Ik wil mijn cistron Maxx ADSL lijntje op mijn linuxbak laten binnenkomen om deze als router te laten werken.
Nu lukt het alleen niet om internet connectie te krijgen.
In windows ging dit vrij gemakkelijk:
automatisch IP verkijgen (DHCP) dns uitvinken wins uitvinken en klaar. maar zeg ik in windows dat de netwerk kaart automatisch een IP moet krijgen via dhcp:
Dit staat in me ifcfg-eth0:
Ik zat ook te denken dat er misschien is vast gelegd op welke NIC (MAC-adres) er de vorige keer een IP is gevraagd en dat er daarom geen IP wordt vrijgegeven.
iemand suggesties?
dit is op een Redhat 7.3 bak
met een 3com 3c905-tx NIC
Nu lukt het alleen niet om internet connectie te krijgen.
In windows ging dit vrij gemakkelijk:
automatisch IP verkijgen (DHCP) dns uitvinken wins uitvinken en klaar. maar zeg ik in windows dat de netwerk kaart automatisch een IP moet krijgen via dhcp:
Dit staat in me ifcfg-eth0:
code:
1
2
3
| DEVICE=eth0 ONBOOT=yes BOOTPROTO=dhcp |
Ik zat ook te denken dat er misschien is vast gelegd op welke NIC (MAC-adres) er de vorige keer een IP is gevraagd en dat er daarom geen IP wordt vrijgegeven.
iemand suggesties?
dit is op een Redhat 7.3 bak
met een 3com 3c905-tx NIC
edit:
kreeg net een hele reeks TX errors met een verwijzinging naar site met iets over 3COM + linux, dat ga ik nu lezen en tegelijkertijd opzoek naar andere netwerk kaart
kreeg net een hele reeks TX errors met een verwijzinging naar site met iets over 3COM + linux, dat ga ik nu lezen en tegelijkertijd opzoek naar andere netwerk kaart