Welke kaart? egosys

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ok, k heb eindelijk geld om wat nieuws te kopen weer, ik zag vanalles staan, bij marktplaats heb ik goedkoop een paar kaarten gezien : waveterminal 2496 en de wamirack,
MAAR :

Ik zie op hun site een nieuwere kaart staan,... 192KHz 2 in 6 uit.. geweldig voor dvd audio, het gaat me niet zozeer om de uitgangen maar om de 192KHz convertoren, want dan brandt ik gewoon dvd-A 2 kanaals.. veel lekkereder dan 44.1 :)

hier komtie :
It's in the Cards!
Intended for serious recording, the Waveterminal 192X is a 2-in/6-out interface boasting no-compromise 24-bit/192kHz A/D and 24-bit/192kHz D/A converters. Also standard is a 24-bit/96kHz S/PDIF stereo optical digital output, simultaneous record/playback and support for Dolby Digital 5.1, DTS 5.1 and LPCM 5.1 surround formats. MI/ODI/O Option bracket for the Waveterminal 192X include S/PDIF optical (TosLink) digital inputs, 192kHz S/PDIF coaxial I/O and a 1-in/1-out MIDI interface.

Let Us Convert You!
listen to the purity of our state of the art 24-bit/192kHz A/D and D/A converter technology and bask in the richness. Waveterminal 192X boasts A/D converter designed to handle up to 123dB. More dynamic range than any other converter int the world.

The DVD-Audio Solution!
open new audio horizons. The Waveterminal 192X fully supports the DVD-Audio Standard with its true 24-bit/192kHz resolution.
Join the revolution. Join the resolution.

We're XP Ready!
The Waveterminal 192X supports ESI's unique and powerful E-WDM driver for perfect compatibility with Windows XP, 2000, ME, and 98SE offering ultra low-latency performance with all popular digital audio software applications including Nuendo, Cubase, Gigastudio, Cakewalk, Sonar and Logic. Any software that supports Windows XP will support the E-WDM driver.
wat ik vreemd vind, is dat deze kaarten goedkoper zijn dan :
Ego Systems Inc. Waveterminal 192X, 24Bit/192kHz, 123dB! 2In/6Out, SPDIF, MIDI
retail-price: 299,00
our price: 279,00
Art-Nr.: PC000514
DEAL ! Ego Systems Inc. WaveTerminal 2496 Mac+PC 24Bit/96kHz, 110 dB
retail-price: 341,00
our price: 269,00
naja, net iets goedkoper dan, maar et blijft niet duur, (als je die kaart ziet bij feedback)
deze kaarten komen dan van " musicstore koeln"

wat denken jullie hierover? welke moet ik nemen? :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

192kHz is nergens voor nodig, neem je violen trompetten en accoutische gitaren op? Heb je een comleet arsenaal aan Neuman mic's Focusrite Blue en Redseries Pre Amp... Ik denk het niet, dus totaal nutteloos. Beter een dure 24bit kaart dan een goedkope 24/192 kaart.

DVD output blijft 16/44 hoor. Vergis je niet. De DVD zelf heeft wel een hoger Dynamisch bereik, maar het is allemaal downsampled naar 44 of 48 Khz....

Just My Opion

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik heb vier microfoons (Sennheiser evolution) waarmee ik mijn drums opneem. Ik zit te knoeien met een cheap 8-kanaals premixertje die het geluid samen met veel brom en ruis naar mijn Audigy Platinum stuurt (geen verkeerd woord over de Audigy btw :) Mooi kaartje!). Nu zoek ik al een tijdje naar een goedkope oplossing om mijn microfoon signalen op aparte sporen in de computer te proppen, maar zoals alles wat ik wil bestond dit niet :7 Totdat ik vandaag de WaMi-rack tegenkwam :9

Afbeeldingslocatie: http://egosys.net/1-pro/bd-img/wr192-1.jpg

Ja, hij bestond al langer, maar ik dacht altijd dat die veel te duur waren :P Deze is dus slechts 577 euro! :D En hij ondersteunt XP en ASIO, dus ik denk dat ik voor deze ga. Iemand ervaringen hiermee of een beter alternatief?

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• ErectionJackson

ErectionJackson

Ik zag net ook deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.terratec.net/images/ews_mic.gif

De Terratec MIC-8+. Een PCI kaartje + break-out box met 8 ingangen met mic preamp! Alleen weet ik niet precies hoe duur deze is. Wel een goede kandidaat, want deze heeft ook XP en ASIO drivers! En ik was zeer tevreden over de klank van de EWX24/96, dus dit zal ook wel goed zitten. De EWX24/96 wertke alleen niet met een VIA chipset, maar ik heb nu gelukkig weer een Intel chipset ;)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
maar...
Op maandag 27 mei 2002 10:38 schreef TwiNNy het volgende:
DVD output blijft 16/44 hoor. Vergis je niet. De DVD zelf heeft wel een hoger Dynamisch bereik, maar het is allemaal downsampled naar 44 of 48 Khz....

