Toon posts:

[HP Laserjet] defecte pickup-roll, garantie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een aantal HP Laserjet 2200DN's staan, waarvan 1tje het papier niet altijd goed oppakt en een hoop bijgeluiden maakt (piepen en kraken). Ding is uit december 2001, dus nog in garantie. Deze printers zijn volgens HP goed voor zo'n 4000 afdrukken per maand, de printer in kwestie heeft er net 3000 opzitten, dus minder dan 500p/m.

Nu hoor ik net van HP dat dit verholpen wordt door het vervangen van de 'pickup-roller', en dat dit onderdeel als 'consumable' wordt gezien en derhalve gefactureerd zal worden a EUR 106.

Nu moest ik sowieso al poepen van de HP service (die is namelijk totaal en utterly bagger), maar dit was voor mij een nieuw dieptepunt. Zo lust ik er nog een paar, je noemt gewoon alle onderdelen welke defect-gevoelig zijn 'consumables' en je kunt garantie geven wat je wilt.

Ben ik nu gek, of slaat dit nergens op?

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Was al bekend, hp heeft zo'n voorlader waar het papier op 85 verschilende manieren doorheen moet voordat ie klaar is.

Die krengen gaan gewoon na een tijdje stuk, als hp daar garantie op gaat geven kost dat ze een vermogen :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:14
Inderdaad, slaat nergens op. Maar toch is het zo. :)

Alle consumables zijn zonder garantie, tenzij ze natuurlijk uit de verpakking al defect zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig heb ik een baas die net zo eigenwijs is als ik, dus als er een factuur van komt wordt ie niet betaald.

Dat zo'n onderdeel vaak kapot gaat en dat ze daarom geen garantie geven is natuurlijk een kul-argument van de eerste orde. Het is niet zo dat klanten moeten opdraaien voor het feit dat zij een baggerproduct leveren..

Daarnaast zie ik nergens in de productinformatie staan dat er onder de 'verbruiksartikelen' ook de pickup-rollers vallen, alsmede zie ik nergens een redelijke termijn van vervanging van die dingen.

Half jaar oud en dan al EUR 106 aan onderdelen (waarsch. nog ex. btw, voorrijkosten en montage ook). Ik dacht het toch echt niet :)

Maar goed, zal wel een tijdje overheen gaan voordat het zover is, laat het hier wel horen hoe het loopt.

iig. herhaal ik nogmaals mijn advies:

KOOP NEVER, NOOIT, NIMMER een HP printer/scanner of iets dergelijks. DOE DAT JEZELF NIET AAN!

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus toch een garantieklus geworden. Ik heb een keurig schrijven richting de betreffende firma gestuurd waarin ik aangeef dat de printer binnen specificaties gebruikt is en er nergens uit de documentatie blijkt dat een pickup-roller onder de consumables valt.

Deze firma heeft contact opgenomen met HP nederland, en die heeft de kwestie doorgespeeld naar HP in de VS. Het antwoord luidde:

(specifiek voor deze printer)
Heeft de printer minder dan 150.000 pagina's gedraaid, dan is het garantie. Daarboven niet.

An sich is dit logisch, als die printer in de garantieperiode 150.000 pagina's zou draaien dan wordt hij buiten de productspeficaties gebruikt.

Leuk nieuws dus voor de bovenstaande reactie dat het een bekend fenomeen is, want het is dus NIET zo :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het betreft hier een los onderdeel, hardware dus. Stel ff dat die rol wel als consumable :Y) wordt aangemerkt.
Da's zo ongeveer het zelfde als iedere maand een nieuwe harde schijf kopen omdat er toevallig geen defrag-progje in je windows zit, en je hdd trager wordt. De wereld die "Computer" heet zou ineens aardig op zijn kop staan |:(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1