Veelzijdige USB hub gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:31

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Ik zoek een externe USB hub die aan de volgende voorwaarden voldoet:
- compatible met winXP en Win98
- geschikt voor Microsoft Wireless mouse Explorer
- moet ook HP printer, scanner, MS Forcefeedback en Siemens Gigaset centrale aankunnen

Aangezien ik lees dat niet elke externe hub compatibel is zoek ik ervaringen van mede gebruikers.

- ik heb nu USB 1.1, zou een USB 2.0 hub zinvol zijn of is dat zonde van het geld?
- er zijn hubjes van € 29 tot € 76. Wat zijn de verschillen?
- is er ergens een test van externe USB hubs?

Alvast bedankt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
USB 1.1 of 2.0?

They made me do it.

Verwijderd

Ik weet dat vivanco het heeft. Hij is rond de €35,- en verkrijgbaar bij pc shop`s. EDV nr: 3536 ;)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:02

tweakerbee

dus..?

USB 2.0 en 1.1 hebben toch dezelfde connectors, dus dat maakt dan toch niet uit?
Ik dacht altijd dat de host controller gewoon bepaalde wat voor soort USB het was.

You can't have everything. Where would you put it?

• Gardocki
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 08:58 schreef tweakerbee het volgende:
USB 2.0 en 1.1 hebben toch dezelfde connectors, dus dat maakt dan toch niet uit?
Ik dacht altijd dat de host controller gewoon bepaalde wat voor soort USB het was.
Als je USB 2.0 kaartje hebt en een USB 1.1 hubje hebt, dan gaat het dus met de snelheid van USB 1.1. Dus je kan beter een USB 2.0 hubje kopen, want die is gewoon compatible met USB 1.1 apparaten.

They made me do it.

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 08:54 schreef questa.unigame het volgende:
Ik weet dat vivanco het heeft. Hij is rond de €35,- en verkrijgbaar bij pc shop`s. EDV nr: 3536 ;)
specs?

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 21:55
Het enige waar je voor moet zorgen is dat hij apart gevoed wordt. zo dat hij genoeg stroom naar je devices kan sturen.

voor de rest zijn ze allemaal het zelfde.

je vraagt toch ook niet voor een printer kabel voor W98 ??

1+1+1 = 1

Verwijderd

www.vivanco.de het is een duitse site. De nl site is nog in aanbouw. Een pc shop kan deze producten zo bestellen. Vivanco heeft leuke oplossingen. Kijk ff op de site, ze hebben meerderen HUB`s ;)

• Gardocki
  • Niet online
Belkin bouwt ook mooie huppies. O.a. te koop bij Informatique. Ik heb zelf een Belkin 4 poorts USB 1.1 hub. Die kan je met en zonder aparte voeding draaien. Dat is alleen voor apparaten die weinig stroom trekken vanaf de USB..

They made me do it.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:31

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 09:11 schreef Joto het volgende:
voor de rest zijn ze allemaal het zelfde.
Gezien de vele berichten over problemen met hubs en XP denk ik niet dat ze allemaal hetzelfde zijn. En waarom kost de ene 4-poorts hub met voeding € 29, en de andere € 79?? Er zit toch wel verschil in lijkt me.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ff wat dingen op een rijtje:
USB 2.0 controller, USB 1.1 hub -> USB 1.1 op randapparaten
USB 1.1 controller, USB 2.0 hub -> USB 1.1 op randapparaten
Laagste waarde bepaald.

Ook met goedkope hubs opletten, dat ze apart worden gevoed. Actieve hubs dus. :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1