Just My Opion
ehmz.. dat is gewoon DVD :) die zit meestal gewoon id op 48KHz . maar DVD-A = 192KHz :Y)

en ik wil daar juist voor gaan, omdat ik verder ga met multimedia, dus neit alleen in de muziek.
Op maandag 27 mei 2002 12:41 schreef ErectionJackson het volgende:
Ik zag net ook deze:

[afbeelding]

De Terratec MIC-8+. Een PCI kaartje + break-out box met 8 ingangen met mic preamp! Alleen weet ik niet precies hoe duur deze is. Wel een goede kandidaat, want deze heeft ook XP en ASIO drivers! En ik was zeer tevreden over de klank van de EWX24/96, dus dit zal ook wel goed zitten. De EWX24/96 wertke alleen niet met een VIA chipset, maar ik heb nu gelukkig weer een Intel chipset ;)
ik wil toch een egosys kaart, omdat ze voor een mooie prijs een wordclock erbij hebben! :) edit:ik geloof dat die 192X dat niet heb :{

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
iemand nog een idee? beter wetende emnsenonline?
ik zie van die 192KHz denk ik af,... ik denk dat ik ff moet kijken of ik de wamirack 2ehands kan kopen of de waveterminal nieuw

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:19
de ingang is geen 192Khz. ik heb hier een 192L liggen maar heb nog geen ervaringen ermee ivm gekloot met een dood mobo.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 21:08 schreef P5ycho het volgende:
de ingang is geen 192Khz. ik heb hier een 192L liggen maar heb nog geen ervaringen ermee ivm gekloot met een dood mobo.
over welke kaart heb je het dan nu precies?
want de 192 serie (l of X) moet dacht ik wel dus 192KHz in en uit hebben..de wamirack en de waveterminal heeft slechts 96KHz

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op maandag 27 mei 2002 21:15 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

over welke kaart heb je het dan nu precies?
want de 192 serie (l of X) moet dacht ik wel dus 192KHz in en uit hebben..de wamirack en de waveterminal heeft slechts 96KHz
Nope:
WaMi Rack 192L Technical specifications

High quality 24bit 96kHz AD converter; 100dB Dynamic range

High quality 24bit 192kHz DA converter; 104dB Dynamic range
Naja, het verschil hoor je toch niet :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 21:54 schreef ErectionJackson het volgende:

Naja, het verschil hoor je toch niet :)
ah..dat word makkelijk :)
naja..ik denk wel dat je verschil hoort hoor, maar dat licht puur aan wat je waarmee opneemt, men line6 pod is echt neit hoger dan 44,1 KHz dsptje dus dat kan ik toch wel op mijn buik schrijven :P

uhmz.. nu moe tik iemand weten die een wamirack verkoopt :)

• ErectionJackson

ErectionJackson

Tja, ik wil nog zoveel moois :P
  • Masterkeyboardje. Denk aan een Evolution MK 249C
  • Monitoren. Zit sterk aan de Behringer Truths te denken
  • Multi-channel soundcard met 4-8 mic preamps. WaMi rack of Terratec Mic-8+
Maarja.. Ik denk dat ik toch meer iemand ben die meer zit uit te zoeken wat ie allemaal wil dan echt koopt :7 We wachten eerst de Music & Harmony beurs af, want dan kun je lekker pielen met al die dingen op 20.000 vierkante meter Ahoy geweld 8-)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
zelfde ideen denk ik.. ik zou trouwends die behringer afraden : de hogetonen unit verminderd van kwaliteit namate gebruik en levensduur (binnen 3 jaar flink verschil te merken)

wamirack willik ook..en die masterkeyboard ook :)

• ErectionJackson

ErectionJackson

Naja, de speakers komen ook op de laatste plaats, dus daar heb ik nog ff tijd voor. Voor de andere 2: gewoon samen naar Feedback, kijken of we een dealtje kunnen sluiten ;)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
precies!!.. ik heb weleens zin om te gaan..maar die musicstorekoeln.com dies toch verrek veel goedkoper dan feedback, zover kan je niet afdingen denk ik

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op maandag 27 mei 2002 22:09 schreef gitaarwerk het volgende:
precies!!.. ik heb weleens zin om te gaan..maar die musicstorekoeln.com dies toch verrek veel goedkoper dan feedback, zover kan je niet afdingen denk ik
URL werkt niet? :?

btw, http://www.thomann.de is ook een goede zaak, heeft veel en is vaak niet duur.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 22:19 schreef ErectionJackson het volgende:

[..]

