Toon posts:

zwarte balken op tv-out radeon 7500 aiw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Radeon 7500 aiw gekocht en heb problemen met de afstelling van de tv-out. Links en rechts is netjes beeldvullend, maar boven en onder krijg ik de kleine zwarte balkjes niet weg. Aanpassen van de verticale positie en hoogte lukt niet. Als ik op de "omhoog" knop druk gaat het beeld gewoon niet verder omhoog, de zwarte balk blijft zichtbaar.

Iemand een oplossing?

Verwijderd

Ik heb hier ook last van en is niet weg te krijgen. Heb al veel geprobeert. Maar heb jij het in je windows of alleen bij films?

Verwijderd

Topicstarter
Ook de desktop van 1024x768 wordt met zwarte balken weergegeven.

Voor de output van mijn eigen gemaakte movies (16:9) op mijn breedbeeld kan ik wel een truc toepassen en het beeld enigzins verticaal opgerekt op het scherm zetten (dus met iets minder zwarte balken) dan normaal voor 16:9, zodat mijn jvc tv in de 16:9 mode het scherm beeldvullend toont.

Normaal is bijvoorbeeld 480x360 gelijk aan 16:9, maar als ik nu 480x390 full screen toon dan compenseer ik de fout in de tv-out en krijg ik een strak beeld op mijn tv. Blijkbaar voegt de kaart reeds boven (en onder) ca. 15 pixels toe aan het beeld.

Maar dit is wel een gedoe!

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
Overscan enablen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ATI Technologies\Driver\0002\DAL\TVEnableOverscan
Deze op waarde 1 zetten.
Als je de key niet hebt, dan deze toevoegen. Opnieuw opstarten en nu kun je in 800x600 overscan aanzetten. In 1024 lukt het bij mij niet. Resultaat: meer dan beeldvullend voor films uitstekend.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:34
Zou dit ook werken voor de ASUS V7100 pro?
Ik krijg het beeld wel over het hele scherm verspreid met tvtool, maar dan werkt twinview niet, en met tvtool "shaked" het beeld :/