Toon posts:

REBOL.... wie,wat,hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij A List Apart lees ik net een artikel over een CMS gemaakt met REBOL... als ik eerlijk ben dan zeg ik dat ik nog nooit van REBOL heb gehoord. Ook op GoT kom ik het maar weinig tegen, maar diegene die er over schrijven zijn positief. Kan iemand hier even z'n ervaringen met REBOL dumpen.. pro's/contra's?

http://www.rebol.com
http://www.alistapart.com/stories/simplecontentmanagement/

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

P&W -> SA

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

*schop*

Dit REBOL ken ik nu ook sinds een paar dagen. Ik heb er vandaag mee gewerkt en ik moet zeggen dat dit echt een geweldig programma is.

Je kan met korte code veel dingen uitvoeren.

Ik vraag me af of ik en de topicstarter de enigste op GoT zijn die dit kennen omdat ik er iig niks over kan vinden hier..

Iemand meer ervaringen hier mee?

edit: p.s. waarom is dit topic eigenlijk gemoved?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 10:21 schreef D2k het volgende:
P&W -> SA
Deze topic is denk ik idd ten onrecht gemoved, D2k wist zeker niet dat REBOL een COBOL variant of iets dergelijks het is dus echt programeren .... ik zou voorstellen het topic terug naar P&W te moven.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Maar weer terug naar P&W dan

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb een tijd terug wel wat met REBOL gespeeld. Wat wil je weten?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op dinsdag 23 juli 2002 14:04 schreef tomato het volgende:
Ik heb een tijd terug wel wat met REBOL gespeeld. Wat wil je weten?
Je mening over het programma :P

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 10:10

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Toen REBOL uitkwam ('99 geloof ik? geen idee meer :)) ben ik er mee bezig geweest. Voornamelijk omdat het idee me aansprak en het ontwikkeld is door de persoon die ook AmigaOS ontworpen heeft.
Was vooral leuk dat je in 1 regel een webpagina naar iemand kan doormailen bijvoorbeeld :)
Had helaas niet zoveel tijd om 't allemaal bij te houden, dus ben op een gegeven moment ook maar van de mailinglist afgegaan.
REBOL moet iig erg mooi zijn om programma's in bijna Engels te schrijven.
code:
1
2
3
num: [123 4 56 78]
print sort num
[b]4 56 78 123[/b]

dat soort dingen :)

kruising tussen allerlei moderne talen: functioneel, object georienteerd, logisch, etc.

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op dinsdag 23 juli 2002 19:43 schreef leipie het volgende:
Toen REBOL uitkwam ('99 geloof ik? geen idee meer :)) ben ik er mee bezig geweest. Voornamelijk omdat het idee me aansprak en het ontwikkeld is door de persoon die ook AmigaOS ontworpen heeft.
Was vooral leuk dat je in 1 regel een webpagina naar iemand kan doormailen bijvoorbeeld :)
Had helaas niet zoveel tijd om 't allemaal bij te houden, dus ben op een gegeven moment ook maar van de mailinglist afgegaan.
REBOL moet iig erg mooi zijn om programma's in bijna Engels te schrijven.
code:
1
2
3
num: [123 4 56 78]
print sort num
[b]4 56 78 123[/b]

dat soort dingen :)

kruising tussen allerlei moderne talen: functioneel, object georienteerd, logisch, etc.
ja tof he.. ik ben nog een newbie maar je kan er echt veel mee..

dat voorbeeldje wat jij gaf snap ik ook wel.. maak je nou alleen die tekst meteen vet in rebol of wilde je dit in het vet op dit forum laten verschijnen? hehe ik zal ff proberen

edit: |:( tuurlijk kan dat niet in rebol... als je btw wat vet wilt maken hier, moet je dat niet tussen code tags zetten ;)

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
DeMoN: Je mening over het programma :P
Tsja, het is al een tijdje geleden dat ik ernaar gekeken heb. Eigenlijk vond ik het weinig toevoegen aan bestaande talen, dus zag ik niet echt redenen om er echt veel tijd in te steken. Ik heb wat gespeeld met het managen van een MySQL database en dat lukte allemaal prima. De hele cult er omheen (community, docs, 'taal-feeling') vond ik wel wat apart aan doen. Maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet negatief te zijn, van Perl kun je dat ook heel goed zeggen :)

Grappig taaltje, maar ik was er niet van ondersteboven. Verder weet ik niet zo goed wat ik hierop moet zeggen, het is niet echt een concrete vraag ;)

[edit] Voor wat ingewikkelder werk was ik er niet van ondersteboven, maar als simpele webscripting taal vond ik het best aardig. Ik heb het een tijdje als CGI onder Apache gedraaid en voor het simpele werk beviel dat wel.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op woensdag 24 juli 2002 11:27 schreef tomato het volgende:

[..]

Tsja, het is al een tijdje geleden dat ik ernaar gekeken heb. Eigenlijk vond ik het weinig toevoegen aan bestaande talen, dus zag ik niet echt redenen om er echt veel tijd in te steken. Ik heb wat gespeeld met het managen van een MySQL database en dat lukte allemaal prima. De hele cult er omheen (community, docs, 'taal-feeling') vond ik wel wat apart aan doen. Maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet negatief te zijn, van Perl kun je dat ook heel goed zeggen :)

Grappig taaltje, maar ik was er niet van ondersteboven. Verder weet ik niet zo goed wat ik hierop moet zeggen, het is niet echt een concrete vraag ;)

[edit] Voor wat ingewikkelder werk was ik er niet van ondersteboven, maar als simpele webscripting taal vond ik het best aardig. Ik heb het een tijdje als CGI onder Apache gedraaid en voor het simpele werk beviel dat wel.
Ja het is idd handig om ff kleine dingen mee aan te sturewn met een korte code...

Verder blijf ik het wel raar vinden dat maar weinig tweakers hier het kennen maar goed .. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Grappig, dat er nu wat meer over geschreven wordt. Als ik die website bekijk zitten er volgens mij nog wel wat -unexplored- killer functionaliteiten bij... misschien moeten die jongens eens wat gaan doen aan hun marketing ;)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.rebol.com/graphics/rebol-layers.gif
Pagina: 1