URL werkt niet? :?

btw, http://www.thomann.de is ook een goede zaak, heeft veel en is vaak niet duur.
nog en keer dan
http://www.musicstorekoeln.de

deze zaak is zelfs goedkoper nog.. scheelt soms meer dan 100 euro :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ok..ik heb besloten.. de waveterminal wordt et :)

weet iemand of dit duur agat worden? :Y) (ben bang dat ik teveel krijt bent.. ik wil denk ik gelijk een keyboard of een 19" rack voor de pc kopen)
We deliver all merchandise with a value of over 51€ freight free within Germany plus 5€ C.O.D. collection fee. For merchandise with value of 51€ less a freight charge of 2,5€ will be levied. Deliveries within the rest of Europe will be charged at 12,80&#x20A (up to 30 kg) plus C.O.D. collection fee. Rates for deliveries weighing above 30 kg available on request.

• ErectionJackson

ErectionJackson

Damn, bij die tent is de Wami rack maar 499!! Die ga ik halen! :D

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 09:24 schreef ErectionJackson het volgende:
Damn, bij die tent is de Wami rack maar 499!! Die ga ik halen! :D
499 maar ?? hmz.. :9
dan moet ik gaan kiezen..scheelt wel weer een losse midi interface die ik moet hebben enzo.. zon emagic amt 8 is ook niet de goedkoopste (liever nog de unitor8)

maar is die verzendkosten niet duur? want ik snap er geen aarz van namelijk
ik heb em ook niet gevonden nog! :{

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ik snap al,.. 192L - lekker dingetje, maa rik denk dat ik toch die waveterminal neem omdat die wordclock heeft, en ik niet meer nodig heb enzo :Y)

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-07 19:54

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Ik zou oppassen met snel een kaart kopen. Kijk eerst eens of je hardware echt wel compatible is! En dan niet bij de makers zelf, maar in allerlei audio forums enzo... Ik heb al met verschillende kaarten slechte ervaringen in combinatie met chipsets, videokaarten etc... Ook met de WAMI slechte compatibiliteitservaringen.

aAarGhh

• ErectionJackson

ErectionJackson

Al de problemen met die kaart zijn icm een AMD systeem, ik heb een Intel systeem, dus weinig te vrezen :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ik heb et al besloten, daty gaat wel lukken, ik vind niet erg om er later een systeem omheen te kopen, als een isis erop past, denk ik dat er ook weinig problemen zullen zijn met deze :)

ik ben al een half jaar bezig een goeie geluidskaart uit te zoeken enzo :) dus ik weet dat ik deze nu neem :)

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op dinsdag 28 mei 2002 10:10 schreef gitaarwerk het volgende:
Ik heb et al besloten, daty gaat wel lukken, ik vind niet erg om er later een systeem omheen te kopen, als een isis erop past, denk ik dat er ook weinig problemen zullen zijn met deze :)

ik ben al een half jaar bezig een goeie geluidskaart uit te zoeken enzo :) dus ik weet dat ik deze nu neem :)
Gaaf! Wat zal dat een vreselijk lekker gevoel zijn als je m eenmaal hebt he! :D

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:19
je had toch gelijk met die A/D specs gitaarwerk, heb het net even opgezocht. ze hebben nogal veel lopen kloten met die specs, overal stond wat anders vermeld.

www.m3c-berlin.de is ook nog een leuk zaakje.

laat ons weten hoe die bevalt!

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-07 19:54

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Nou, dat de problemen net zo hard met Intel based systemen kunnen plaatsvinden heb ik aan den lijve ondervonden! Ik zou toch echt goed nazoeken of jouw systeem compatible is met de kaart die je wil aanschaffen (ja, ook als je INtel hebt!)

kijk hier bijvoorbeeld eens: cubase forums

aAarGhh

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
tnx jelly.. :)
ik hoor dat de egosys kaarten redelijk compatible is met andere dus ik maak me er geen zorgen over : ik heb in de studio een LX 440 chipset ( een celly jah ) en misschien (hoop ik) dat ie op mijn amd past :P
Op dinsdag 28 mei 2002 10:26 schreef P5ycho het volgende:
je had toch gelijk met die A/D specs gitaarwerk, heb het net even opgezocht. ze hebben nogal veel lopen kloten met die specs, overal stond wat anders vermeld.

www.m3c-berlin.de is ook nog een leuk zaakje.

laat ons weten hoe die bevalt!
natuurlijk laat ik dat weten, met aanraden van hillie neem ik zowieos een kaart met wordclock, dus et werd duidelijk :) (wordclock houd je ADDA convertors stabiel = veel beter geluisdkwaliteit)

ik hoop dat ik em snel binnen heb :P

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Wordclock synchroniseert alle apparaten in een digitale keten. Jitter is dus uitgesloten, wat de geluidskwaliteit ernstig ten goede komt.

