Toon posts:

[WinXP] Hardware Sharen met gewone users

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier is al een paar keer over gepost, maar ik heb echt al alles geprobeerd en ik kom er niet uit.

Ik heb hier XP Professional draaien met meerdere users. Daarvan is er maar een administrator, ikke. Ik heb een scanner en een CD Brander en die wilik door de andere users ook laten gebruiken. De scanner wordt in andere gebruikers accounts niet gedetecteerd en zo, net of hij niet aangesloten staat, terwijl hij het in de admin acocunt wel doet. Hoe los ik dit op? Het gaan om een HP ScanJet 4200c...

Ik heb ook een CD Brander die ik met Nero op meerdere users wil gebruiken. Dit krijg ik niet voor elkaar. Ik heb op de Nero site gekeken en volgens hun is er een optie onder preferences om aan te vinken dat alle user hem kan gebruikenm die optie heb ik helaas alleen niet. Hoe krijg ik deze brander nou zodat iedereen hem kan gebruiken?

Ik dacht eerst dat ik een user group kan maken en die speciale rechten geven maar daar kom ik ook niet uit.

Anyone?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 19:09

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >WOS

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, wist niet zeker waar hij moest...

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Het enige wat je kan 'Sharen' is een printer.

Wellicht dat je nog even kan zoeken bij Microsoft of hier
een andere manier voor is, maar het lijkt mij van niet.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sommige scanners (van HP bijvoorbeeld) kun je ook 'sharen'. Daarmee kan je dan via het netwerk scannen. Helaas moet je altijd wel 't papier onder de scanner leggen, dus wat het nut er nou van is ;)

Wat betreft die CD brander: volgens mij kan je die niet sharen. Wat je wel kan doen is via een remote desktop programma op afstand het brandprogramma besturen. Dit is alleen niet helemaal wat je wilt denk ik.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Het gaat over een computer. Alle gebruikers (niet allemaal admins) moeten de brander en scanner kunnen gebruiken. En dat wilt niet lukken...

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-09 09:24
Dan moet je bij de rechten kijken..

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel aangepast :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap dat het om de rechten gaat, maar ik kan niet vinden waar ik dat moet instellen en zo. Ik snap niet dat het zo moeilijk is.

Verwijderd

Ik heb vanmorgen dit probleem bij mij thuis opgelost, en vertel het maar even hier, mischien heeft iemanders daar wat aan, ook al is de laatste post 2 weken oud :P

open regedit
ga naar hkey_local_machine -> software -> ik heb daar dan "hewlett-packerd" staan.
rechtermuisknop en dan machtegingen, klik dan op toevoegen en zorg dan dat je "iedereen" in het lijste krijgt met alle rechten. (preciese manier verschild per systeem)

zo deed de scanner het bij mij op de client pc, zowel onder gasten als gebruikers.

Sebastiaan.
ACOre Enterpise Admin

Verwijderd

en pluis altijd even je complete Config Scherm --> Systeembeheer --> Computerbeheer en dergelijken even uit :) valt veel in te stellen
Pagina: 1