Toon posts:

Geen beeld in windows (R8500)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier Tutti-Frutti:

Ik zit vanmiddag gewoon te pc'en, en opeens krijg ik een beeld met allemaal strepen, soort freeze die je ook hebt bij het verkeerd overklocken van gpu.
Ik start opnieuw op ben 1 minuut in windows en weer het zelfde, volgende x 30 sec en daarna direct als windows opstart. Dit blijft nu constant en kan maar heel soms in windows komen, maar dat is dan voor korte tijd.
Ligt dit nu aan me Ati Radeon of ligt het nu aan de drivers :?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ok kheb nu ff een rage pro erin gedaan... en prop nu weer de r8500 erin

4015Wp west (Dordrecht)

• Carnivorous1
  • Laatst online: 21-01-2025
Heb dit ook gehad in combinatie met een MSI K7T266 Pro moederbord... toen ik er een Epox 8kha+ inzette was het probleem opgelost, en de Radeon draait nu alweer een tijdje perfect op een Asus P4B266-SE....

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ok, PROBLEEM BLIJFT, kheb nu dus WEER de ati rage er in .. die doet het goed. Ligt het nu aan mijn kaart, of zlefs mijn moederbord, of de drivers :S. Ik weet niet of windows de zelfde drivers ebruikt, nadat er een andere kaart heb in gedaan... ik bedoel dus r8500 met 6071 driver-rage128-R8500, en hij doet het dus weeer niet

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

HHHmmm,
had ook een nieuwe radeon 8500 gekocht. nieuw systeem inelkaar gezet en meteen al bootproblemen.
als ik toch in windows kon komen had ik wel andere problemen.na een tijdje (ongeveer een week ofzo) wilde mijn systeem helemaal niet meer booten.radeon eruit gehaald en blijkt het toch een gare radeon 8500 te zijn.
schijnt wel vaker voor te komen. heb je nog garantie? stuur hem op of ruil hen om voor een nieuw exemplaar.

ben dus bang dat het je kaart is.drivers en mobo zal het niet zo snel aan liggen.bij het booten maakt hij namelijk nog niet gebruik van drivers.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

dus dat wordt toch maar garantie?
Tis btw ook iets te laag voltage voor mijn chippie.. omdat ik in games al heeeel soms paaltje krijg... oc paaltjes ,, als je snap wat ik bedoel. Dus nu nog betere rede om terug te sturen

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
hier stond nix belangrijks....

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op zondag 26 mei 2002 22:47 schreef Dwaashaas het volgende:
Ja he jaaaaaaaaa................... ;)
ff normaal en blijf ff on topic

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

ik vrees van wel! als een andere kaart wel goed werkt op je pc en die radeon 8500 niet lijkt het mij vrij duidelijk; gare kaart.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

maar heeft al half jaar goed gedraait he ..

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

tja, die van mij deed het ook dan wel en dan weer niet. die van mij is dus binnen een week overleden. een kaart kan ook na een half jaar gaar worden.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

OK , ik ga dirtekt naar completer volgende week... maar dan dilemma:

zou ik hem inruilen voor en ti 4200 (club 3d 64 ddr ram) of gwoon een radeon 8500 le ?

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Ìk vrees dat het voor omruilen te laat is. die radeon zullen ze wel opsturen en laten repareren/testen. mocht hij dusdanig stuk zijn dat reparatie niet loont, dan krijg je dus een nieuw vervangingsexemplaar.omruilen kun je meestal alleen als iets binnen een week kapot gaat ofzo. nee, na een halfjaar geven ze gewoon de normale fabrieksgarantie en zullen ze hem waarschijnlijk gewoon opsturen. kan wel een maand duren voordat je hem terug krijgt. dat heb ik tenminste te horen gekregen.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op zondag 26 mei 2002 23:11 schreef toermalijn het volgende:
Ìk vrees dat het voor omruilen te laat is. die radeon zullen ze wel opsturen en laten repareren/testen. mocht hij dusdanig stuk zijn dat reparatie niet loont, dan krijg je dus een nieuw vervangingsexemplaar.omruilen kun je meestal alleen als iets binnen een week kapot gaat ofzo. nee, na een halfjaar geven ze gewoon de normale fabrieksgarantie en zullen ze hem waarschijnlijk gewoon opsturen. kan wel een maand duren voordat je hem terug krijgt. dat heb ik tenminste te horen gekregen.
Ik ga het gwoon proberen ;), en anders word het al mijn 4e r8500 !!!!! (1e leek brak, bleek later toch met nieuwe driver opgelost te zijn, maar toch een nieuwe gekregen. Die nieuwe was kortgesloten en had geen garantie ivm flashen. toen een 2ehands gekocht.. en die is nu ook dus verrot.... op naar de 4e, of de ti4200 dan maar... ik zie wel :)

4015Wp west (Dordrecht)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Oja khad btw niet echt veel trekkende 3d gespeeld met deze r8500, alleen cs ! Laatste 3 dagen gta 3, en nu peert hij hem. Gta3 trekt natuurlijk wel veel meer van je 3dkaart...en nu kwam dus de echte kaart naarvoren... brak dus :(

4015Wp west (Dordrecht)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

UPDATE: ik ben naar completer geweest.... en heb mijn verhaaltje gedaan... ze geven GEEN nieuwe ati mee... en ik moet gwoon 3 weken gaan w8en :'( TI 4200 zit er niet in ben ik bang... maarja de 8500 is ook goed :)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Is een driver issue, heb het al een paar keer gehad en opgelost, als je je drivers deinstalleerd maar de kaart niet op standaard VGA zet krijg je dat. Als je in veilige modus boot krijg je wel weer beeld. Kaart deinstaleren, drivers opnieuw instaleren, rebooten en het zou weer moeten werken.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

nee OOK geen beeld in veilige modus... helpt niets, .. bios al gereset etc... en de kaart ligt al bij completer... garantie werk.. MAAR WAAR IK WEL VAN BAAL IS DAT HET 3 WEKEN GAAT DUREN.. of zelfs LANGER :'(

4015Wp west (Dordrecht)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

OK VRAAG 2:
Als ik dan eindelijk een nieuwe kan krijgen... en completer verkoopt alleen de club 3d LE 64mb. Als ik die mag hebben.. moet ik dan akkoord gaan.. nee toch ? ik had namelijk 3,6 nano geheugen, en het was een built by ati.
Volgens mij heeft de club3d namelijk 4 ns. Toch ?

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1