Toon posts:

Spontane reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Systeem gaat soms spontaan rebooten. D.w.z. dat de spanning even weg is waardoor alles uitgaat, en binnen 1 sec is alles weer aan en begint mijn PC met een reboot.

Waar moet ik dit probleem gaan zoeken?
- Zou het de voeding zijn waar een los contact in zit?
- Zou het een zekering zijn o.i.d. die er voor zorgt dat bijv. kortsluiting m'n pc beschermt?
- Zou het een los contact op m'n moederbord zijn?
- Zou het de stekkerdoos zijn waar m'n PC, monitor en speakers op aangesloten zijn?

Mijn temps zijn redelijk oke (cpu@53C), kan het bijna niet aan liggen.

Verwijderd

Ik denk je voeding, probeer anders eens je pc in een geaard stopcontact te gooien, dat helpt nogaleens.
Wat voor zooi heb je erin/eraan zitten, tvkaarten met coax kabels kunnen vaak problemen opleveren, ook grote versterkers of teveel hdden.

Een beetje meer info svp

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:11

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

Ja info over CPU,CDrom,HDD,Mbord,Video,Sound, etc..
Kan heel goed aan je drivers en Haardware liggen namelijk!

System specs

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
En ook belangrijk: Wat voor soort voeding heb je? (hoeveel watt?)

Verwijderd

Volgens mij is het de stekker van je moederbord.
Probeer eens de stekker te bewegen terwijl je PC aanstaat.

Als hij dan ook gaat rebooten moet je er ff wat contactspray op spuiten. Werkt dit nog niet, dan zal er wel een soldeerverbinding van je moederbord los zijn OF 1 van de draadjes van je voeding naar je moederbord heeft een probleem in de stekker.

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

Het kan natuurlijk aan de stroomtoevoer liggen, dat moet je eerst zeker weten, mischien heb je te veel apparaten in je computer hangen.

Maar het kan ook aan je besturingsysteem liggen, als je daarin aan hebt staan dat (alleen in WinXP en 2k) dat windows opnieuw moet opstarten bij elke fout die het systeem kan doen laten vastlopen dan zou je dat eens uit moeten zetten. Dan krijg je vaak een blauw scherm, maar dan weet je wel waar het aan ligt.

Dit zit in confg-scherm --> Systeem --> Geavanceerd --> Opstart en herstart instellingen --> Reboot at failure (deze zet je uit)

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Verwijderd

Topicstarter
Thanx ik ben erc, dat schijnt te werken

(big grin @ eric)
Pagina: 1