet helemaal waar
ten eerste: koelvloeistof verlaagt niet de oppervlakte spanning van water, de koelvloeistof geef nu de warmte af aan het water (logisch uitgelegt, NOT, maar ik hoop dat je het begrijpt).
ten tweede: koelvloeistof verlaagt de warmtecapaciteit van het koelmengsel(koelvloeiistof heeft een lagere warmtecapaciteit dan water)
ten derde: het is niet zo gezond voor je slangen, die drogen uit.
ten derde: het gaat corrosie niet tegen, mocht je toch alu EN koper in je systeem hebben, kan je echt veel beter waterwetter gebruiken.

maar het werkt idd wel in een kleine hoeveelheid (5%). Dan is het idd wel beter als gewoon demi water. Het houd ook de algen tegen trouwens :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik waterwetter met demi water. Maar het probleem is dat ik niet echt makkelijk bovenin mijn systeem een t stukkie kan zetten. Misschien wel makkelijk om er zo'n systeem in te maken.

Ga wel even kijken hoe ik dat het beste kan doen. Verder zorgt mijn pomp ervoor dat het goedje in mijn systeem echt gaat schuimen. Misschien heb ik teveel waterwetter gebruikt? of kan dat niet?

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op maandag 27 mei 2002 12:18 schreef Cra5hKrE8OR het volgende:
Ik gebruik waterwetter met demi water. Maar het probleem is dat ik niet echt makkelijk bovenin mijn systeem een t stukkie kan zetten. Misschien wel makkelijk om er zo'n systeem in te maken.

Ga wel even kijken hoe ik dat het beste kan doen. Verder zorgt mijn pomp ervoor dat het goedje in mijn systeem echt gaat schuimen. Misschien heb ik teveel waterwetter gebruikt? of kan dat niet?
Met 1 fles waterwetter kan je ongeveer 20 liter water aanmaken als ik het nog goed weet.

Verder voor het vullen en ontluchten. Een t stuk boven en onderin is dan toch het makkelijkste??

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 12:18 schreef Cra5hKrE8OR het volgende:

Nee, zoals gezegd, het is echt lucht wat nog uit het systeem moet. W.W. is geen afwasmiddel ofzo :+

Verwijderd

waar kan je dat waterwetter halen? Gewoon bij de halfords? Googlen met waterwetter nederland geeft niks

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Er zit te veel waterwetter in het systeem dus krijg je schuim, ik schoot een keer uit (te veel waterwetter dus) en kreeg ook schuim, maar na een tijdje is het weggegaan, dus je moet geduld hebben of gewoon de schuim eruit halen :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Redelijk oud topic dit :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.