wireless LAN +/- 2 km

Pagina: 1
Acties:

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:21
is het mogelijk om over een afstand van +/- 2km een wireless lan aan te leggen met ong een snelheid van een 33k6 modem?

• Proxar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij is het niet echt makkelijk om dat te maken, en erg duur, check ff de search, intikken "wireless"
Kreeg een hoop topics over waar je denk ik wel de informatie uit kan halen die voor jouw nuttig kan zijn, succes ermee :)

Wisdom lies not in obtaining knowledge, but in using it in the right way !!

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
zijn idd al aardig wat topics over geweest. duz ff zoeken. maar ik gok zo dat het je neit gaat lukken, omdat het heel veel centjes kost. als je niet echt op een snelle verbinding zit te wachten is misschien een vpn inbelnetwerk wat. moet je alleen wel telefoon kosten dokkuh.

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 13:18

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Een artikeltje van een recente test van SURFnet:

http://webcasting.hosting.nob.nl/wlanpinkpop2002/

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:23
kijk hier eens: [topic=505754]

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:25
Interessante site als je aan zoiets wit beginnen

10Mbps over 1KM

http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~clock/twibright/ronja/

Repareren doe je zo.

• JWO
hmm tnx..

maar die laatste is geen optie want er is geen sprake van clear line of sight... :'( maar ik zat zelf te denken aan het good old packet radio, is het tegen woordig al mogelijk om daar snelheden boven de 9k6 mee te halen?? komt het wat ver?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:52
hoe ver je komt met packet radio hangt af van je zendvermogen. maar ik zou het niet doen, te langzaam

probeer het eens met 2 wap11 van linksys en dan je eigen antennes bouwen zoals 2 straal antennes kijk anders even op

www.wirelessleiden.nl

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

ja, ik zag er pas nog een op vraag en aanbod staan, voor over 6 km. was wel wat aan de prijzige kant. (als je 10000 euro over hebt...)

Gregor van Egdom Krekr

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 06:58
Ik heb vorige week een Intel draadloos setje met richtantennes op het dak van mijn werk gezet. Dat kan 10km doen mits er een zichtverbinding is.
Doet het perfect op 11Mbps, maar nu ik lees dat 33k6 genoeg is moet je eens zoeken in de packet-radio sfeer. Ik heb vroeger eens met 9600baud over een 70cm portofoon gezonden. Denk dat het nu wel sneller kan. Kijk eens op een radio-amateur-site ofzo.

Yamaha FZ1 :-)

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Zie inderdaad topic [topic=505754] (by me ;))

Zelf zit ik er nu aan te denken om het met 2 Linksys AP's te doen, met externe antenne.

MAAR: Van welk materiaal moet zo'n antenne gemaakt zijn, en als ik die betaalbaar kan kopen, waar en voor hoeveel. Verder rest mij de vraag, moet het vermogen wat dat apparaat uitzendt dan ook nog worden aangepast of is het "vergroten" van de antenne in principe voldoende? Wanneer versterking nodig is: HOE doe ik dat??

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26
Op maandag 27 mei 2002 19:50 schreef shure-fan het volgende:
hoe ver je komt met packet radio hangt af van je zendvermogen. maar ik zou het niet doen, te langzaam
offtopic:
aaahhhh.. packet radio.. those good old times! :)

• JWO
tegen woordig is er al 1,2mbit/s over packet radio mogelijk :) beetje duur alleen :( opzich is 19k2 of 56k is ook mogelijk en dat is misschien nog wel te overwege :)

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
Op maandag 27 mei 2002 22:03 schreef Tweaker-Willem het volgende:
tegen woordig is er al 1,2mbit/s over packet radio mogelijk :) beetje duur alleen :( opzich is 19k2 of 56k is ook mogelijk en dat is misschien nog wel te overwege :)
Heb je daar een linkje van? Hoe werkt die techniek, wat is het bereik, hoe storingsgevoelig, etc, natuurlijk ook de prijs, maar goed 802.11b is ook duur.

Goh wat vraag ik toch veel vandaag ;)

• JWO
Op maandag 27 mei 2002 22:05 schreef caesartje het volgende:

[..]

Heb je daar een linkje van? Hoe werkt die techniek, wat is het bereik, hoe storingsgevoelig, etc, natuurlijk ook de prijs, maar goed 802.11b is ook duur.

Goh wat vraag ik toch veel vandaag ;)
even zoeken met google op high speed packet radio

• Maarten @klet.st
  • Laatst online: 23-07 14:37
Op maandag 27 mei 2002 20:16 schreef caesartje het volgende:
Zie inderdaad topic [topic=505754] (by me ;))

Zelf zit ik er nu aan te denken om het met 2 Linksys AP's te doen, met externe antenne.

MAAR: Van welk materiaal moet zo'n antenne gemaakt zijn, en als ik die betaalbaar kan kopen, waar en voor hoeveel. Verder rest mij de vraag, moet het vermogen wat dat apparaat uitzendt dan ook nog worden aangepast of is het "vergroten" van de antenne in principe voldoende? Wanneer versterking nodig is: HOE doe ik dat??
Njah.. je zei dat je geen line of sight had. Dat is (op dergelijke afstanden) toch wel vereist. Zowieso moet je zo 'hoog' mogelijk zitten ivm de zogenaamde fresnell zone. Dit houdt in dat de stralen de ruimte nodig hebben (in verticale zin) om zich te verspreiden.

Via wirelessleiden.nl kun je een aantal interessante zaken vinden op gebied van hardware (ap's, antenne's enzo).

Suc7
Pagina: 1