lite-on 40/12/48 probleem met nero

Pagina: 1
Acties:

• dogmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-01 08:06
Ik heb de nieuwe lite on 40 speed brander aangeschaft , waarbij ook Nero 5578 is bijgeleverd. Na het installeren van de software kon ik op 40 speed branden... leuk dus.
Maar na een tijdje kon ik dat dus niet meer. Ik heb alleen nog keuze tussen 32 speed of lager.. Ik dacht nog , dat ligt maar mijn cd's. Maar ik kan 40 speed snelheid gewoon niet meer kiezen in het menu. Het is gewoon verdwenen. Ook als ik er cdr's instop die 40 speed branden aan kunnen.
Dus ik de update gedownload van nero 5582. En jawel , ik kon weer 40 speed kiezen... maar ook na een half uurtje ....weg... Ik kon weer alleen maar kiezen 32 speed of lager. Da's wel errug raar... iemand die dit snapt? By the way , clone cd heeft dit probleem niet.
Ik draai onder XP en mijn DMA staat aan ;)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb ook zoiets gehad, maar dan met rw's(liteon 12/10/32).
Ik gooide er een 4 speed RW in, en daarna wilde ik een gewone CD op 12speed fikken. Dat ging gewoon niet. Toen nero opnieuw opgestart, en toen deed ie het wel. :)

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Raar. Probeer anders nieuwe brandersoftware te downloaden. Ik heb nog zo'n 16X brander van Samsung en gebruik Clone CD en Roxio easy cd creator. Met Clone cd heb ik geen problemen maar soms wil dat Roxio progje niet hoger dan 12 speed. Maakt mij niet uit want ik w8cht wel ff maar het is wel raar.

Grolsch Royce!

Verwijderd

zit die brander in ze eentje aan de kabel ? enne wat voor kabel heb je voor die brander gebruikt, ik heb namelijk gehoort dat het met zo'n 40x brander wel uitmaakt wat voor ide kabel je er in prikt.. dus gewoon ff een 80 aderige pakken dus.........

• dogmeister
maar zoals ik zei heb ik dit probleem met clonecd niet..alleen bij nero doet zich dit probleem voor, dus een kabelprobleem kan het dan toch niet zijn?

Verwijderd

Ik heb dingen gelezen over de winaspi32.dll (ofzo) die
zowel in je system32 dir zit als in je nero directory.

En die 2 moeten hetzelfde zijn ofzo.

Ach de details weet ik zo niet, de oplossing zou
eventueel daar in kunnen zitten.

Bij mij onder xp doet hij leuk 40 keer.
No problems ook na een half uur :-)

Alleen cdrwin snapt hem niet, wie weet ff terug flashen
naar de laatste officiele firmware, ipv een beta. z0g.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Klik eens op save in 't schermpje dat komt als het branden klaar is (daar waar de progressiebalken in staan). Dat kan misschien uitsluitsel geven. Desnoods posten.

• dogmeister
Ik heb inmiddels ontdekt wat het veroorzaakt . Als je in nero naar het menu "recorder -choose recorder - options" gaat en je disabled "smart burn" dan kan ik weer gewoon 40 speed kiezen....
Jammer dat het zo goed verborgen zit, maar mijn probleem is opgelost ! Thanx voor alle replies!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 10:52

job

ja, maar is het wel handig om smart-burn uit te zetten. weet je zelf wat waar dit voor dient. dus als je straks aan het branden bent, kan je beter je pc even met rust laten.
oke dat duurt met 40speed niet zo lang. maar ik heb al genoeg cdr's verpruts doordat ik even in mijn directories ging neuzen. ja stom vergat dat ik aan het branden was

• dogmeister
nou,dat heeft er niet zoveel mee te maken hoor... "smart burn" is toch wat anders dan "burn proof" , die namelijk nog wel aanstaat.... ik heb 2 opties: burnproof en smartburn... de een staat aan en de ander nu uit.
werkt prima...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 10:52

job

wat is dan smart burn??

was dat dan de mogelijkheid dat je pc test hoe snel dat hij kan branden, en telkens een tandje hoger gaat?

• dogmeister
Smart-Burn is om coasters tegen te gaan en de optimale schrijfsnelheid te selecteren.
Pagina: 1