maajz
ik heb een probleempje bij het proggen van de topic index van mn forum
ik vraag normaliter met een query alle topics en de data van de laatste post in elk topic op (dmv een veld lastpostid in de topic table)
nu stuit ik echter op een probleem als ik de topic index niet wil sorteren op de timestamp van de laatste post maar bijv. op de eerste...
ik zal nog even de (versimpelde) structuur neerpleuren:
topics
topicid
subject
postid (dit is dus de eerste post)
lastpostid (verwijzing naar de laatste post in het topic)
forumid
...
bla
topicid
...
enz
enne normaal doe ik dus iets van select * from topics, posts where topics.topicid = $topicid && topics.lastpostid = posts.postid order by posts.timestamp
dan sorteert hij dus op de timestamp van de laatste post (dus topic waarop het laatst gereageerd is bovenaan enzo)
maareh ik wil dat sorteren dus variabel hebben dus dat je zelf kunt kiezen waarop...
uhm beetje duidelijk? (sorry hoor als ik onbegrijpbaar ben tis al laat/vroeg)
ik heb een probleempje bij het proggen van de topic index van mn forum
ik vraag normaliter met een query alle topics en de data van de laatste post in elk topic op (dmv een veld lastpostid in de topic table)
nu stuit ik echter op een probleem als ik de topic index niet wil sorteren op de timestamp van de laatste post maar bijv. op de eerste...
ik zal nog even de (versimpelde) structuur neerpleuren:
topics
topicid
subject
postid (dit is dus de eerste post)
lastpostid (verwijzing naar de laatste post in het topic)
forumid
...
bla
topicid
...
enz
enne normaal doe ik dus iets van select * from topics, posts where topics.topicid = $topicid && topics.lastpostid = posts.postid order by posts.timestamp
dan sorteert hij dus op de timestamp van de laatste post (dus topic waarop het laatst gereageerd is bovenaan enzo)
maareh ik wil dat sorteren dus variabel hebben dus dat je zelf kunt kiezen waarop...
uhm beetje duidelijk? (sorry hoor als ik onbegrijpbaar ben tis al laat/vroeg)