Eigenlijk is wordclock een vereiste voor alle goede apparatuur.

Jillie heeft dus volkomen gelijk.

Specs? Zie ondertitel...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 20:03 schreef DaDaJoker het volgende:
Wordclock synchroniseert alle apparaten in een digitale keten. Jitter is dus uitgesloten, wat de geluidskwaliteit ernstig ten goede komt.

Eigenlijk is wordclock een vereiste voor alle goede apparatuur.

Jillie heeft dus volkomen gelijk.
maar hij raadt me ie tube composer af.. en aangezien die gast vaak (veelste vaak) gelijk heeft >:) ben ik een wijs man en luister naar hem :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ik heb em besteld, samen met een miditerminal 4140 (met smpte)

• ErectionJackson

ErectionJackson

Te gek! Laat even weten wanneer je m hebt! Mijn pa heeft gister een Canon Powershot gekregen en dat vind ik eigenlijk ook wel heel gaaf :P Naja, dan moet de Egosys maar een maandje later komen :P

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 10:05 schreef ErectionJackson het volgende:
Te gek! Laat even weten wanneer je m hebt! Mijn pa heeft gister een Canon Powershot gekregen en dat vind ik eigenlijk ook wel heel gaaf :P Naja, dan moet de Egosys maar een maandje later komen :P
jij kan em van je pa lenen..
welke poershiot is het? de eniuwe a30 of a40?
naja iig heb je aan depowershot heel veel..zijn tegekke digitale camaera's !!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op woensdag 29 mei 2002 10:35 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

jij kan em van je pa lenen..
welke poershiot is het? de eniuwe a30 of a40?
naja iig heb je aan depowershot heel veel..zijn tegekke digitale camaera's !!
A40 :9 En telkens maar lenen is ook niet alles :P

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
kost wle eenpaar centjes een nieuw dingetje... je kan beter ff met normaal fototoestel werken denk ik zo.. geluidsapparatuur uber alles :Y)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
eeh.. weer ff een vraagje...
is die
Creamware Luna 2 beter dan een egosys waveterminal?

• ErectionJackson

ErectionJackson

Met de Luna kun je wel veel, maar het is maar de vraag wat je precies wilt. Maar je hebt toch al de Egosys :?

De Luna heeft goede driverondersteuning, ASIO 2.0, GSIF, OMS, tripleDAT, Sound Manager, DirectSound, MME etc. alleen weet ik niet voor welke platformen precies. Daarnaast heeft de Luna een paar DSP's je je CPU kunnen helpen. Als je dan speciale Luna instrumenten of plugins gebruikt, heb je geen latency. Je kunt echter maar een beperkt aantal effecten/instrumenten tegelijk gebruiken.

De geluidskwaliteit van de kaart is prima in orde. 24/96, ongeveer op het niveau van de M-Audio Delta 66 en Audiophile 2496 kaarten. Zeer goed dus!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
wil vanalles.. recorden, softsynth base bezig zijn.. compleet producen .. (als dat gaat...denk et niet, maar dat geeft niet)

en dan denk ik eraan wat nou beter is..... 499 euro kan ik die kopen,
of voor 200 euro de egosys waveterminal

die zaak in duitsland reageert niet op mijn mailtjes..en ebn niets binnen gehad..dus die kunnen het dus bekijken!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Ikzelf heb er ook wel over getwijfeld, maar in principe kun je beter een beter mobo+proc kopen voor dat extra geld en verder met softsynths werken denk ik

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 21:00 schreef ErectionJackson het volgende:
Ikzelf heb er ook wel over getwijfeld, maar in principe kun je beter een beter mobo+proc kopen voor dat extra geld en verder met softsynths werken denk ik
dus gewoon een waveterminal dan maar :P

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op vrijdag 07 juni 2002 21:04 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

dus gewoon een waveterminal dan maar :P
Nee, een Trust MegaMasterUltra Music Producer Pro Sound Card Professional met Magix Music Jatter :Y)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
doe ik die :P
lol
maar serieus... die dan ? :{ want ik moet nu besissen (ik koop em over namelijk)

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op vrijdag 07 juni 2002 21:16 schreef gitaarwerk het volgende:
doe ik die :P
lol
maar serieus... die dan ? :{ want ik moet nu besissen (ik koop em over namelijk)
Lijkt me een goede keus :)

Pagina: 1