ik heb het volgende script geschreven:
nu echter het probleem dat ik niet precies weet hoe ik
de waarde die je kiest op het form meegeeft aan de variable $nummer.
Het moet namelijk zo zijn... dat wanneer je een nummer kiest
dat hij dat record verwijderd uit de tabel top10.
wanneer deze tabel gevuld is... en ik geef een vaste waarde op dan werkt het wel. Het script werkt dus ok.
Tis dus echt alleen de vraag hoe ik die variable een gekozen nummer via een form geef...
iemand ID'en?
PHP:
1
| <? include("config.php"); if($submit) { mysql_connect("$host","$db_user","$db_psw"); mysql_select_db("$db_name"); $nummer = "?????" <---------------------------------------- hier loop ik dus ffies vast. :($delete = "DELETE FROM top10 WHERE nummer='$nummer'"; $query = mysql_query($delete)or die(mysql_error()); echo "Het nummer is suc6vol verwijderd. <a href=\"top10.php\">Klik hier</a> om terug te gaan naar de Admin Functies."; } else { echo "<p><b>Top 10 Verwijder:</b></p>";echo "<form method=post>";echo " <table width='200' border='0' cellspacing='0' cellpadding='0'>";echo " <tr>"; echo " <td align='center' valign='top'>";echo " <p>top10 nummer:<br>";echo " </p>";echo " <p>";echo " <select name=nummer size='1'>";echo " <option value=1 selected>1</option>";echo " <option value=2>2</option>";echo " <option value=3>3</option>";echo " <option value=4>4</option>";echo " <option value=5>5</option>";echo " <option value=6>6</option>";echo " <option value=7>7</option>";echo " <option value=8>8</option>";echo " <option value=9>9</option>";echo " <option value=10>10</option>";echo " </select>";echo " </p>";echo " </td>";echo " </tr>";echo " <tr>"; echo " <td valign='top' align='center'>"; echo " <input type=submit name=submit value=verwijder>";echo " </td>";echo " </tr>";echo " </table>";echo " </form>";}?> ?> |
nu echter het probleem dat ik niet precies weet hoe ik
de waarde die je kiest op het form meegeeft aan de variable $nummer.
Het moet namelijk zo zijn... dat wanneer je een nummer kiest
dat hij dat record verwijderd uit de tabel top10.
wanneer deze tabel gevuld is... en ik geef een vaste waarde op dan werkt het wel. Het script werkt dus ok.
Tis dus echt alleen de vraag hoe ik die variable een gekozen nummer via een form geef...
iemand ID'en?