Toon posts:

JVC DVL20E aansluiten op PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou mijn digitale camera (JVC DVL20E) willen aansluiten op de PC, maar ik heb hier totaal geen kennis van.
Kan mij iemand zeggen wat ik hiervoor nodig heb?
Welke kabeltjes en hardware?
Kan ik ergens die software downloaden?

Verwijderd

Een standaard Firewire(IEEE394)-kaartje hiervoor is genoeg.
Bij sommige kaartjes wordt al software geleverd, en anders ga je (legaal of illegaal) op zoek naar Adobe Premiere of Ulead Video.
Firewire kabel wordt bijna altijd bij de kaart geleverd

Verwijderd

Topicstarter
In de handleiding staat hetvolgende:
This camcorder can transfer still images to a PC using image transfer software (GR-DVL45/DVL40 owners: provided, GR-DVL25/DVL20 owners: optional software such as the HS-V4KIT). It is also possible to transfer still images to a PC with a DV connecter-equipped capture board installed.

Het enige wat er nog bijgeleverd is bij de camera is een kabeltje, ik vermoed S-video, verder geen software.
Zou het dan moeten gaan indien ik Pinnacle Studio DV-clip (PCI DV Kaart(DV in/out) zou kopen?
Zit daar ook de nodige software bij?

Ik heb een Duron 1GHz, 256MB RAM, 40GB Harde schijf, is dit zwaar genoeg?

Verwijderd

Die kaart is een goede oplossing, al blijf ik het nogal duur vinden, aangezien je voor de software € 50,- betaalt(een Firewire kaartje kost zo'n € 30,-).
Misschien verstandig om via andere wegen aan software te komen als Ulead Video Studio >:)

Je PC is qua rekenkracht genoeg, een 7200RPM HD is voor dit werk vaak wel aan te raden

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

* JvS kan je niet op een PC aansluiten hoor :P. Topictitel maar even JVC van gemaakt ;)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
firewire kaart kopen, kost niet veel. let erop dat je bij dit model geen dv-ingang hebt op je camera, je kunt dus niet zomaar je beelden weer terug zetten op je camera. hiervoor is een 'widget' nodig. zoek in google maar op widget plus deze camera, dan vind je wel een verkoper.
Pagina: 1