Toon posts:

[CitrixNT] Printer security probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met een gebruiker(administrator rechten) een printer connecteer, daarna auto create weg haal, Printer share aanmaak en dan de rechten verander van de printer. Krijg ik naar het uitloggen en inloggen de volgende foutmelding bij het kijken naar de security:

The security information for ..printer is not standard and cannot be displayed. Windows NT 3.x and 4.x support certain features such as Deny Acces Control Entries but cannot edit security information which uses these features. The information may have been modified by a computer running Windows NT 5.0, wich supports these features and can edit information which uses them.

En de security is gewoon aangepast met NT4.
Leuk probleem ;)

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
Op maandag 27 mei 2002 10:25 schreef j_hofman21 het volgende:
Als ik met een gebruiker(administrator rechten) een printer connecteer, daarna auto create weg haal, Printer share aanmaak en dan de rechten verander van de printer.
- hoe haal je auto-create weg?
- ben je een auto-created printer van een andere gebruiker aan het configgen?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Auto create verwijder ik gewoon bij het tabblad general.
Ik gebruik de gebruiker waar ik de printer mee aangemaakt heb.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
auto-created client printers zijn niet bedoeld om te sharen of te bewerken, daar zit de denkfout (denk ik).

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 11:19 schreef paulhekje het volgende:
auto-created client printers zijn niet bedoeld om te sharen of te bewerken, daar zit de denkfout (denk ik).
Het lukt me wel om de printer te sharen. De connectie tussen de client en de printer blijft dan wel goed. Alleen als ik de security aanpas is het mis

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 11:33 schreef j_hofman21 het volgende:

[..]

Het lukt me wel om de printer te sharen. De connectie tussen de client en de printer blijft dan wel goed. Alleen als ik de security aanpas is het mis
En de security heeft ook goed gewerkt.
Er is niets veranderd aan de server.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op maandag 27 mei 2002 11:42 schreef j_hofman21 het volgende:

En de security heeft ook goed gewerkt.
Er is niets veranderd aan de server.
Dat auto-created printers niet voor iedereen zichtbaar zijn, komt omdat ze een bepaalde DACL op die printer zetten met expliciete 'Full control' rechten (vermoed ik) voor de user die hem aanmaakt (en dus niet voor Everyone:Print, Owner:Manage documents, zoals default staat). Full-control is een recht die de ACL-editor niet kent (voor printers), programmatisch kan je die echter wel zetten, en daarom krijg je die foutmelding.

Misschien dat het werkt als je alle permissies weghaalt, en vervolgens ownership van de printer pakt. Ik zou je dit soort gepruts echter niet aanraden, maar goed.

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk Thanks :)
Pagina: 1